AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Dere som snuste før svangerskapet, hadde opphold under svangerskapet. Når startet dere å snuse igjen? Anonymkode: 5697d...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Jeg må bare spørre, hvorfor i alle dager begynner folk igjen? Anonymkode: b30e6...167 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg må bare spørre, hvorfor i alle dager begynner folk igjen? Anonymkode: b30e6...167 Aner ikke, men min samboer vil begynne igjen og jeg føler ikke det er trygt pga baby. Han sluttet når vi begynte prøvingen og holdt opp i svangerskapet fordi jeg var redd for nikotinet. Ts Anonymkode: 5697d...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aner ikke, men min samboer vil begynne igjen og jeg føler ikke det er trygt pga baby. Han sluttet når vi begynte prøvingen og holdt opp i svangerskapet fordi jeg var redd for nikotinet. Ts Anonymkode: 5697d...726 At din samboer begynner igjen er jo ikke farlig...trodde du mente du som var mor skulle begynne igjen. Dumt for han..men ikke farlig for babyen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dere som snuste før svangerskapet, hadde opphold under svangerskapet. Når startet dere å snuse igjen? Anonymkode: 5697d...726 På ingen måte farlig for baby at far begynner å snuse igjen. Ei heller ikke behov for at far sluttet i utgangspunktet. Var ikke skadelig for baby at han snuste. Eneste fordelen med at han sluttet var potensielt for spermkvaliteten. Ingenting annet i forhold til barnet. Anonymkode: 2af4f...3a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På ingen måte farlig for baby at far begynner å snuse igjen. Ei heller ikke behov for at far sluttet i utgangspunktet. Var ikke skadelig for baby at han snuste. Eneste fordelen med at han sluttet var potensielt for spermkvaliteten. Ingenting annet i forhold til barnet. Anonymkode: 2af4f...3a5 Det kan føre til høyere sannsynlighet for krybbedød dersom de samsover. Anonymkode: 3af60...c95 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan føre til høyere sannsynlighet for krybbedød dersom de samsover. Anonymkode: 3af60...c95 Altså, dersom far sovner i samme seng som baby Anonymkode: 3af60...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar Han bør ikke snuse hvis han sover på samme rom som babyen. Men altså… han har klart å slutte og holdt seg så lenge, hvorfor skal han begynne igjen? Det er dårlig for helsa, koster mye penger og han er et dårlig forbilde for barnet. Sett heller pengene på en sparekonto til barnet. Anonymkode: 98f07...657 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan føre til høyere sannsynlighet for krybbedød dersom de samsover. Anonymkode: 3af60...c95 At far bruker nikotin og sover i sengen kan føre til krybbedød? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan føre til høyere sannsynlighet for krybbedød dersom de samsover. Anonymkode: 3af60...c95 Da bør du finne frem dokumentasjon og kilder på din påstand. Anonymkode: 53dac...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar mommyaka skrev (3 minutter siden): At far bruker nikotin og sover i sengen kan føre til krybbedød? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da bør du finne frem dokumentasjon og kilder på din påstand. Anonymkode: 53dac...8ff https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/sorg-for-forsvarlig-samsoving/ Anonymkode: 3af60...c95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/sorg-for-forsvarlig-samsoving/ Anonymkode: 3af60...c95 Står mest om mor da. Tenker på alle de som røyker og sover med barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar Sluttet 3 måneder før jeg ble gravid. Når man har gått så lenge uten er det lite poeng å begynne. Hvorfor skulle man ha lyst til å begynne igjen? Eneste grunnen må ha vært at han har gjort det i smug da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/sorg-for-forsvarlig-samsoving/ Anonymkode: 3af60...c95 Står ingen steder at det er fare for krybbedød om far snuser og samsover med barnet. Anonymkode: 53dac...8ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Står ingen steder at det er fare for krybbedød om far snuser og samsover med barnet. Anonymkode: 53dac...8ff https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/fakta-om-krybbedod/royking-nikotin-og-barnedod/ "Basert på kunnskapen vi har om nikotin og krybbedød, og at vi nå vet at nikotinmengden totalt er større ved snusing, oppfordrer vi til å unngå samsoving ved snusbruk. Dette betyr i praksis at barnet ikke bør sove rett ved siden av en forelder som snuser. Nikotinbruk kan gi redusert oppmerksomhetsevne overfor barnet og derfor bidra til utrygg samsoivng. Jo mer nikotinbruk, jo mer har nikotinen en avslappende virkning. En mulig uheldig sammenheng er også at avfallsstoffer fra nikotin (kotinin) kan utsondres gjennom huden og derfor gi en økt risiko. Et spedbarns hud er mer porøs enn eldre barn/voksne og barn er derfor mer sårbare. Vi kan aldri garantere noe da krybbedød er en diagnose som tilsier ingen kjent årsak, så et hovedråd fra oss er unngå å samsove dersom du snuser og så blir risikoen mindre og mindre desto mer reduksjon i snusdoser og tiden fra du snuste til du samsover er. Risikoen ligger i at man blir mer avslappet, litt sløvere og kan reagere seinere på barnets signaler. Eller at man kan skape et for varmt og klamt sovemiljø for spedbarnet." Jeg skrev i mitt tidligere innlegg at det kan føre til høyere sannsynlighet for krybbedød ved samsoving. Anonymkode: 3af60...c95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar Landsforeningen for uventet barnedød skriver at det finnes ikke forskning på snusbruk og krybbedød og de kan derfor ikke gi råd som er vitenskapelig forankret. Anonymkode: 53dac...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Altså, dersom far sovner i samme seng som baby Anonymkode: 3af60...c95 Ja det er det jeg tenker på, vi samsover jo med babyen på 3 mnder. Ts Anonymkode: 5697d...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er det jeg tenker på, vi samsover jo med babyen på 3 mnder. Ts Anonymkode: 5697d...726 Jeg har en mann som snuser og vi løste det ved at baby sov i bedside crib ved siden av min side av sengen. Sannsynligheten for krybbedød er heldigvis veldig, veldig liten. Men risikoen er så ekstremt høy. Anonymkode: 3af60...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #19 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har en mann som snuser og vi løste det ved at baby sov i bedside crib ved siden av min side av sengen. Sannsynligheten for krybbedød er heldigvis veldig, veldig liten. Men risikoen er så ekstremt høy. Anonymkode: 3af60...c95 Hun vil ikke sove i bedsiden, og jeg veksler på å ha henne på høyre og venstre side. Ts Anonymkode: 5697d...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #20 Del Skrevet 16. januar Da må han sove på et annet rom. Anonymkode: cd605...651 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå