Gå til innhold

Hvor er det billigst å kjøpe egg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes egg har blitt så dyrt 😩 

Kiloprisen er viktigere enn antall egg i pakken, størrelsen på eggene osv. 

Hvor er det billigst? 

...og ikke kom med "hos bonden!!", for det er ikke en mulighet her jeg bor. Hold dere til butikk-kjeder 👍

Anonymkode: 79156...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sjekke de forskjellige kjedene og se, det er nok ikke veldig store forskjeller, men som regel er jo Kiwi, Extra og Rema1000 billigst på dagligvarer. ;)

Meny har egg som varierer i kilopris fra First Price til 53,58/kg til Jacobs utvalgte økologiske egg til 133,07/kg. Grunnen til at det er disse prisene jeg har tilgjengelig er at jeg kunne sjekke i appen til Meny. Kiwi tilhører også Norgesgruppen og jeg vil tro alle prisene er lavere der enn på Meny.

Oda har, til sammenligning, laveste kilopris på 52,69 og høyeste på 97,79

Rema og Oda har vel noenlunde samme utvalg og ganske like priser, hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig med egg, de prises jo per egg eller noe?
Hva er da billigst av 24 stk små egg mot 12 stk store egg, mot first price "alle mulige men mest små egg" til en gitt pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

...og ikke kom med "hos bonden!!", for det er ikke en mulighet her jeg bor. Hold dere til butikk-kjeder 👍

Bonden er ikke billigst her hvert fall!

Obs er billigst når de har tilbud på 24 pakning. Utenom det er som oftest eldordo sin pakning billigst pr kg.

Anonymkode: 5aa43...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunhilde skrev (17 minutter siden):

Du får sjekke de forskjellige kjedene og se, det er nok ikke veldig store forskjeller, men som regel er jo Kiwi, Extra og Rema1000 billigst på dagligvarer. ;)

Meny har egg som varierer i kilopris fra First Price til 53,58/kg til Jacobs utvalgte økologiske egg til 133,07/kg. Grunnen til at det er disse prisene jeg har tilgjengelig er at jeg kunne sjekke i appen til Meny. Kiwi tilhører også Norgesgruppen og jeg vil tro alle prisene er lavere der enn på Meny.

Oda har, til sammenligning, laveste kilopris på 52,69 og høyeste på 97,79

Rema og Oda har vel noenlunde samme utvalg og ganske like priser, hvis jeg ikke tar helt feil.

Det var liten forskjell i kilopris ja... Hadde forventet mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RaulAngelsk skrev (15 minutter siden):

Synes det er vanskelig med egg, de prises jo per egg eller noe?
Hva er da billigst av 24 stk små egg mot 12 stk store egg, mot first price "alle mulige men mest små egg" til en gitt pris?

Enig, ikke lett å vurdere. Kjøpte egg for en stund siden som føltes/så veldig små ut, i den grad at det nesten var ekkelt å klekke dem pga lite og hardt skall! Men tror kiloprisen har blitt mer vanlig å ha på prismerkingen? I disse blandingspakkene med S-(X?)L er det jo enda vanskeligere å beregne kilopris, men regner med produsenten har statistikk/klarer å finne gjennomsnittet selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bonden er ikke billigst her hvert fall!

Obs er billigst når de har tilbud på 24 pakning. Utenom det er som oftest eldordo sin pakning billigst pr kg.

Anonymkode: 5aa43...151

Ja, jeg har pleid å kjøpe egg på tilbud, men nå er jeg tom for egg uten at det er tilbud 😅 Skal sjekke ut Eldorado. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du et hønseri i nærheten pleier dem ha utsalg, her betaler vi 90 for et brett med vanlige butikk egg og 70 for såkalte industri egg, de er uegnet som butikkegg pga misformet skall osv, men like gode, men ferskere egg får du ikke

Anonymkode: d9225...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...