Flintis Skrevet torsdag kl 06:56 #41 Del Skrevet torsdag kl 06:56 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er ett år yngre enn deg og kan både skoletysk og touch. Gikk på handel og kontor (som det het da) og der lærte jeg touch. Skriver touch mye bedre enn jeg snakker tysk 😄 Anonymkode: d3e99...1e3 Jada, men da øvde du opp refleksen i ung alder. Er ikke noen motsetning med tysk og touch, bare at det foregikk på samme tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:59 #42 Del Skrevet torsdag kl 06:59 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Driver folk og kikker ned på tastaturene til andre når de skriver? 😅 Med mindre noen er ekstremt trege og leeeeter etter tastene på tastaturet, har jeg aldri sett (eller brydd meg om) hvordan de skriver. Jeg har aldri lært touch, men skriver veldig kjapt - og jeg bruker nesten bare pekefingrene, og tommelen på mellomroms-tasten 😛 Kan tastaturet omtrent utenat og kan skrive på PC uten å se på tastene. Er i 30-årene og vokste opp med PC. Anonymkode: 7f064...480 Bare omtrent? Ikke akkurat noe å skryte av, er det det? Det vil jeg tro de fleste kan som skriver litt på tastatur. Jeg lærte meg touch helt på egen hånd ved hjelp av et skikkelig basic opplæringsprogram på 90-tallet. Foreldrene mine kunne touch, og jeg hadde lyst å lære det. Har kontorjobb, men skriver ikke lange utlegninger, så hadde nok ikke vært stor forskjell for min del og skrive litt saktere, men jeg er lynrask på tastaturet. Hvordan andre skriver bryr jeg meg ikke om, men folk som skryter av at de «omtrent» kan tastaturet utenat, de ler jeg litt av Anonymkode: c497c...0f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:10 #43 Del Skrevet torsdag kl 07:10 Tenker aldri over hvordan andre skriver. Bruker ikke touch-metoden, husker ikke om vi lærte det på skolen heller. Etter min mening blir det å skrive på tastatur ganske intuitivt etter å ha brukt det litt. Man finner sin egen effektive måte å gjøre det på. Anonymkode: 96a9b...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet torsdag kl 07:17 #44 Del Skrevet torsdag kl 07:17 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hver sin lyst, men syns det ser teit ut med dem som ikke kan det. Er noen på jobb, som skriver mye. Likevell bruker de ikke touch. Blir det ikke mye feil? Anonymkode: b09e9...8cb Ærlig talt, er dette også noe man skal finne på å irritere seg over? 🤦♀️ Om folk skriver med touch eller ikke kunne ikke brydd meg mindre. 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:19 #45 Del Skrevet torsdag kl 07:19 Har kontorjobb og skrover dagen lang. Kan ikke touch, men skriver absolutt raskt og ikke mer feil enn andre. Fingrene mine kan tastaturet. Anonymkode: cfc78...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:23 #46 Del Skrevet torsdag kl 07:23 Hahaha hvordan si at du er boomer uten å si at du er boomer Anonymkode: 54090...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:24 #47 Del Skrevet torsdag kl 07:24 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bare omtrent? Ikke akkurat noe å skryte av, er det det? Det vil jeg tro de fleste kan som skriver litt på tastatur. Jeg lærte meg touch helt på egen hånd ved hjelp av et skikkelig basic opplæringsprogram på 90-tallet. Foreldrene mine kunne touch, og jeg hadde lyst å lære det. Har kontorjobb, men skriver ikke lange utlegninger, så hadde nok ikke vært stor forskjell for min del og skrive litt saktere, men jeg er lynrask på tastaturet. Hvordan andre skriver bryr jeg meg ikke om, men folk som skryter av at de «omtrent» kan tastaturet utenat, de ler jeg litt av Anonymkode: c497c...0f9 Hvorfor har du en sånn nedlatende innstilling? Anonymkode: 54090...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:27 #48 Del Skrevet torsdag kl 07:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du en sånn nedlatende innstilling? Anonymkode: 54090...79c Jeg har høyere terskel for å skryte av folk enn basic kunnskaper som de fleste som jobber på kontor har. Anonymkode: c497c...0f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet torsdag kl 07:32 #49 Del Skrevet torsdag kl 07:32 Jeg kunne touch metoden for mange år siden. Nå bruker jeg LFT og er både rask og stort sett uten skrivefeil. Hva andre gjør bryr meg virkelig ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:42 #50 Del Skrevet torsdag kl 07:42 Nei, det irriterer meg overhodet ikke. Jeg skriver med touch-metoden og er veldig glad for at vi lærte det på skolen (valgfag), da jeg kan skrive lynraskt uten å se ned, og det har vært nyttig i både studier og jobb. Hvordan andre mennesker skriver på tastatur bryr jeg meg ikke om, og opplever det ikke som noe irritasjonsmoment at andre på arbeidsplassen ikke skriver like raskt som meg. Anonymkode: f1429...31f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet torsdag kl 09:19 #51 Del Skrevet torsdag kl 09:19 Er touchmetoden bare at man skriver fort og effektivt uten feil og men effektivt? I så fall så har jeg kunnet den i alle år etter jeg begynte å skrive på pc i 8. klasse. Uten tanke for at det er en metode 😂 Ikke alle er like flinke til å skrive på tastatur, sånn er det bare og det må man kunne respektere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:25 #52 Del Skrevet torsdag kl 11:25 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Helt enig, en egenskap som ikke har noe for seg, man kan skrive like bra og raskt uten. Anonymkode: 05351...ec4 Nei, det kan en ikke. Da må du flytte pekefingrene til riktig bokstav, så det går ikke like fort å skrive på den måten. Anonymkode: a4206...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:31 #53 Del Skrevet torsdag kl 11:31 Nei. Og de som skriver mye feil på jobb er de som har dysleksi, eller de som er så unge at de ikke har blitt rettet på i grunnskolen. Anonymkode: 14d18...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:33 #54 Del Skrevet torsdag kl 11:33 Touchmetoden er utdatert. Jeg skriver raskere på min selvlærte metode. Touch er noe generasjonen over min drev med. Jeg er rett under 40. Anonymkode: 58ff2...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:33 #55 Del Skrevet torsdag kl 11:33 Jeg har forøvrig aldri lært touch-metoden. Jeg har en rask og avansert lft-metode (let, finn og trykk-metode). Perfeksjonert gjennom mange år. Anonymkode: 14d18...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:38 #56 Del Skrevet torsdag kl 11:38 Jobber i apotek, og touch-metoden er svært lite relevant i resepturskranken, for å si det sånn. Uansett type jobb hadde jeg neppe brydd meg om hvordan kollegaer behandler et PC-tastatur, med mindre de skriver så sakte at det påvirker arbeidsflyten for alle. Anonymkode: 4ddb8...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet torsdag kl 11:40 #57 Del Skrevet torsdag kl 11:40 Tuppeluri skrev (2 timer siden): Er touchmetoden bare at man skriver fort og effektivt uten feil og men effektivt? I så fall så har jeg kunnet den i alle år etter jeg begynte å skrive på pc i 8. klasse. Uten tanke for at det er en metode 😂 Ikke alle er like flinke til å skrive på tastatur, sånn er det bare og det må man kunne respektere Det er en måte å skrive raskt og effektivt på, uten å måtte se på tastaturet. Det er mange måter å skrive på selvsagt, men touchmetoden er laget for at man ikke skal se på tastaturet når man skriver. Den baserer seg på muskelminne i stedet for synet når man skriver. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:49 #58 Del Skrevet torsdag kl 11:49 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det irriterer meg mer med folk som ikke kan rettskriving. «Likevel» skrives med en l. Anonymkode: e2658...590 Nei, likevel skrives med to l’er ikevel eller likeve du liksom 😝 Anonymkode: a8290...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet torsdag kl 11:58 #59 Del Skrevet torsdag kl 11:58 Tuppeluri skrev (2 timer siden): Er touchmetoden bare at man skriver fort og effektivt uten feil og men effektivt? I så fall så har jeg kunnet den i alle år etter jeg begynte å skrive på pc i 8. klasse. Uten tanke for at det er en metode 😂 Ikke alle er like flinke til å skrive på tastatur, sånn er det bare og det må man kunne respektere Nei, man bruker alle fingrene når man skriver, og hver tast "tilhører" en bestemt finger, som vist på tegningen. F- og J-tastene har som regel en følbar markering, fordi pekefingrene skal plasseres her i "utgangsposisjonen" uten at man skal behøve å se ned på tastaturet for å finne frem. I tillegg til at det er raskere å skrive med touch, så er det også mer ergonomisk riktig og gir mindre slitasjeskader. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:58 #60 Del Skrevet torsdag kl 16:58 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jobber i apotek, og touch-metoden er svært lite relevant i resepturskranken, for å si det sånn. Uansett type jobb hadde jeg neppe brydd meg om hvordan kollegaer behandler et PC-tastatur, med mindre de skriver så sakte at det påvirker arbeidsflyten for alle. Anonymkode: 4ddb8...836 jobber i apotek og syns touchmetoden funker fjell der og. Anonymkode: e85c2...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå