Gå til innhold

Frekk tenåring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en tenåring som er så frekk med meg (mor) hele tiden. Kaller meg for allslags skjellsord. Prøver å si at jeg blir lei meg når han sier slikt men da svarer han at han ikke bryr seg. Og det ser helt ærlig ikke ut som han bryr seg heller. Alt jeg sier og gjør er tydeligvis dumt, og vi kan aldri ha en skikkelig samtale. Han vil aldri snakke bortsett fra viss han trenger noe fra meg (penger, skyss, osv).

Vet tenåringer kan være vanskelige, men føler ikke andre er så ekstreme?

Anonymkode: b2def...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da er det noe han er sur og bitter for som han ikke forteller deg. 
Mange som tar ut gruffet sitt på andre for å løsne på frustrasjon og misnøye. 
Er far i bildet? 

Anonymkode: b8893...134

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så slutt å gi han goder som skyss og penger frem til han lærer seg respekt og normal høflighet. 

Anonymkode: 3f4bf...96a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var ekstremt lik. Bryr seg ikke. Før jul gikk det så langt at han ikke ville ha julegave. Ikke fikk han det heller. (Men akkurat det var nok verre for meg enn for ham) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å finne ut hvorfor han snakker han slik til deg. Snakk med skolen også. Har han det vanskelig på noen områder. 

men uansett hva årsaken er, kan du ikke akseptere det. Og ja, jeg har troa på at penger og skyss må fortjenes. Det er ikke noe man før i belønning for å være frekk mot moren sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uff, hvor gammel er han? Tenker det er forskjell på en 13-åring og en 17-åring her. Han må uansett tenke over hvem han vil være. sett ham i tenkeboks uten penger og sjåfør. 

Anonymkode: 6b2d9...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å dill med å si at du blir lei deg å bli kalt ting. Gi han null reaksjon på det, eller bli steike forbanna! Og hold igjen på godene han ønsker, men gi han en advarsel først og du MÅ gjennomføre det! Ikke overdriv det. Ha noe klart slik at du ikke overrasker deg selv.

Og dere må kunne ha normale samtaler om alt og ikke noe.

Anonymkode: 8c009...f3b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...