AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Vi er en venninnegjeng på 4 i tidlig 30-årene, og den ene venninnen som har blitt tobarnsmor foreslo at vi skulle slutte med å gi gaver til hverandre. Både til bursdager og jul. Hun mente at vi har blitt voksne nå og at ting generelt er dyrt og gaver er en unødvendig luksus. Hun sa indirekte at gavene var til lite nytte og begynte å snakke om forbrukersamfunn. Da jeg spurte henne hvordan vi ellers skulle markere anledninger framover så sier hun at det holder med å bare møtes og spise kake og drikke kaffe som et eksempel, da det viktigste er å være sammen. To av oss protesterte men den tredje venninnen sa ikke så mye og virket til å være enig med henne. Hva synes dere om å skulle slutte å gi hverandre gaver bare fordi vi er blitt voksne? Dette er en tradisjon vi har hatt siden ungdomsskolen. Anonymkode: 43d0d...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er tobarnsmor selv og er veldig enig med venninna di. Man har nok gaver å kjøpe ellers i livet, og det er jo en kjempefin markering å bare møtes for kaffe og noe godt. Anonymkode: c2128...d29 51 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delia Peabody Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Smart venninne. De fleste av oss har vel egentlig nok ræl. 28 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Vi har også gjort dette på en måte. Vi pleier heller ta en tur ut å f.eks. spise, og spanderer da på den som har bursdag. Behøver ikke være det heller, kan være en tur på kino, konsert, vin, jentekveld eller liknende. Alle blir gjort litt stas på. Anonymkode: ecf65...a00 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Og for å gjøre ekstra stas på den som har bursdag så kan jo de andre spleise på middag/det dere spiser😊 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er en venninnegjeng på 4 i tidlig 30-årene, og den ene venninnen som har blitt tobarnsmor foreslo at vi skulle slutte med å gi gaver til hverandre. Både til bursdager og jul. Hun mente at vi har blitt voksne nå og at ting generelt er dyrt og gaver er en unødvendig luksus. Hun sa indirekte at gavene var til lite nytte og begynte å snakke om forbrukersamfunn. Da jeg spurte henne hvordan vi ellers skulle markere anledninger framover så sier hun at det holder med å bare møtes og spise kake og drikke kaffe som et eksempel, da det viktigste er å være sammen. To av oss protesterte men den tredje venninnen sa ikke så mye og virket til å være enig med henne. Hva synes dere om å skulle slutte å gi hverandre gaver bare fordi vi er blitt voksne? Dette er en tradisjon vi har hatt siden ungdomsskolen. Anonymkode: 43d0d...21b Som voksen, nesten dobbel så gammel som dere, synes jeg det er trist. Jeg synes det er veldig hyggelig å både gi og få gaver. Blant mine venninner er det ikke dyre ting, men fex ullsokker, votter, skjerf, god dusjsåpe, fin olivenolje, en vinflaske, hjemmelagde kjeks, syltetøy eller chutney, eksklusiv sjokolade, stearinlys og servietter osv. Ting vi bruker, rett og slett. Til runde dager går vi sammen å kjøper én dyr ting, som smykke eller brukskunst, ting som kan byttes om de ikke faller i smak. Anonymkode: f4ee9...8f8 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er en venninnegjeng på 4 i tidlig 30-årene, og den ene venninnen som har blitt tobarnsmor foreslo at vi skulle slutte med å gi gaver til hverandre. Både til bursdager og jul. Hun mente at vi har blitt voksne nå og at ting generelt er dyrt og gaver er en unødvendig luksus. Hun sa indirekte at gavene var til lite nytte og begynte å snakke om forbrukersamfunn. Da jeg spurte henne hvordan vi ellers skulle markere anledninger framover så sier hun at det holder med å bare møtes og spise kake og drikke kaffe som et eksempel, da det viktigste er å være sammen. To av oss protesterte men den tredje venninnen sa ikke så mye og virket til å være enig med henne. Hva synes dere om å skulle slutte å gi hverandre gaver bare fordi vi er blitt voksne? Dette er en tradisjon vi har hatt siden ungdomsskolen. Anonymkode: 43d0d...21b Så lenge noen sier fra, og de har barn, regner jeg med de har for dårlig råd til å fortesette det. Mener at andre kan ta hensyn til det! Viktigere å treffes enn gaver! Anonymkode: a98eb...8f2 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Hun har sikkert hundre gaver å kjøpe utenom dere. Det hadde man ikke på ungdomsskolen. Mange synes det er et kjempeork å gå rundt og lete etter gaver, og ser ikke den store gleden i å motta heller. Jeg har snevret det ned til det absolutt minimale, og selv de fire julegavene jeg fortsatt må skaffe er mer enn nok. Anonymkode: c5ec4...dc7 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har også gjort dette på en måte. Vi pleier heller ta en tur ut å f.eks. spise, og spanderer da på den som har bursdag. Behøver ikke være det heller, kan være en tur på kino, konsert, vin, jentekveld eller liknende. Alle blir gjort litt stas på. Anonymkode: ecf65...a00 Men hva er forskjellen? En billett til kino med popcorn og billett til konsert koster jo minst like mye som det hver av oss bruker i en gave? Hvorfor ikke heller bare gi gave og fortsette med tradisjonen da? Ts Anonymkode: 43d0d...21b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Delia Peabody skrev (6 minutter siden): Smart venninne. De fleste av oss har vel egentlig nok ræl. Enig! Skulle gjerne sagt at jeg syntes det var koselig å overraske venninner med nøye utvalgte, personlige gaver, men sannheten er at det var stress og unødvendig pengebruk år etter år. Hva skal jeg kjøpe til Tone? Fikk Lise olivenolje i fjor også, eller var det Kari? Anonymkode: 53d33...228 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som voksen, nesten dobbel så gammel som dere, synes jeg det er trist. Jeg synes det er veldig hyggelig å både gi og få gaver. Blant mine venninner er det ikke dyre ting, men fex ullsokker, votter, skjerf, god dusjsåpe, fin olivenolje, en vinflaske, hjemmelagde kjeks, syltetøy eller chutney, eksklusiv sjokolade, stearinlys og servietter osv. Ting vi bruker, rett og slett. Til runde dager går vi sammen å kjøper én dyr ting, som smykke eller brukskunst, ting som kan byttes om de ikke faller i smak. Anonymkode: f4ee9...8f8 Dette!👆🏻 og det trenger ikke å være mer enn en plate melkesjokolade! Men bare det å både gi og få noe betyr veldig mye for mange av oss! Det er trist at gaver skal slutte å gies med den begrunnelse at man er blitt voksen, for gaver er nemlig ikke noe som kun er tiltenkt barn! Anonymkode: 61f70...22f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Så hun venninna vil ikke gi og få gaver lengre. Det er jo hennes valg. Dere andre kan jo fortsette med det hvis dere vil. Det er vel ikke alle eller ingen? Anonymkode: 49a5e...9c1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Jeg skjønner godt at hun vil droppe julegaver, for jeg antar at dere ikke feirer julaften sammen? Bursdagsgaver er en litt annen sak, syns jeg. Er det vanlig at dere inviterer til bursdagsfeiring? Hvis man inviterer til bursdag, syns jeg det er hyggelig å gi gave. Og særlig om det er en rund markering. Men om dere bare møtes for å spise middag/drikke vin på en restaurant, syns jeg det kan være gave i seg selv (antar at alle betaler for sin egen middag). Anonymkode: e7754...7a0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva er forskjellen? En billett til kino med popcorn og billett til konsert koster jo minst like mye som det hver av oss bruker i en gave? Hvorfor ikke heller bare gi gave og fortsette med tradisjonen da? Ts Anonymkode: 43d0d...21b Fordi de fleste av oss har fullt hus av det meste, og kjøper heller det vi ønsker oss etterhvert 😊 Vi vil heller bruke de pengene på å finne på noe koselig sammen. Påstår ikke vi har fasiten, men dette har fungert veldig fint for oss i snart 15 år. Anonymkode: ecf65...a00 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Har man en del familie, og har man barn som skal kjøpe til sine venner, så går det en del penger på det. Det kan kanskje anses som "viktigere". Det som er viktigst i en voksen vennekrets er å ha tid til å være sammen, finne på ting og omgås hverandre. Man kan dra på kino, ha filmkveld, pizzakveld, tacokveld, hytteturer, konserter, vinsmaking, en enkel fest, bruke andre arrangementer. Hva det måtte være. I den alderen må vel det være gave god nok? Kanskje har en eller flere av dere stor familie, skal kjøpe gaver til, - eller på vegne av flere barn, - og det går en del penger på det. I mellomtiden kan dere ta en pause fra å kjøpe gaver til dere i vennegjengen med et unntak av runde dager, - og når barna blir større og kjøper gaver for mest mulig egne penger kan dere komme i gang igjen som før. Ellers ser jeg gode tips i innlegg nr #6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): To av oss protesterte men den tredje venninnen sa ikke så mye og virket til å være enig med henne. Anonymkode: 43d0d...21b Dere to kan jo bare fortsette med gaver utenom gjengen. Anonymkode: 7be7d...940 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Vi gir heller ikke noen gaver. Vi møtes og spiser og drikker sammen. Det er feiringen. Gaver er bare sløsing av penger, mener jeg. Anonymkode: 0b507...404 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Som voksen så elsker jeg fortsatt gaver. Vår gruppe var i samme situasjon. 7 stk. Ca 50% har ikke barn, og vi tok til motmele da ene med barn ønsket å kunne droppe gaver. Fordi voksne behøver ikke gaver, det er nok med med gaver fra barna, stress, dyrt osv. Men vi uten barn ønsket også å bli gjort stas på. Så det ble bestemt å droppe til jul, men bursdager beholder vi. Som en annen nevner, så ble det bruksgaver. Anonymkode: 70bfd...909 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Veldig enig med venninna di. Man kan vise at man bryr seg om hverandre på veldig mange andre måter enn å kjøpe gaver. Anonymkode: f52c1...b75 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden De som vil gi hverandre gaver gjør det, de som ikke vil lar være. De som gir de får, de som ikke gir får se på. Anonymkode: 6d95f...25d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå