AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:13 #61 Del Skrevet torsdag kl 17:13 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jobber i apotek og syns touchmetoden funker fjell der og. Anonymkode: e85c2...acd Med vårt nye datasystem er det mye mer klikking på hurtigtaster enn skriving, så bruk av touch påvirker absolutt ikke hvor raskt man ekspederer en resept. Anonymkode: 4ddb8...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet torsdag kl 18:49 #62 Del Skrevet torsdag kl 18:49 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hver sin lyst, men syns det ser teit ut med dem som ikke kan det. Er noen på jobb, som skriver mye. Likevell bruker de ikke touch. Blir det ikke mye feil? Anonymkode: b09e9...8cb Det spiller da ingen rolle hvordan det ser ut, men det støyer noe veldig. Har hatt flere kolleger gjennom tidene som ikke skrev (noen av dem skrev allikevel veldig raskt), og det bråker! 🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:55 #63 Del Skrevet torsdag kl 18:55 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hver sin lyst, men syns det ser teit ut med dem som ikke kan det. Er noen på jobb, som skriver mye. Likevell bruker de ikke touch. Blir det ikke mye feil? Anonymkode: b09e9...8cb Jeg irriterer meg over mye men... Hvorfor skulle jeg irritere meg over dette.. Det går jo kun utover dem selv. Anonymkode: 5c14b...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:59 #64 Del Skrevet torsdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Touchmetoden er utdatert. Jeg skriver raskere på min selvlærte metode. Touch er noe generasjonen over min drev med. Jeg er rett under 40. Anonymkode: 58ff2...859 hvordan i all verden kan det bli utdatert? Akkurat like utdatert som å kunne å sykle ! Har du lært det så kan du det. Jeg blir ikke irritert men forbauser meg litt at folk ikke kan det og er glad for at jeg kan det enda etter å ha lært det i unge år. Anonymkode: dec51...9a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geogass Skrevet torsdag kl 21:33 #65 Del Skrevet torsdag kl 21:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvordan i all verden kan det bli utdatert? Akkurat like utdatert som å kunne å sykle ! Har du lært det så kan du det. Jeg blir ikke irritert men forbauser meg litt at folk ikke kan det og er glad for at jeg kan det enda etter å ha lært det i unge år. Anonymkode: dec51...9a5 Nei, vi lærte det vel ,men var en ufokusert tosk som yngre . Vaste vekk mye tid, så lærte det aldri. Dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:49 #66 Del Skrevet fredag kl 03:49 Vaffelhunden skrev (På 15.1.2025 den 23.03): Jeg bruker edderkoppmetoden. Og foreldrene mine bruker helikopter metoden... Anonymkode: 90cf9...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet fredag kl 13:05 #67 Del Skrevet fredag kl 13:05 Touchmetoden er for folk som er opplært i å skrive på tastatur. Da jeg hadde kommet så langt i livet hadde jeg for lengst lagt meg til en effektiv skrivestil, som riktignok ikke er så veldig langt fra touch, men 100% korrekt touch er definitivt ikke. Da vi begynte med data på skolen kunne jeg allerede skrive 300-400 tegn i minuttet. Langt raskere enn noen av de andre i klassen og langt raskere enn læreren som mente det var bortkastet for meg å bruke tid og energi på å lære touch. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:56 #68 Del Skrevet fredag kl 13:56 Nei, det irriterer meg ikke, men jeg kjenner jeg kan bli litt utålmodig når folk bruker ekstremt lang tid for å søke opp noe de vil vise meg, enten det er på PC eller mobil. Jeg lærte touch som ung, men la det etterhvert fra meg da det føltes unaturlig, og førte til stive og vonde hender og fingre. Vet ikke hva jeg skal kalle det jeg bruker nå. En mellomting av touch og LFT, kanskje? Jeg bruker hovedsaklig 3 fingre på hver hånd (tommel, pekefinger, langfinger), men en gang i blant benytter jeg ringfinger og lillefinger også. Jeg skriver svært raskt, så jeg sitter ikke med pekefingeren og leter etter riktig bokstav, men det er veldig opp og ned om jeg hviler hendene på tastene eller har litt mer svevende hender. Fingrene har ikke faste taster som sådan, men mer "bruker som oftest denne fingeren". Hvis høyre finger allerede er i bruk nær neste bokstav som egentlig tilhører venstre finger så favoriserer jeg som oftest den aktive fingeren. Så har jeg i tillegg en sær greie med at jeg bare kan bokstavplassering utenat hvis jeg har god flyt og er engasjert i det jeg skriver. Er jeg uengasjert må jeg se på tastaturet, men det går fortsatt ganske raskt. Anonymkode: 5aa7d...67f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #69 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 7.48): .... det må være slitsomt for dem å bruke så lang tid på å skrive noe på en pc med to fingre og ikke klare huske hvor bokstacvene på tastaturet er - de flytter jo ikke på seg akkurat.... Anonymkode: 6a44c...434 Hehe, jobbet i et dansk prosjekt en gang, fikk utdelt pc fra dem. Æ og Ø er på motsatt plass på dansk tastatur ift norsk. Det sto mye om Tromsæ i teksten min... 😄 Anonymkode: 36d8e...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #70 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 22.06): Hver sin lyst, men syns det ser teit ut med dem som ikke kan det. Er noen på jobb, som skriver mye. Likevell bruker de ikke touch. Blir det ikke mye feil? Anonymkode: b09e9...8cb Touch er litt typisk kvinner over 60 som tok kurs i elektronisk databehandling. Anonymkode: e2668...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå