Gå til innhold

Er det vanligt at barnehager går tur i byen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bor i Oslo, og det er ikke uvanlig at barnehager tar buss/trikk/bane ned til byen for å gå på forskjellige ting. 
Men jeg kan ikke si jeg bekymrer meg så mye for det. 
Det er ikke i sentrumsnære strøk at det kjøres mest "villmann" på veiene. For der er bilistene oppmerksomme på at det kommer folk. 

Jeg er mer bekymret for dem når de går langs de største veiene i nærområdet, for der kjører folk som om de har stjålet bilen. 

Heldigvis vet jo ungene å oppføre seg på tur. Gruppementalitet er fine greier i sånne sammenhenger.

Anonymkode: 1f175...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo ute slik for at ungene faktisk ska lære seg å forholde seg til regler i bhg. Er jo da ditt barn som da ikke har forholdt seg til beskjeder. Dette kunne å ha skjedd hjemme hos deg selv og med deg på tur.

Når jeg selv jobbet var vi mye på turer og vi pratet da med ungene hvor viktig det var at de forholdt seg til regler osv. Hvis de brøyt disse reglene fikk de ikke lov neste gang lov å bli med på tur og måtte da bli igjen på en av de andre gruppene

Anonymkode: 7d0da...a5c

Ja, altså, begge mine unger har måttet holde hånden min når vi går langs trafikkert vei, og begge to har klart å røske hånden fri og løpe avgårde.. Selv om jeg har vært kjempefokusert på å holde godt i dem. 

Så dette kan like gjerne skje hjemme, som i barnehagen. 

Anonymkode: 28c32...d4c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan stemme det erindrer en gang for noen å 30 år tilbake at vi var på Slottsfjellet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det hele tiden. Ganske vanlig, ja. På buss, t-bane, til fots...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja desverre en av mine slapp tauet og løs over veien når hen så meg på andre siden, rask som en røyskatt og umulig å stoppe, ente med bråbrems fra to biler… skulle vært forbudt! 

Anonymkode: 0a61c...d44

Men dette kan jo skje uansett når barnehagen er på tur, uansett om det er by eller ikke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er normalt. Her tenker jeg at barnehagen har vært en tur på biblioteket hvis jeg ser de i sentrum. I desember er de gjerne ute for å se på juleutstillingen eller treffe nissen.
Avogtil er de også på besøk på brannstasjonen.

Anonymkode: 01dbe...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi bor i Oslo og bhg er ute på tur hver uke. Min 3 åring har vært på Munch museet flere ganger og da tar de trikken. De drar over alt i sentrum, jeg har ikke tenkt noe over det. Til jul bruker de dra til julemarkedet på Spikersuppa.

Anonymkode: 2a142...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Ja det kan stemme det erindrer en gang for noen å 30 år tilbake at vi var på Slottsfjellet 😉

Der var jeg mye i oppveksten å. Med bhg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja desverre en av mine slapp tauet og løs over veien når hen så meg på andre siden, rask som en røyskatt og umulig å stoppe, ente med bråbrems fra to biler… skulle vært forbudt! 

Anonymkode: 0a61c...d44

Din tilstedeværelse som da var problemet. 

Anonymkode: e953e...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også det er skummelt iblant TS. Min sin barnehage er ved en veldig trafikkert vei med biler, buss og trikk. Men det er jo også kjempeviktig at de lærer, og jeg ser jo at avdelingen har tatt det i rolig tempo. Øvd på småveier bak barnehagen, hatt vogn i starten og bare tatt dem ut når de er fremme. Så vogn til de minste mens de eldste gikk og holdt. Gått bare med de eldste så de hadde 4-5 barn og 2 voksne som passet på osv. 

Allerede på storebarn er det jo mange flere barn per voksen på tur og ikke vogner. Og på barneskolen er de jo fort 20-30 5-6åringer som skal på tur med 1-2 lærere.. Det ville jo vært dumt om de da ikke var vant til å gå pent og leie hverandre.

Anonymkode: 4b176...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i barnehage. Småbarnsavdelingene går bare med vogn,mens vi på storbarn går på beina. Noen ganger har vi tau barna holder i,noen ganger går de hånd i hånd,to og to i rekke. Noen barn trenger en voksen å holde i hånda. Det er viktig å lære seg å gå i trafikken, og vi snakker mye om trafikkregler og hva som kan skje om vi ikke følger dem. Hvis barnet ditt er tilbøyelig til å løpe ut i veien,kan du fortelle dette til de voksne,så er kanskje ditt barn et av dem som en voksen holder i hånden. 

Anonymkode: 661bd...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (3 timer siden):

Der var jeg mye i oppveksten å. Med bhg

Åhh du er herfra ? 😉 Ja er fint der 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her drar de til Oslo sentrum titt og ofte. Deichman, Munch, øyfergene, lekeplassen i vannkunsten osv. 

Anonymkode: a13fa...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (25 minutter siden):

Åhh du er herfra ? 😉 Ja er fint der 😀

Vokste opp rett uten for Tønsberg flyttet da jeg var 2år 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehager som er i byen, går jo tur i byen. De passer på ungene, har du noen gang lest en sak om et barn som ble kjørt ihjel på tur med barnehagen? 

Jeg har sett barnehager på tur i diverse byer rundt om, både i England og Tyskland, for eksempel. En rekke med unger i refleksvest midt i tykkeste London, det synes jeg var litt snodig. 

Anonymkode: 4dd6a...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har barn på småbarnsavdeling innenfor ring 2 i Oslo. De er mye på tur i nærområdet, og det blir jo naturlig nok i byen. Selv når de skal til nærmeste park, må de jo gå gatelangs først. Men disse som er så små er ikke ute og går på rad og rekke. Hvis hele gjengen er på tur (tolv barn og fire voksne) har de typisk vogn til ti av dem og så får to og to bytte på å gå sammen med en voksen. Det er både fordi de er små og ikke er i stand til å gå så langt, og fordi de ikke er til å stole på i trafikken ennå. Men de lærer jo hvordan de skal oppføre seg nettopp ved å være ute på slike turer, så jeg syns det er kjempebra! Når de skal over på storebarn farter de mye mer rundt både til fots og med trikk og buss, ned til sentrum og opp til marka og overalt egentlig. De blir vant til å ferdes i byen, som er kjempebra ettersom de vokser opp som bybarn. :)

Anonymkode: 9183d...095

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, det er ikke uvanlig ihvertfall.

Anonymkode: 466b2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mine barn går på småbarnsavdelingen i en barnehage som av og til går på tur midt i byen og og har hendt en gang en tur  inn på kjøpesenter i juletia til å med.  Dem har en megastor park rett vedsiden av barnehagen tror dem som oftest går der.  Jeg liker ikke tanken på at barna mine plutselig kan springe ut i veien jeg er alltid på vakt nær veien min minste  forstår enda ikke at han ikke skal springe ut i veien. Er dette normalt? 

Anonymkode: 7d419...eae

Her jeg jobber ser jeg ofte små grupper barnehagebarn om sommeren som leker i parken like ved. De leker og spiser matpakka der.

Anonymkode: 5b81f...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (27 minutter siden):

Vokste opp rett uten for Tønsberg flyttet da jeg var 2år 

Du vokste opp rett utenfor ja 😀 så trist at du flyttet da når du var 2 år ☹️ bor .midt mellom Tønsberg og Horten 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (21 minutter siden):

Du vokste opp rett utenfor ja 😀 så trist at du flyttet da når du var 2 år ☹️ bor .midt mellom Tønsberg og Horten 😀

Skulle stå 22

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...