Gå til innhold

Å kjappe seg inn på betalings toalettet mens noen andre går ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er gnien på penga dessverre. Jeg spurte en gang nestemann om han vippset meg halvparten, han ble så forfjamset at døren lukket seg igjen før han fikk sneket seg inn. Dermed måtte også han betale. Har aldri opplevd at noen var så generøse med meg så hvorfor skal jeg være det til nestemann? 

Anonymkode: 972f1...7d4

Wow 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis folk står utenfor og jeg er på vei ut, så holder jeg døren opp for de. Det gjør stort sett andre også om jeg er utenfor.

Så lenge folk ikke er frekk på noen slags måte så ser jeg ikke hvorfor jeg skal la de måtte betale 10-20 kroner.

Jeg synes egentlig at toalett burde være gratis på kjøpesenter i hvert fall.

Anonymkode: 832b9...ca5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold døra åpen for folk!! Har ikke et snev av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 1ece2...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare ikke gjør det på sånne selvrensende doer som de har i parker osv 😆 Det lærte jeg på den harde måten i sommer i frognerparken. 

Anonymkode: b336e...d65

Hva skjedde?

Anonymkode: 3e9a2...45d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør jeg absolutt hvis jeg rekker det, og holder døren oppe for neste også. Har sjeldent mynt på meg. Betalings-do er jo først og fremst for å hindre narkomane i å bruke det som sprøyterom og eventuelt ta overdose. 

Anonymkode: 948eb...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld, hastet og hadde ikke tid til annet... 

Anonymkode: d5537...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det ansett OK? Nå mener jeg ikke av de som tjener pengene, men av folket ellers. 

Se for deg at du sitter på en togstasjon og noen går ut døra på toalettet, kunne du ha skyndtet deg bort og gått inn uten å betale? Både de andre reisende som sitter der ser det og kan begynne å kjefte for at du sniker. Og ikke minst den personen som kom ut døra, han hadde jo mest sannsynlig betalt 20 eller 10 kroner for å gå på do og så kommer du der og sniker til deg det gratis. Hvis du var den betalende ville du blitt sur? 

Anonymkode: 69d91...234

Absolutt. Men, ikke om det er do kø. Jeg hadde stusset på de som mener jeg sniker når det ikke står noen andre  i kø.

Anonymkode: 4b754...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor skal jeg betale for noen jeg ikke kjenner?Da må jeg i såfall være i godt humør og gavmild. 

Anonymkode: 27777...ff0

Du betaler jo kun for deg selv og vil ikke merke noe økonomisk om du slipper inn noen du ikke kjenner etter deg. 

Anonymkode: b5135...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du betaler jo kun for deg selv og vil ikke merke noe økonomisk om du slipper inn noen du ikke kjenner etter deg. 

Anonymkode: b5135...d24

De slipper å betale,det er det ikke alltid jeg gidder. Hadde de betalt for meg en annen gang så, men det er jo folk jeg ikke treffer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til dere som mener at doer alltid burde vært gratis; det er blitt forsøkt og det er en grunn til at det ikke gikk. Folk er så utrolig grisete når det ikke er dem selv som må rydde, så doene ser ikke ut få minutter etter vask. Derfor må det vaskere innom en gang i timen enkelte steder, dette er ikke gratis og det må du og jeg betale. I tillegg så er det mange narkomane som går inn på gratis doer og iallfall jeg setter pris på å slippe sprøytespisser slengt rundt omkring.

Doer er ikke et tilbud som driver seg selv, så den lille avgiften en betaler for å få benytte seg av den er egentlig ingenting.

Anonymkode: 7b5fb...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at nyere doer har selvrensende toalett. Går du inn etter en annen person så kan du fort oppleve at vann kommer rennende fra taket og gulvet. 

Så ta en ekstra titt hva det står på toalettet før du går inn. Kjedelig å bli våt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja det syntes jeg er ok. Drar uansett ingen steder med betal do, eller do du ikke får bruke fordi du ikke er kunde. En gang måtte jeg true med at jeg kom til å tisse på meg før jeg var ute døren,  om jeg ikke fikk låne do. For det er akkurat det som hadde skjedd. Pga tiden det tok å krangle seg til lån av do, skvettet jeg på meg. Jævlig moro når jeg skulle på busstur. Grunnen til  krisen var to delt. Jeg betalte med kort på bussterminalen for å komme å do. Men døren lot seg ikke åpne. Så måtte løpe til nermeste sted, som ikke ville låne vekk  til hvem som helst. 

Jeg sliter  med at jeg brått blir tissetrengt, og da har jeg ikke  lang tid på meg. Så jeg har ikke besøkt den cafeen etterpå, og ikke tatt buss siden den gang.  Og det er snart 10 år siden. 

Et coop obs senter besøkte jeg ikke på over 20 år. De hadde bygget om, og lagt do til kjelleren. Og verdens  lengste  trapp ned. Ingen info i toppen av trappen at do kostet penger eller hvor mye. Kom ned og måtte putte på penger, som jeg ikke hadde. Hadde allerede store problemer  pga den lange trappen.  Måtte opp igjen, snike i den lange køen, for så måtte ned, for så finne ut at penge låsen var kronglete og vrang å få opp.   Det gikk ikke helt bra. Så jeg gråt.  

Så jeg går ingen steder der man er utestengt eller hindret i å komme på toalettet. Eller vanskelige låser som hindrer  deg i å komme inn. 

Hadde  hatt 0 problemer med å slippe inn en ekstra tissetrengt person om jeg hadde betalt for å gå inn selv. Betal  do er djevelens verk, og de som har det, liker ikke kundene sine. ....

Anonymkode: 4d74f...332

Er grusomt for oss som har blære problemer. Jeg må planlegge besøk ved å finne ut hvor det er toaletter 

Anonymkode: 3a9b4...46a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Både de andre reisende som sitter der ser det og kan begynne å kjefte for at du sniker

Jeg er en mann i tredveårene på nærmere to meter og hundre kilo med helskjegg. Jeg får aldri voksenkjeft, og kan uproblematisk ta meg til rette på slike ting.

Endret av Makavelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Til dere som mener at doer alltid burde vært gratis; det er blitt forsøkt og det er en grunn til at det ikke gikk.

Men de aller, aller fleste steder går det fint å ha gratis do. Kjøpesentre, biblioteker, restauranter, festivaler, rasteplasser, rundt omkring i bysentrum, endog i den lokale parken her har de satt opp gratis toaletter. 

Det eneste stedet jeg kjenner til på stående fot med betalingstoaletter er Oslo S. De fleste andre togstasjoner har gratis do.

Når man drifter et sted som har til hensikt å trekke folk, tenker jeg at toalett må være en del av pakka man tilbyr. 

Anonymkode: 7f153...774

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (På 16.1.2025 den 14.33):

Det der sånn skjedde med pappa på 1980 tallet i perioden når han ble diagnostisert med Cøliaki han fikk plutselig magesjuke mens han stod på polet og skulle handle han gikk ut derfra og til nærmeste toalett dessverre så hadde han ingen mynter på seg heldigvis var det en som kom ut fra toalettet så han fikk smetta inn i avluket og han ble letta 

Det er det jeg ikke skjønner med betal-toaletter som eneste alternativ på togstasjoner, butikker osv. Å gå på do er et grunnleggende behov, som ofte oppstår akutt. Det er også svært nedrig å gjøre i buksa fordi kortet ikke virker eller man har glemt mynter. 

Anonymkode: 379dd...42b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Absolutt ikke! Da vil du ha et skittent toalett som mangler dopapir og da kanskje? For det koster å drifte slik! 

På en eller annen måte så klarer mange andre kjøpesentre å ha gratis do som ikke mangler dopapir og heller ikke er skittent. De har renhold i hele senteret. De ansetter ikke egne folk til å vaske do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det gjør jeg absolutt hvis jeg rekker det, og holder døren oppe for neste også. Har sjeldent mynt på meg. Betalings-do er jo først og fremst for å hindre narkomane i å bruke det som sprøyterom og eventuelt ta overdose. 

Anonymkode: 948eb...0dc

De kunne jo ha ordnet slik at man kan bruke kort. Hvem har mynt med seg i 2025? Og hvem har tid til å springe rundt på et ukjent kjøpesenter for å få tak i mynter til do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men de aller, aller fleste steder går det fint å ha gratis do. Kjøpesentre, biblioteker, restauranter, festivaler, rasteplasser, rundt omkring i bysentrum, endog i den lokale parken her har de satt opp gratis toaletter. 

Det eneste stedet jeg kjenner til på stående fot med betalingstoaletter er Oslo S. De fleste andre togstasjoner har gratis do.

Når man drifter et sted som har til hensikt å trekke folk, tenker jeg at toalett må være en del av pakka man tilbyr. 

Anonymkode: 7f153...774

Dette. Så problemet er ikke do, problemet er at man har null kontroll med narkomane i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På en eller annen måte så klarer mange andre kjøpesentre å ha gratis do som ikke mangler dopapir og heller ikke er skittent. De har renhold i hele senteret. De ansetter ikke egne folk til å vaske do.

Ikke egne men det tar tid, og da må en ha flere på vakt for å rekke over alt.

F.eks et senter er ofte åpent i 11 timer. Å vaske over en do tar nok i snitt 15 minutter, og dette skal gjøres en gang i timen. 15 x 11 er 2 timer og 45 minutter ekstra arbeid pr dag og så må det ganges med antall offentlige doer på senteret. Dette er ganske stor utgift i løpet av en dag, så skjønner at de mest utsatte stedene tar betalt. Hadde folk oppført seg som folk også utenfor hjemmet hadde det holdt å vaske et par ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 14.27):

Er det ansett OK? Nå mener jeg ikke av de som tjener pengene, men av folket ellers. 

Se for deg at du sitter på en togstasjon og noen går ut døra på toalettet, kunne du ha skyndtet deg bort og gått inn uten å betale? Både de andre reisende som sitter der ser det og kan begynne å kjefte for at du sniker. Og ikke minst den personen som kom ut døra, han hadde jo mest sannsynlig betalt 20 eller 10 kroner for å gå på do og så kommer du der og sniker til deg det gratis. Hvis du var den betalende ville du blitt sur? 

Anonymkode: 69d91...234

Jeg er så raus at jeg holder oppe døra til nestemann. Er en uting å måtte betale for å gå på do

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...