Gå til innhold

Jeg er 45 år (snart 46) og fant ut jeg er gravid i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (1 time siden):

Gratulerer❤️ Ønsker deg og den lille all hell og lykke. Som flere sier så blir vi stadig eldre og tar man godt vare på seg selv så holder man seg ung enda lenger. Det sitter mye i mindsettet også. 

På tide vi kvitter oss med kvinneforakt.  Hadde en mann på 60 skrevet det samme som deg hadde ingen reagert.  

Noen kommer i tidlig overgangsalder og sliter med å få barn allerede i 20 årene, mens andre kan få barn langt opp i 40-årene.  Oftest er barna friske og velskapte også. 

Selvsagt hadde man det. 
Omtrent alle reagerer når de ser en yngre dame med en gammel mann - som har små barn. 

at man er fruktbar selv om man nærmer seg 50år, betyr ikke det at man bør få barn.

Anonymkode: eabd8...e0f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Det er fordeler og ulemper med å få barn i alle aldre. 

Du bør imidlertid ha det i bakhodet at sjansen for spontanabort er rundt 50 % når man er over 45. Så var jeg deg, ville jeg kanskje vært litt forsiktig med å glede meg altfor mye ennå. (dette er skrevet i beste mening).

Mine foreldre var unge (25) da de fikk meg, jeg mistet likevel faren min tidlig. Man har ingen garantier uansett.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gratulerer med positiv test, du har lang vei ennå før du har en baby (snakker av erfaring med 8 sa/ma i "den alderen" 40 - 45 før vi gav opp) men jeg håper virkelig for din del det går veien.. 

Anonymkode: ee1fa...178

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 13.30):

Det er stor forskjell på å  holde seg aktiv med toppturer, trening og diverse, kontra å skulle henge med i livet til tenåringer.

Forsåvidt enig. Men er selv 60, og følger opp en tenåring. Tror jeg er mer " på" enn mange av de yngre tenåringsforeldrene. Man må bare følge godt med fra starten, ikke minst på sosiale medier, der mye foregår blandt ungdommen i dag. Føler ofte at den største forskjellen på meg og en del andre( yngre)foreldre, er at de ofte tror deres tenåringer aldri gjør noe de ikke burde gjøre.

Anonymkode: 377a9...f30

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 15.31):

Ingen vet hva livet bringer. Mine foreldre er friskere og sprekere enn meg. Heldigvis. I min situasjon må de nå hjelpe meg massivt med barna. Egen alder er en ting. Men det blir mindre hjelp å få, hvis noe skjer, fordi egne foreldre blir så gamle. I TS sitt tilfelle vil det være hjelp å få fra egne voksne barn, hvis noe skjer. Støtteapparat rundt er viktig. 

Anonymkode: a8682...8b9

Å belage seg på hjelp fra egne voksne barn er ikke veien å gå. 

Anonymkode: f5f81...9f3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forsåvidt enig. Men er selv 60, og følger opp en tenåring. Tror jeg er mer " på" enn mange av de yngre tenåringsforeldrene. Man må bare følge godt med fra starten, ikke minst på sosiale medier, der mye foregår blandt ungdommen i dag. Føler ofte at den største forskjellen på meg og en del andre( yngre)foreldre, er at de ofte tror deres tenåringer aldri gjør noe de ikke burde gjøre.

Anonymkode: 377a9...f30

Og jeg er motsatt; som ung mor opplever jeg ofte at eldre foreldre ikke vet hva negativt sosiale medier kan bringe med seg, eller rett og slett ikke forstår seg helt på det, fordi de selv ikke har erfart det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg er motsatt; som ung mor opplever jeg ofte at eldre foreldre ikke vet hva negativt sosiale medier kan bringe med seg, eller rett og slett ikke forstår seg helt på det, fordi de selv ikke har erfart det. 

Å joda, jeg er 40 og livredd sosiale medier😅

Anonymkode: c2451...0d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har veldig god erfaring med å ha søsken på samme alder som min første.
Det gjorde familien mer sammenspleiset og vi har et veldig godt samhold på tvers av generasjonene. 
Det var aldri problemer å få barnevakt siden vi stilte opp for hverandre. Mine barn og småsøsken er nå unge voksne (i 20-åra) og veldig knyttet til hverandre. Jeg og samboeren er i 40-åra, mens far og stemor er i 60-åra og fremdeles ungdommelig av seg.

Jeg for min del kunne ikke tenkt meg å få flere barn som godt voksen, ikke fordi jeg syns det er for gammelt eller fordi jeg potensielt kunne blitt bestemor nå, men for å ikke ha barn som er avhengige av meg nesten hele voksenlivet mitt. Selv om småbarnslivet var kjempekoselig, så syntes jeg det var veldig godt at barna ble mer og mer selvstendig. Nå og i fremtiden stiller jeg mer en gjerne opp som barnevakt for mine tantebarn og forhåpentligvis kommende barnebarn, men tiden som småbarnsforelder er jeg ferdig med for lenge siden.
Hadde jeg ikke hatt barn fra før, så hadde jeg nok prøvd om jeg var 40 + om jeg traff en potensiell barnefar først da. 

Heldigvis er folk forskjellige og heldigvis bestemmer vi selv hva som er riktig for oss selv (med noen unntak… 😅)

Anonymkode: 02730...2c9

Delryddet, fjernet sitering av slettet innhold.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 12.32):

Å være 60år når du skal følge opp en femtenåring - jo da er du gammel. 

Bedre å være moden kvinne som får barn enn ung som ikke ser realiteten for det den er. Viktigere ting i livet enn rulling på byen og poste alt på SoMe når man har barn. Kvinneguiden er for alle kvinner, men noen her fremstår svært umoden. 

Anonymkode: d07cf...370

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 9.13):

Selvsagt hadde man det. 
Omtrent alle reagerer når de ser en yngre dame med en gammel mann - som har små barn. 

at man er fruktbar selv om man nærmer seg 50år, betyr ikke det at man bør få barn.

Det er helt riktig at dette hadde sett annerledes ut hvis ts var mann. Ts er 46. Ingen som hadde vært så stygge i kjeften om en 46 årig mann hadde blitt far.

Anonymkode: ead57...326

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer,brukerangrep,spekulasjoner,krenkende innhold, brukerdebatt/brukerforfølgelse, avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (På 16.1.2025 den 16.39):

Du er 63 når kidden din er 18. Våkne opp!

Kanskje du bør bli voksen . Jeg er selv 41 og fikk mitt første og eneste barn i mai.

Anonymkode: a148d...da7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...