Supermerry Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan droppe sex til ferien er ferdig Anonymkode: ef1e8...587 Det kan man selvfølgelig. Men her ble det referert til å være kjærester på ferie. Et kjæresteforhold innebærer for de fleste sex. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden Vi har en tur uten unger hvert eneste år, 4-7 dager. En tur uten unger er ikke en erstatning for familieferie, men et tillegg jeg synes alle forhold trenger. Noen har gjerne barnevakt annen hver helg, og da er jo behovet for en "kjærestetur" minimalt. Så det kommer jo litt an på hvordan resten av året ser ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 7 timer siden #43 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): TS her: Jeg skjønner ikke hvordan folk har så utrolig mye fritid til å dra fra barna sine for å dra på ferie. Vi har "barnefri" cirka 2-3 helger i året. Det må uten unntak planlegges til å brukes for praktiske gjøremål slik som å male huset, beise terassene, sette sammen møbler, male barnerom, osv. Vi har aldri luksusen av å kunne bruke slik tid på oss selv. Fellesferien må vi splitte opp for å dekke alle 7 ukene. Det vil si at vi ikke har ferie 2 voksne samtidig Anonymkode: ef1e8...587 Må uten unntak(...)beise, male? Løper det fra dere? Dere prioriterer det. Bryt mønsteret bare EN gang. Verd det. Budsjett og alt er dyrt? Fly med wizzair til Gdansk. Kos dere. Men krever å roe noen standhaftige prinsipper og leve litt i nuet. Regner med de rundt dere ville kost seg med deres barn, og at dere (du? ) ville roet pliktfølelsen og levd litt:) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden Supermerry skrev (4 minutter siden): Det kan man selvfølgelig. Men her ble det referert til å være kjærester på ferie. Et kjæresteforhold innebærer for de fleste sex. Man må ikke ha sex for å være kjærester. Man kan holde seg de 2-3 ukene man ferierer som familie, og så ha det når ferien er ferdig. Det vi gjør Anonymkode: ef1e8...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/familieterapeutene-oppfordrer-til-a-dra-pa-ferie-uten-barna/17361547/ Jeg kunne aldri i livet ha dratt på ferie å latt barna bli igjen. Utrolig egoistisk. Ta familieferie, og så kan man være kjærester sammen med barna Anonymkode: ef1e8...587 La oss være enig i å være uenige her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden Taffel skrev (1 minutt siden): Må uten unntak(...)beise, male? Løper det fra dere? Dere prioriterer det. Bryt mønsteret bare EN gang. Verd det. Budsjett og alt er dyrt? Fly med wizzair til Gdansk. Kos dere. Men krever å roe noen standhaftige prinsipper og leve litt i nuet. Regner med de rundt dere ville kost seg med deres barn, og at dere (du? ) ville roet pliktfølelsen og levd litt:) Vi har begge foreldre som arbeider fullt og ferierer mye. De har ikke mulighet å stille som barnevakt mer enn 2-3 ganger I året (maksimalt) og da maks 1-2 netter om gangen. Har også flere venner og kolleger som har det sånn, nå som besteforeldre-generasjonen jobber lengre og er "yngre" lengre. Anonymkode: ef1e8...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Del Skrevet 6 timer siden Man trenger ikke dra langt unna, eller en hel uke. Men viktig å være kjærester og ha litt fokus på hverandre og. Anonymkode: 7c056...cda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det stemmer ikke nødvendigvis. Vi har akkurat lagt ut 20000 ekstra i billetter for våre studentsønner på 23 og 25, som gjerne ville være med mor, far og småsøsken på ferie, og det ville jammen samboerne deres også, så her blir det trangt og koselig Ingen naturlov sier at man bare har atten somre med barna, heldigvis. Selvsagt gjør de mer sine egne greier etterhvert, men enn så lenge synes de fremdeles det er koselig å henge med oss i noen av feriene. Til HI: ja takk begge deler. Jeg ville aldri prioritert par-weekend over ferietur med barna hvis vi MÅTTE velge. Da hadde ungene selvsagt gått først. Men om man kan skvise inn en tur alene med partneren i ny og ne uten at det går noe særlig ut over familien tror jeg det har mye for seg. Det er fryktelig mange hverdager, mange kjedelige gjøremål og mye logistikk i familielivet. Anonymkode: f8836...1f4 Jeg skjønner hva du mener, men da er de ikke lenger barn. Tror vi snakker om to ulike ting. Mitt poeng er at tiden når barna er små er ganske kort. Håper også at barna vil bli med på ferie når de blir voksne 😊 Anonymkode: b6ffe...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #49 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har begge foreldre som arbeider fullt og ferierer mye. De har ikke mulighet å stille som barnevakt mer enn 2-3 ganger I året (maksimalt) og da maks 1-2 netter om gangen. Har også flere venner og kolleger som har det sånn, nå som besteforeldre-generasjonen jobber lengre og er "yngre" lengre. Anonymkode: ef1e8...587 Ikke løsningsorientert, skal jobbe om dere har barnevakt, ikke ha sex når man omsider er på ferie. Går det bra eller? Partner også enig i prioriteringene? Anonymkode: 9873a...897 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Å er det jo langt fra alle som er utrygge når de er hos besteforeldre eller andre omsorgspersoner da. også kan man heldigvis ta ferie utenom sommerferien også. Vi har alle skoleferier med barna, men reiser også på turer uten barna utenom skoleferiene. Anonymkode: bba33...4bb Selvfølgelig ikke, derfor skrev jeg kan. Barn kan føle seg utrygge hos besteforeldre også når de har gode besteforeldre. Jeg har jo bare min opplevelse, du har din. Anonymkode: b6ffe...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 6 timer siden #51 Del Skrevet 6 timer siden Så lenge barna kan være hos noen de føler seg trygge på og trives godt sammen med, har jeg vanskelig for å forstå de som ikke klarer å være borte fra barna, selv når det gjelder mindre barn. Enkelte tror at det kun er de selv som kan gi barna gode opplevelser. Da vår eldste var to år, dro vi på en to ukers ferie alene, mens barnet var hos besteforeldrene. Dette ble en vinn-vinn-situasjon for alle fem – alle koste seg hver eneste dag. Et stort problem blant dagens foreldre er at mange føler det som sin plikt å være tilgjengelige for barna sine i 18 år, uten å vike fra deres side en eneste dag. Slik har curlinggenerasjonen vokst fram. Jeg har lagt merke til at barnebarna mine oppfører seg som engler så snart mor og far drar, selv om de ofte kan være krevende overfor foreldrene sine. Min konklusjon er at det er sunt for barn å være borte fra foreldrene en stund, så lenge de er hos noen de trives godt sammen med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #52 Del Skrevet 6 timer siden Mr X skrev (8 minutter siden): Så lenge barna kan være hos noen de føler seg trygge på og trives godt sammen med, har jeg vanskelig for å forstå de som ikke klarer å være borte fra barna, selv når det gjelder mindre barn. Enkelte tror at det kun er de selv som kan gi barna gode opplevelser. Da vår eldste var to år, dro vi på en to ukers ferie alene, mens barnet var hos besteforeldrene. Dette ble en vinn-vinn-situasjon for alle fem – alle koste seg hver eneste dag. Et stort problem blant dagens foreldre er at mange føler det som sin plikt å være tilgjengelige for barna sine i 18 år, uten å vike fra deres side en eneste dag. Slik har curlinggenerasjonen vokst fram. Jeg har lagt merke til at barnebarna mine oppfører seg som engler så snart mor og far drar, selv om de ofte kan være krevende overfor foreldrene sine. Min konklusjon er at det er sunt for barn å være borte fra foreldrene en stund, så lenge de er hos noen de trives godt sammen med. 2 uker borte fra en 2-åring er helt sinnsykt. Eksperter anbefaler at en 2-åring MAX kan være borte fra foreldrene en langhelg Anonymkode: ef1e8...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 6 timer siden #53 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 2 uker borte fra en 2-åring er helt sinnsykt. Eksperter anbefaler at en 2-åring MAX kan være borte fra foreldrene en langhelg Anonymkode: ef1e8...587 Du må gjerne være spesialist på området, men det endrer overhodet ikke på det faktum av at alle fem hadde to aldeles strålende uker. Hun er voksen i dag med egne barn og er en sterk og dyktig kvinne med gode minner fra sin barndom. Hvis dette var sinnsykt, vel så lever jeg særdeles godt med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #54 Del Skrevet 5 timer siden Det virker jo mer som du er misunnelig på at andre får til å reise på kjærestetur TS. Alle argumentene dine går i hovedsak ut på at dere ikke har barnevakt eller nok fri. Anonymkode: c306c...17d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #55 Del Skrevet 5 timer siden Det kommer jo an på barnas alder og lengde på ferien. En liten ferie på en natt eller langhelg tenker jeg er supert! Selvfølgelig med den forutsetningen at barna koser seg der de er. Både barna og vi voksne gleder oss masse til barna skal overnatte hos besteforeldrene en helg i februar. Da skal mannen og jeg på vår første voksenferie alene siden vi fikk barn for over åtte år siden. Ferien er enten storbyhelg med overnatting på hotell eller romantisk telttur i området her vi bor. Vi trenger virkelig å ha litt tid for oss selv og pleie forholdet. Jeg ville aldri dratt bort en uke. Det er egoistisk. En natt eller to er derimot helt innafor og bra for alle. Anonymkode: 4f6d9...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #56 Del Skrevet 5 timer siden Det skal vi i år, men de som bor hjemme er 16 og 18 år og har sommerjobber. Ingen dårlig samvittighet 😊 Anonymkode: 20b30...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #57 Del Skrevet 5 timer siden Sorry for pirket, men heter det ikke «og la» / «og latt» ? «dra på ferie og la barna..» Anonymkode: 8b714...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #58 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har begge foreldre som arbeider fullt og ferierer mye. De har ikke mulighet å stille som barnevakt mer enn 2-3 ganger I året (maksimalt) og da maks 1-2 netter om gangen. Har også flere venner og kolleger som har det sånn, nå som besteforeldre-generasjonen jobber lengre og er "yngre" lengre. Anonymkode: ef1e8...587 Vi har ikke å like mye barnevakt som dere. Maling og annet arbeid med hus og hage må skje når barna er hjemme. Når vi endelig får barnevakt neste måned, tar vi et aktivt valg om å prioritere oss og forholdet. Det kan man ikke gjøre hver gang, men man kan prioritere det en gang i året dersom man får barnevakt. Anonymkode: 4f6d9...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden #59 Del Skrevet 8 minutter siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man kan droppe sex til ferien er ferdig Anonymkode: ef1e8...587 Selv ville jeg aldri dratt på en ferie som umuliggjør sex med mannen min. Anonymkode: 8a488...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå