sicario Skrevet 17. januar #41 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 12.17): Hei… ca 20% av alle ekteskap er såkalte sexløse ekteskap. Dvs sex mindre en 10 ganger per år Hvordan fungerer disse forholdene? Anonymkode: b7d5d...2c6 Om sex mindre en 10 ganger i året er «sexløst» ekteskap, så lever jeg i et slikt. Det fungerer aldeles utmerket for vår del. vi har den sexen vi vil ha, men det er ikke 10 ganger i året eller mer. Er det så nøye om du ikke forstår hvordan andre kan trives med det da? Kan man ikke bare ta innover seg at folk fungerer ulikt her i verden. Også når det gjelder sex. Man trenger ikke å være aseksuell fordi man trives med sex 3,4,5,6 eller 7 ganger i året. Tipper det har mye med hvordan funksjon sexen har å gjøre og om man matcher med partner på dette. Det gjør heldigvis jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #42 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Åå, jeg er så enig! Hele poenget med tråden var å høre fra de som lever i et sexløst ekteskap, men så raser det inn med folk som har behov for å fortelle dem at de ikke er kjærester, de er bare venner osv. Blir så oppgitt. Det er det samme i alle "du som er barnløs, angrer du?" trådene, så raser det inn med foreldre som skal legge ut i det vide og det breie om hvordan de ikke angrer seg. Vi er over 8 milliarder mennesker på jorden, er det så rart at andre mennesker har andre preferanser enn en selv? Anonymkode: 7be8e...569 Ja. Hvorfor klarer ikke folk å godta at andre ikke tenker som dem? Må alle tenke likt? Svaret er jo så enkelt som at alle mennesker har forskjellige behov. Så idiotisk å si at har man ikke sex så er man bare venner. Hvorfor må folk på død og liv definere andre sine forhold bare fordi de er annerledes enn dere eget? Anonymkode: f410a...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #43 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 17.45): Søvn og trening? Altså, sex kan ta 5 minutter, og må hverken planlegges eller ryddes plass til i kalenderen for å få til. Har dere ikke 10 minutter når dere legger dere hvor dere kan han sex istedenfor å holde rundt hverandre? Jeg skjønner fremdeles ingenting med mindre dere begge er aseksuelle og har null sexdrive. Kyss og klemming er jo forspill som man vanligvis får lyst på sex av om man har normal sexdrive? Anonymkode: 5c58f...55c Sex kan ta 5 minutter, men for min del så er ikke en 5 minutter kjappis spesielt god sex. Jeg har det av og til, men da er det fordi det er veldig lenge siden, han en sjeldent gang har tatt initiativ, vi har egentlig ikke tid og jeg har egentlig ikke lyst. Jeg klarer meg fint uten sex. Han klarer seg fint uten sex, tilsynelatende. Jeg glemmer at det går an å ha det, nesten. Han er heller ikke spesielt opptatt av det, tilsynelatende. Det sagt: sex kan være godt det (ihvertfall oralsex). Anonymkode: 0850f...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #44 Del Skrevet 17. januar Hei! Jeg er trådstarter… Jeg vil skyte inn noen punkter… 1. Det er flest kvinner som svarer her? Som svarer på vegne av sin mann og sier at han ikke trenger/ønsker/tenker på sex. Alle skjønner at deg er tull, forutsatt som nevnt et sted, normal funksjon osv. Ja lysten kan reduseres, men det redusere til «lyst på sex hver 30. dag» , det er tull og antagelig ofte en løgn man skaper for å dekke over problemet 2. Er det noen som vet prosentandel utroskap i sexløse ekteskap kontra kontra forhold der den med størst sexlyst får den han/hun trenger? Jeg tipper det er slik at prosentandelen utroskap i sexløse ekteskap er det høyeste.. 3. Innlegget svares opp nærmedt som at jeg / alle mener at man snakker om forhold der begge har lik, og svært lav sexlyst. Slik dr det jo sjelden. Som en sa her,..I en dating fase, vil man oppleve denne dialogen? Person 1 : Nei, altså jeg vil egentlig bare ha sex ca 5-10 gangef i året - Ca hver 30-60 dag Person 2: Åh, så fint, jeg drømmer om et forhold der jeg ikke trenger å ha så mye sex… Ærlig talt…., alle skjønner at det er svært sjeldne unntak. Skal man da liksom være stormende forelsket, men ikke ha sexlyst??? Så…Min påstand er at minst 80% av sexløse ekteskap går å bærer store skuffelser, sorger, problemer og store problemer med kommunikasjon i ekteskapet… Sexløse ekteskap er i de fleste tilfeller ødeleggende, og i en pågående akutt fare for skillsmisse så fort den som ønsker mest nærhet og sex tør å ta grep og/eller være ærlig Et forhold med så lite sex med to friske oppegående mennesker har det ikke godt sammen!! Anonymkode: b7d5d...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #45 Del Skrevet 17. januar Kanskje føler mange par eit forventningspress i forhold til hvor ofte de bør sex, og KG har vert ein slags rettningsnor om at sex er limet i eit forhold. LLivslangt ekteskap handler om noe langt mer en bare å ha sex, og intimitet, men om tillit, og at paret utfyller hverandre All erfaring viser at livslangt ekteskap handler vel så mye om nettverk, bomiljø, venner, familie, som om sex, og intimitet. Trivest ein dårleg på jobben så trivest ein dårleg også hjemme, og trivest ein dårleg hjemme / bomiljøer så trivest ein også dårleg på jobben, og alt henger saman. Mange av de 20 % du viser til er truleg kom til "eit punkt" der sexen ikkje er det vesentlige, og ikkje lenger prioritert, og det kan vera ulike årsaker til det. Mange par opplever at sexen kanskje er på topp første tiden de er saman, men så svekkes den gradvis når paret er blitt foreldre. Mange par jobber idag turnus der partneren er på jobben 6 mnd.og hjemme 6 mnd. i året. Mange par opplever at de har ulike utfordringer med overskudd til å ha sex, og det kan vera jobben, eller hjemmearbeide som er ulikt fordelt. Anonymkode: 0727f...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå