Dame1993 Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Husker jeg syntes det var skikkelig urettferdig da jeg var liten at mamma og pappa dro på ferie uten oss. Men var jo veldig koselig å være hos besteforeldrene mine og fikk alltid gaver når de kom hjem. Da jeg ble litt eldre var jeg veldig glad for at foreldrene mine dro på kjæresteferie. Da fikk de pleiet kjærligheten og man motvirker også den tomheten som kan komme når barna har forlatt redet og det kun er de to igjen. Jeg tror en del ekteskap/samboerforhold kunne vært redda ved at man dro på kjæresteferier eller gjorde ting bare de to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Vi gjør det. Vårt forhold trenger pleie og jeg tenker at alle forhold gjør det. Vi gleder oss på forhånd, nyheter å være sammen på tur og lever på det når vi kommer hjem. En langhelg i året kan de klare seg uten oss. Det er sunt at de savner oss litt. På disse turene er ikke barnas interesser i sentrum, vi kan ha lange middager og svinge innom et galleri. Anonymkode: ac2e9...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden Helt uenig. For oss er det helt vitalt for både vår egen helse og parforholdet at vi pleier forholdet på denne måten. Men, vi legger alltid slike reiser til ukene (gjerne i sommerferien) hvor barnet er hos mor. Vi tar alltid med barnet på en reise, og så reiser vi på en reise alene. Barnet reiser da gjerne med mor og hennes familie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Så lenge man også drar på ferie med barna, så anser jeg det som nærmest en nødvendighet å pleie kjæresteforholdet i tillegg Det er så utrolig mange parforhold som går ad dundas fordi sexen blir minimal når barna kommer. Og det er definitivt ikke det samme å være kjærester på ferie med og uten barn. Det er når man er uten barn at man kan se hverandre med nye øyne igjen, som den gang man traff hverandre. Kjæresteturer holder liv i forholdet og er en garanti for fremtiden. Anonymkode: 48be9...93d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selv kommer jeg ikke til å prioritere en slik ferie før barna slutter å ville være med på ferie. Man har jo bare atten sommere med barna. Anonymkode: b6ffe...4e8 Det stemmer ikke nødvendigvis. Vi har akkurat lagt ut 20000 ekstra i billetter for våre studentsønner på 23 og 25, som gjerne ville være med mor, far og småsøsken på ferie, og det ville jammen samboerne deres også, så her blir det trangt og koselig Ingen naturlov sier at man bare har atten somre med barna, heldigvis. Selvsagt gjør de mer sine egne greier etterhvert, men enn så lenge synes de fremdeles det er koselig å henge med oss i noen av feriene. Til HI: ja takk begge deler. Jeg ville aldri prioritert par-weekend over ferietur med barna hvis vi MÅTTE velge. Da hadde ungene selvsagt gått først. Men om man kan skvise inn en tur alene med partneren i ny og ne uten at det går noe særlig ut over familien tror jeg det har mye for seg. Det er fryktelig mange hverdager, mange kjedelige gjøremål og mye logistikk i familielivet. Anonymkode: f8836...1f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden TS her: Jeg skjønner ikke hvordan folk har så utrolig mye fritid til å dra fra barna sine for å dra på ferie. Vi har "barnefri" cirka 2-3 helger i året. Det må uten unntak planlegges til å brukes for praktiske gjøremål slik som å male huset, beise terassene, sette sammen møbler, male barnerom, osv. Vi har aldri luksusen av å kunne bruke slik tid på oss selv. Fellesferien må vi splitte opp for å dekke alle 7 ukene. Det vil si at vi ikke har ferie 2 voksne samtidig Anonymkode: ef1e8...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Veldig mange foreldre her på KG som muligens ikke hadde vært single om de hadde gjort dette fra tid til annen.., Curlingforeldre-generasjonen tror de må stå på pinne for barna 24/7 og det ødelegger selvfølgelig parforholdet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden Jeg og mannen drar gjerne på storbyferie en gang eller to i året. Torsdag-søndag. Aldri lenger.. da er det hos mormor og morfar. Det går veldig fint! Ventet til minste var 3 år. Anonymkode: 2d014...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden Da jeg var liten, dro mine foreldre alene på feire en uke i vinterferien, og jeg fikk være hos slektninger. Storkoste meg, og det er faktisk en av de få vinterferiene jeg husker fra barndommen. Et fint minne! Anonymkode: cd1fd...1b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden Vi prioriterer barna så ønsker ikke at de skal føle at mor og far må dra fra de for å hygge seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Samtidig har det jo gått bra med meg. Kanskje er ubehaget og utryggheten barna kan føle på verdt det, for at mor og far skal styrke parforholdet? Selv kommer jeg ikke til å prioritere en slik ferie før barna slutter å ville være med på ferie. Man har jo bare atten sommere med barna. Anonymkode: b6ffe...4e8 Å er det jo langt fra alle som er utrygge når de er hos besteforeldre eller andre omsorgspersoner da. også kan man heldigvis ta ferie utenom sommerferien også. Vi har alle skoleferier med barna, men reiser også på turer uten barna utenom skoleferiene. Anonymkode: bba33...4bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden Synes det er stor forskjell på å dra en uke til syden og det å ta en langhelg. Hadde ikke dratt en uke til syden uten barna. En langhelg på hotell, i en storby eller på hytta er en fornuftig investering. Men nå har vi verken flust med penger eller ferie. Vi har råd til en ferie i året, den vil vi ha med barna. Anonymkode: 73f79...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her: Jeg skjønner ikke hvordan folk har så utrolig mye fritid til å dra fra barna sine for å dra på ferie. Vi har "barnefri" cirka 2-3 helger i året. Det må uten unntak planlegges til å brukes for praktiske gjøremål slik som å male huset, beise terassene, sette sammen møbler, male barnerom, osv. Vi har aldri luksusen av å kunne bruke slik tid på oss selv. Fellesferien må vi splitte opp for å dekke alle 7 ukene. Det vil si at vi ikke har ferie 2 voksne samtidig Anonymkode: ef1e8...587 Men dere velger jo å ikke ha ferie sammenhengende. Skolebarn kan være hjemme alene eller gå til sfo. Barnehagebarn tar ferie sammen med dere i tre uker. 🤷🏻♀️ beising/maling/vedlikehold gjøres enten av en av gangen mens andre passer ungene om de er små eller de styrer i hagen/inne for seg selv mens dere begge gjør vedlikehold sammen. Dette er vanlig praksis. Anonymkode: b99f6...7d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 7 timer siden #34 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/familieterapeutene-oppfordrer-til-a-dra-pa-ferie-uten-barna/17361547/ Jeg kunne aldri i livet ha dratt på ferie å latt barna bli igjen. Utrolig egoistisk. Ta familieferie, og så kan man være kjærester sammen med barna Anonymkode: ef1e8...587 En vakker tanke, men det er ikke så lett å ha sex sammen med barna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7 timer siden #35 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her: Jeg skjønner ikke hvordan folk har så utrolig mye fritid til å dra fra barna sine for å dra på ferie. Vi har "barnefri" cirka 2-3 helger i året. Det må uten unntak planlegges til å brukes for praktiske gjøremål slik som å male huset, beise terassene, sette sammen møbler, male barnerom, osv. Vi har aldri luksusen av å kunne bruke slik tid på oss selv. Fellesferien må vi splitte opp for å dekke alle 7 ukene. Det vil si at vi ikke har ferie 2 voksne samtidig Anonymkode: ef1e8...587 Praktiske gjøremål gjør vi gjerne i ukedagene, ofte etter leggetid hos barnet. Og så velger vi heller ikke å pusse opp osv til stadighet. Vi velger heller andre ting å gjøre sammen over det. Barnet går også på SFO noen uker, har noen uker hos mor, og noen uker hos oss. Mannen tar seg hjemmekontor, og jeg har fri, og da reiser vi gjerne bort. Vi kombinerer gjerne jobb og ferie for å få prioritert forholdet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 7 timer siden #36 Del Skrevet 7 timer siden Å reise vekk en uke fra små barn syns jeg ikke er greit. Større barn er helt noe annet. Det er så viktig å pleie kjærligheten og seg selv i et hektisk familie liv også. Foreldre som får kanskje hvile litt/gjøre noe annet en familie livet AS inne i mellom, får mer energi til å være foreldre når de kommer hjem igjen. Mer energi = bedre foreldre. Livet eller rollene man har stopper ikke opp selv om man blir foreldre. Jeg er ikke bare mor. Jeg er også kone, datter, tante, søster, venninne, kollega+++. Disse forholdene + mine behov trengs også å pleies av og til selv om barna kommer først i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #37 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men dere velger jo å ikke ha ferie sammenhengende. Skolebarn kan være hjemme alene eller gå til sfo. Barnehagebarn tar ferie sammen med dere i tre uker. 🤷🏻♀️ beising/maling/vedlikehold gjøres enten av en av gangen mens andre passer ungene om de er små eller de styrer i hagen/inne for seg selv mens dere begge gjør vedlikehold sammen. Dette er vanlig praksis. Anonymkode: b99f6...7d0 Barna er 6 og 8 og går hele året på skolen, de fortjener å ha ferie og ikke bli plassert bort på SFO hele sommeren. Hvis begge bruker opp våre 5 uker ferie på sommeren har vi ikke igjen ferie til resten av året når ungene har fri fra skolen. Anonymkode: ef1e8...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #38 Del Skrevet 7 timer siden Supermerry skrev (6 minutter siden): En vakker tanke, men det er ikke så lett å ha sex sammen med barna. Man kan droppe sex til ferien er ferdig Anonymkode: ef1e8...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden Helt greit! Og det er stor forskjell på hele fellesferien eller en langhelg eller uke. Sistnevnte er bare en fin mulighet for barna til å få kvalitetstid med besteforeldre, som flere skriver. Anonymkode: e9f5a...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 7 timer siden #40 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/familieterapeutene-oppfordrer-til-a-dra-pa-ferie-uten-barna/17361547/ Jeg kunne aldri i livet ha dratt på ferie å latt barna bli igjen. Utrolig egoistisk. Ta familieferie, og så kan man være kjærester sammen med barna Anonymkode: ef1e8...587 Helt uenig. Minimum en uke alene uten barn i året. Minst! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå