Gå til innhold

Listhaug poserer i mink

Bymus

Pels  

80 stemmer

1. 1. Er det ok at Listhaug poserer i minkpels?

• Ja
      46
    • Nei
      34
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

For lenge siden hadde FRP et hjerte for rovdyrene. De hadde til og med programfestet at ulven skulle tas vare på.

I løpet av de 10-15 siste årene har partiet dessverre tatt en vending bort fra tidligere verdier og blitt enda mindre miljøvennlige enn de en gang var.

Død og pine ser ut til å ha blitt en kampsak for dem. Mer olje, plast og forsøpling til mennesket på bekostning av naturen.

At den dama stiller i pels sjokkerer meg dessverre ikke. At det er særdeles usmakelig appellerer dessverre antakelig til en del av partiets velgere.

Trist at de har fått en sånn oppsving og merkelig at folk stemmer på politikk som med viten og vilje tar fremtiden fra barna våre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anononyma skrev (3 timer siden):

For lenge siden hadde FRP et hjerte for rovdyrene. De hadde til og med programfestet at ulven skulle tas vare på.

I løpet av de 10-15 siste årene har partiet dessverre tatt en vending bort fra tidligere verdier og blitt enda mindre miljøvennlige enn de en gang var.

Død og pine ser ut til å ha blitt en kampsak for dem. Mer olje, plast og forsøpling til mennesket på bekostning av naturen.

At den dama stiller i pels sjokkerer meg dessverre ikke. At det er særdeles usmakelig appellerer dessverre antakelig til en del av partiets velgere.

Trist at de har fått en sånn oppsving og merkelig at folk stemmer på politikk som med viten og vilje tar fremtiden fra barna våre.

Sånn helt konkret, hvordan tar det fremtiden fra mine barn om Listhaug går i sin bestemors pelskåpe? Burde hun gått i en "død og pine plastkåpe"? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (57 minutter siden):

Sånn helt konkret, hvordan tar det fremtiden fra mine barn om Listhaug går i sin bestemors pelskåpe? Burde hun gått i en "død og pine plastkåpe"? 

Sånn helt konkret: pro olje, pro bilkjøring, pro kjøttindustri og i det hele tatt pro alt som forurenser og ødelegger klima tar fremtiden fra barna dine. Det med kåpen er bare et usmakelig bilde på hva partiet står for.

At du synes det er comfy å kjøre bil til butikken, digg med svinekotelett og artig med chartertur tar fremtiden fra barna dine.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (1 time siden):

Sånn helt konkret, hvordan tar det fremtiden fra mine barn om Listhaug går i sin bestemors pelskåpe?

Hvem sa at det er arvegods? Hun kan ha kjøpt den ny nå. For import er fortsatt lov.
Uansett handler det om holdninger. Listhaug formidler at pelsdyroppdrett er ok.
Men de færreste tør å gå på byen i oppdrettspels i dag. Jeg sier klart ifra om jeg er så uheldig å møte dem.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt helt ok å bruke en pels som er gammel.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (6 timer siden):

De har blitt kalt populister fra begynnelsen, kanskje av en grunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bymus skrev (3 timer siden):

Hvem sa at det er arvegods? Hun kan ha kjøpt den ny nå. For import er fortsatt lov.
Uansett handler det om holdninger. Listhaug formidler at pelsdyroppdrett er ok.
Men de færreste tør å gå på byen i oppdrettspels i dag. Jeg sier klart ifra om jeg er så uheldig å møte dem.

Vet du at det er pels fra pelsfarm, hvor har du det ifra? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (11 minutter siden):

Vet du at det er pels fra pelsfarm, hvor har du det ifra? 

Betyr det noe? Hun støtter uansett pelsdyroppdrett med å posere med den kåpa, og villfanget mink for pels er tragisk også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (På 16.1.2025 den 13.42):

Hvilket budskap ønsker hun å formidle  med å fremstå på denne måten ?
Der forsvant iallfall min Frp stemme.

Det bør ikke komme som en overraskelse over at FrP driter i miljøet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintage pels er 10000 ganger bedre enn fast fashion som ødelegger havet og har gjort at man finner mikroplast i blæra til spedbarn. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (På 16.1.2025 den 14.02):

Det er 2 år siden den siste pelsfarmen ble nedlagt. Forbudet ble vedtatt for 6 år siden.

Skammelig at Listhaug fortsatt velger å vise seg frem i pels. Det vanlige argumentet med gjenbruk holder ikke.

Det er en 6 år gammel forbudslov og et skammens kapittel innen dyrehold og naturvern.
Ikke en bagatell, ikke ett menneskes kampsak.

Her er det bare og sette fyr på jakka!! Skal si det også til søsteren min som arvet sin minkkåpe av vår nå avdøde mormor. 

Det er mye bedre og og kjøpe varer som er imitert pels som gjerne blir produsert på fabrikker i utviklingsland, der er de gjerne litt slacke på HMS, så om noen fingrer eller bein forsvinner (som de gjerne gjør fordi de ansatte blir satt til oppgaver de IKKE er kvalifiserte for) MEN, vi har takk og lov ikke noen pelsoppdrett her i landet, den oppdretten tok oppdrettere i Østen seg av.

Si meg en ting. Vil du si at dyrevelferden med tanke på både husdyr og oppdrettsdyr var bedre her i landet. Eller lavkostland som de blir flyttet til?

Men hey, vi kan klappe oss selv på skuldrene idag og imorgen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (16 timer siden):

Det bør ikke komme som en overraskelse over at FrP driter i miljøet.

Det er vel nettopp det motsatte av å "drite i miljøet" siden det trolig er en arvet jakke. Gjenbruk er miljøvennlig.

Tekstilindustrien står for store CO2- og mikroplastutslipp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gir jeg henne min fulle støtte, krenkehysteriet hipp hurra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (7 timer siden):

pelsen er neppe motivert av miljøvern.

og denne tråden handler om dyrevern.

Du glemte å nevne at tråden handler om dyrevern. Ikke at jeg er for pelsdyroppdrett. Men tekstilindustrien står for 10% av co2 utslippet på kloden, mere enn skip og fly tilsammen. 90 % av klærne brukes 10 ganger før det kastes. Det går med 7000 liter vann til å lage et par jeans. Håper du ikke har på deg jeans når du sier ifra til folk på gaten at  du ikke liker den 40 år gamle minkpelsen som gjenbrukes i generasjoner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri greit å posere med lik .

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (10 timer siden):

Idiotisk uttalelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (På 20.1.2025 den 12.42):

Det er jo ikke lik. Det er mere jakka til ett lik hvis man skal tenke så morbid på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...