AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Har prøvd å bruke mitt anbud nå ved flere ulike anledninger på små jobber jeg trenger hjelp til, men jeg får ingen seriøse svar. Den ene gangen dukket det bare opp en fyr på verandaen min og skulle inspisere, uten avtale eller noe. En annen parkerte midt på plenen (!). En tredje møtte opp uten verktøy. Halvparten bare lar være å svare etter å ha avtalt jobb. Hva er greia? Hvor kan man få hjelp av en pålitelig håndverker til små oppdrag? De etablerte tømrer firmaene bare ler av meg når jeg ringer, og e-post svarer de ikke på. Anonymkode: c6c89...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar For fem år siden var mitt anbud bra, med seriøse aktører. De siste par årene har jeg bare opplevd dårlige forbindelser. Jeg oppgir for eksempel bare at jeg vil betale hvitt, det prøver alle å argumentere seg bort fra. Jeg har helt sluttet å bruke dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar Kålrota skrev (20 minutter siden): Jeg oppgir for eksempel bare at jeg vil betale hvitt, det prøver alle å argumentere seg bort fra. Jeg har helt sluttet å bruke dem. Hvordan vet du at de ikke vil du skal betale hvitt? Sier de det åpenlyst? Jeg opplevde to som ga pris uten mva, og sa jeg ba om pris med mva sluttet de bare å svare. Betyr det at de ville ta det svart? Hvem bruker du isteden? Anonymkode: c6c89...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar Har dårlig erfaring med mitt anbud. Samtlige ganger jeg har prøvd å legge ut noe form for jobb der, der jeg skriver grundig hva som må gjøres - får jeg beskjed av alle st jeg må ringe dem for å få prisoverslag. Det gjelder alt fra elektriker tjenester, til å ta med seg søppel/hvitevarer som skal kastes. Har gitt det opp totalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Man må ha alle antenner ute, men det finnes noen hederlige innimellom, og da kan man gjøre en bra avtale. Sjekk bare alt av referanser og tilbakemeldinger nøye. Anonymkode: e0b79...972 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar (endret) Har benyttet meg av det 2 ganger, sist gang for 5 år siden eller så.. Har vært fornøyd begge gangene. Første gangen var det stor jobb jeg utlyste, var vel 5-6 interessenter som kom på banen. Tok de inn på befaring for at de skulle komme med tilbud. Valgte ut et av firmaene som leverte ryddigst (og realistisk) tilbud og med ok pris (ikke det billigste, men heller ikke det dyreste). Nå har jeg imidlertid funnet meg en "hus-snekker" som jeg bruker for alt det er verdt, også for å anbefale andre fagfolk - funker gull det! Endret 16. januar av Fjugur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Mest sannsynligvis så er jobbene så små at de ikke gidder og ta seg bryet er egentlig en rar handling de utviser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar Har også bare dårlig erfaring. De som ringer eller kommer på befaring, slutter bare å svare. Har mer suksess med å spørre på FB- siden min om noen vet av noen aktuelle firma. Anonymkode: 58e97...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (Akkurat nå): Mest sannsynligvis så er jobbene så små at de ikke gidder og ta seg bryet er egentlig en rar handling de utviser Det kan godt hende. Men jeg har masse (!) som skal gjøres senere, jeg vil bare se at de gjør en skikkelig jobb før jeg ansetter noen til det. Anonymkode: c6c89...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar Minsmåjobb.no har jeg gått over til. Fungerer mye bedre Anonymkode: 8cb3b...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar Fjugur skrev (2 minutter siden): Nå har jeg imidlertid funnet meg en "hus-snekker" som jeg bruker for alt det er verdt, også for å anbefale andre fagfolk - funker gull det! Heldig! Ønsker meg også det! Du bor ikke tilfeldigvis på Sørlandet og vil dele? Kan sende deg pm i så fall. Anonymkode: c6c89...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Minsmåjobb.no har jeg gått over til. Fungerer mye bedre Anonymkode: 8cb3b...2af Ja? Folk svarer og er pålitelige? Anonymkode: c6c89...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja? Folk svarer og er pålitelige? Anonymkode: c6c89...d88 Ja, absolutt Anonymkode: 8cb3b...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Heldig! Ønsker meg også det! Du bor ikke tilfeldigvis på Sørlandet og vil dele? Kan sende deg pm i så fall. Anonymkode: c6c89...d88 Vi bruker Vetnes Bygg til stort og smått. Alltid presise og er alltid flinke til å informere, høflige og greie. Anonymkode: eaf01...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar Synes også mittanbud har blitt helt useriøst. Men nå synes jeg bedrifter generelt tar husholdniger useriøst. De virker som de vil ha andre bedrifter som kunder, og ikke privatpersoner... Anonymkode: 031cd...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bruker Vetnes Bygg til stort og smått. Alltid presise og er alltid flinke til å informere, høflige og greie. Anonymkode: eaf01...805 Litt langt unna meg, men takk for anbefaling! Skulle gjerne hatt noe nærmere Arendal, Tvedestrand ev Grimstad, Froland. Anonymkode: c6c89...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes også mittanbud har blitt helt useriøst. Men nå synes jeg bedrifter generelt tar husholdniger useriøst. De virker som de vil ha andre bedrifter som kunder, og ikke privatpersoner... Anonymkode: 031cd...c0e Enig i det. Mange svarer ikke engang på henvendelser. Anonymkode: c6c89...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. januar #18 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kan godt hende. Men jeg har masse (!) som skal gjøres senere, jeg vil bare se at de gjør en skikkelig jobb før jeg ansetter noen til det. Anonymkode: c6c89...d88 Ja jeg tror noe det er det som er problemet de har slitt i en del år nå og ønsker større prosjekter ja er slap vite at de gjør en god jobb når noe skal gjøres 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #19 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man må ha alle antenner ute, men det finnes noen hederlige innimellom, og da kan man gjøre en bra avtale. Sjekk bare alt av referanser og tilbakemeldinger nøye. Anonymkode: e0b79...972 Det er akkurat den erfaringen jeg har også. Man må være kritisk, og ikke være redd for å stille ubehagelige spørsmål rett ut. Som for eksempel det rundt svart arbeid. Anonymkode: 96c73...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 16. januar #20 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvordan vet du at de ikke vil du skal betale hvitt? Sier de det åpenlyst? Jeg opplevde to som ga pris uten mva, og sa jeg ba om pris med mva sluttet de bare å svare. Betyr det at de ville ta det svart? Hvem bruker du isteden? Anonymkode: c6c89...d88 De har sagt åpenlyst at de ikke opererer hvitt på små jobber og forsøker å argumentere med at det også blir billigere for meg. Når jeg da ikke er interessert, sier de fra seg tilbudet. Burde egentlig meldt inn flere bedrifter til Skatteetaten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå