MusikkErLivet Skrevet 18. januar #21 Del Skrevet 18. januar Mye bra som allerede er nevnt. Jeg synes øyekontakt og kroppspråk er veldig viktig. Det viser tilstedeværelse og engasjement. Og ikke minst - legg bort mobilen.. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 18. januar #22 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri opplevd en god partner som tråkker over mine grenser. Veldig merkelig å være i et slikt forhold. De eneste gangene vi har behov for "unnskyld" i vårt forhold er om man dulter borti hverandre på kjøkkenet, glemmer å kjøpe med det du ba om på veien hjem, eller glemmer tiden litt. Anonymkode: 3f86f...5b3 Det er jo supert 🥳🥳🥳🥳 Det enkle er ofte det beste. Det kommer jo ofte an på hvor godt man kjenner hverandre, hvor mye man kommuniserer (det har mye og si), stress, humør etc.... Jeg vet at i noen forhold der det er god kommunikasjon tilstede, så kan nesten et blikk bare være nok noen ganger. Det er fascinerende syns jeg. Nesten så man kan lese tankene til hverandre 😉 Så det å kommunisere, utfordre seg selv og teste grenser kan være spennende med rett person. For å kunne gjøre det så må man være trygge på hverandre og relasjonen. Rammene i relasjonen. Dette vet du sikkert eller har muligens erfaring med utifra refleksjonsnivået ditt tror jeg. Ikke alle er klar over disse aspektene ved kommunikasjon. Så kommer det ofte an på følelsene involvert i relasjonen og. Er det en jevnbyrdig relasjon? Er man rettferdig? Behandler man hverandre med likeverd? Uansett hvor god man er på kommunikasjon, så trenger man å reflektere over dette med jevne mellomrom. Det er veldig viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #23 Del Skrevet 18. januar God kommunikasjon handler om å være god på å lytte og snakke. Noen kan mene de er gode på å kommunisere fordi de er flinke til å argumentere og få frem poengene sine, og tenker at kommuniskasjonsproblemene må ligge hos mottakeren. Også har du de som er tilsynelatende god til å lytte, de avbryter ikke og lar avsenderen snakke seg ferdig - men til gjengjeld så tar de det som blir sagt i verste mening, klarer ikke være ærlig om hva de mener og føler innerst inne noe som gjør at kommunikasjonen blir komplisert. Som du sikkert skjønner så er det vanskelig å kort definere hva som er god kommunikasjon da det er en todelt prosess som to eller flere mennesker er nødt til å samarbeide om og etablere felles forståelse for hva målet er. Hvis en av partene har som mål å «vinne» eller bli fortest mulig ferdig så vil man sjeldent oppleve å bli møtt på en god måte. Så på den måten er intensjonen og evnen til å være ærlig med seg selv og andre om hva man vil og føler vel så viktig som evnen til å lytte og ordlegge seg. Anonymkode: 70248...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå