Sportydame Skrevet lørdag kl 18:11 #161 Del Skrevet lørdag kl 18:11 Hamas har nå byttet om på gislene som skal løslates- avtalen var at sivile skulle løslates før soldater - og en på listen som skulle løslates idag ble ikke løslatt. Søsteren til en palestinsk livstidsdømt fange som har drept 8 israelere i terror angrep, som Hamas vil ha fri, sier på NRK at det er helt greit å bytte terrordømte fanger mot sivile, som ikke har gjort noe galt.....Det var visst en rett palestinerne har, sa hun med et smil..... 😉 Og verden vil bedras..... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet lørdag kl 20:47 #162 Del Skrevet lørdag kl 20:47 Stonegiant skrev (4 timer siden): Volden er ikke én til én. For hver Israeler som blir drept drepes det over 25 palestinere. Så for å moderere litt på ditt eksempel for å få det til å stemme med graden av vold så mener jeg at det er mer voldelig å begå massedrap, enn å voldta noen. Helt greit om du er uenig i det. Det er forresten masse voldtekt i Israel også. Terrorister drepte 1200 (?) på 1 dag uten en eneste bombe. Hadde det samme skjedd i like mange dager som krigen har vart så hadde det utgjort nesten 600 000 mennesker så langt. Israel er vel ikke i nærheten av å drept så mange selv med bomber, missiler, osv. Ville de virkelig utrydde palestinere så hadde de fint greid det. Voldtekt av barn er noe av det mest groteske som eksisterer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet søndag kl 02:11 #163 Del Skrevet søndag kl 02:11 Blyana skrev (5 timer siden): Terrorister drepte 1200 (?) på 1 dag uten en eneste bombe. Hadde det samme skjedd i like mange dager som krigen har vart så hadde det utgjort nesten 600 000 mennesker så langt. Israel er vel ikke i nærheten av å drept så mange selv med bomber, missiler, osv. For en rar sammenligning. Du griper etter halmstrå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet søndag kl 05:50 #164 Del Skrevet søndag kl 05:50 Stonegiant skrev (13 timer siden): Volden er ikke én til én. For hver Israeler som blir drept drepes det over 25 palestinere. Så for å moderere litt på ditt eksempel for å få det til å stemme med graden av vold så mener jeg at det er mer voldelig å begå massedrap, enn å voldta noen. Helt greit om du er uenig i det. Det er forresten masse voldtekt i Israel også. Hva snakker du om nå? Det var snakk om slutt på vold i Midtøsten om Israel utslettes, ikke bare slutt på krigen mellom Israel og palestinerne, og vold i Midtøsten generelt. Så inkludert Taliban, IS, Irans ledere, og slle menn som ser på kvinner og barn som sine eiendeler, alle som utsettes for vold pga æreskulturen i muslimske land… Det tortureres og lemlestes millioner av kvinner og barn i Midtøsten, handlinger som ikke utføres av israelere men av andre muslimer. Så Israel er altså ikke «Midtøstens største voldsutøver». Og nå synes ikke jeg at misforholdet er greit siden jeg ikke anser en palestiner som mindre verdt enn en israeler, men i følge palestinerene som anser israelske liv for å være 30-50 ganger mer verdifulle enn palestinske, skulle jo Israel hatt en god del dødsfall å gå på med en foreløbig 1-25 rate. Jeg synes Israel har gått langt over streken i hevnkrigen sin. De driver hverken med forsvarskrig lenger, men heller ikke angrepskrig som mange påstår. Det er et hinsides hevntokt, og Vestens håndtering av saken med fordømmelse av Israel før en eneste bombe var sluppet og å nekte å kondolere og mange heller ikke ville fordømme Hamas, har nok ført til unødvendig mye dehumanisering og mye mer død og ødeleggelse fordi israelene føler at alle var i mot dem før de engang hadde fått begynne å forsvare seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet søndag kl 06:15 #165 Del Skrevet søndag kl 06:15 Gabriel skrev (18 timer siden): Hvis de hadde så god oversikt så burde vel kunne ha rettsaker mot de. Disse fire kvinnelige soldatene som ble frigitt nå var vel mere relevante å ta til fange enn mange av disse kvinnene og barna som Israel har tatt til fange. Dem har stått foran en dommer og fått ‘administrative detention’. Og det er slik loven er i Israel. Norge har også forvaringslover som essensielt kan sørge for at man soner for resten av livet. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er ett slikt problem. Kom gjerne med opplysninger om du kjenner til noen som har blitt holdt i fengsel uten ‘administrative detention’. Og khamas bryr seg ikke om det et soldater eller sivile, har det hull, så skal det voldtas. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleTall Skrevet mandag kl 14:03 #166 Del Skrevet mandag kl 14:03 Hvorfor er ikke det lille barnet (yngste-mann) frigitt? Trodde han var blandt de første som skulle ut. Men han har kanskje høy verdi som gissel? Ser på nyhetene at 8 av gislene som står på listen av de som skulle frigis, allerede er døde... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 14:18 #167 Del Skrevet mandag kl 14:18 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/687?post=177139 Åtte gisler døde, men det skal være bekreftet at de 25 andre er i live. Vi får se om de er i live når (om) de faktisk slipper løs. At åtte er døde er nesten bedre enn jeg hadde turt å håpe på, men det at ~25% av gislene er døde er jo fortsatt helt jævlig. Spent på om Hamas blir å framstille det som om det er takket være israelske angrep, og om Israel blir å fastslå dødsårsaken (uten å spinne på det selv). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet mandag kl 14:45 #168 Del Skrevet mandag kl 14:45 Katten.2.0 skrev (24 minutter siden): https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/687?post=177139 Åtte gisler døde, men det skal være bekreftet at de 25 andre er i live. Vi får se om de er i live når (om) de faktisk slipper løs. At åtte er døde er nesten bedre enn jeg hadde turt å håpe på, men det at ~25% av gislene er døde er jo fortsatt helt jævlig. Spent på om Hamas blir å framstille det som om det er takket være israelske angrep, og om Israel blir å fastslå dødsårsaken (uten å spinne på det selv). Om en skulle spekulere her ville det ikke overraske meg om noen av de 8 døde er tatt livet av Hamas for å skjule bevis. At gislene ikke skulle fortelle om voldtekter de er utsatt for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 15:09 #169 Del Skrevet mandag kl 15:09 Snøløs skrev (24 minutter siden): Om en skulle spekulere her ville det ikke overraske meg om noen av de 8 døde er tatt livet av Hamas for å skjule bevis. At gislene ikke skulle fortelle om voldtekter de er utsatt for. Det gir jo ikke mening. Hvorfor drepe noen for å skjule noe resten av verden vet har skjedd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet mandag kl 15:40 #170 Del Skrevet mandag kl 15:40 Katten.2.0 skrev (29 minutter siden): Det gir jo ikke mening. Hvorfor drepe noen for å skjule noe resten av verden vet har skjedd? Joda. Det er noe eget med vitneskildringer. Ikke sikkert alle gisler ble voldtatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet mandag kl 15:40 #171 Del Skrevet mandag kl 15:40 Katten.2.0 skrev (30 minutter siden): Det gir jo ikke mening. Hvorfor drepe noen for å skjule noe resten av verden vet har skjedd? Fordi det da ikke kan bevises? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 15:46 #172 Del Skrevet mandag kl 15:46 TulleTall skrev (1 time siden): Hvorfor er ikke det lille barnet (yngste-mann) frigitt? Trodde han var blandt de første som skulle ut. Men han har kanskje høy verdi som gissel? Ser på nyhetene at 8 av gislene som står på listen av de som skulle frigis, allerede er døde... Får håpe du har rett, at de holder på de for å få ut Marwan Barghouti. Men tviler, tror Hamas snakka sant da de i fjor sa at mora og guttene var drept, angivelig i et bombeangrep. Hamas var jævlige nok til å gi faren dødsbudskapet mens de filma og deretter publiserte videoen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet mandag kl 15:47 #173 Del Skrevet mandag kl 15:47 Snøløs skrev (1 time siden): Om en skulle spekulere her ville det ikke overraske meg om noen av de 8 døde er tatt livet av Hamas for å skjule bevis. At gislene ikke skulle fortelle om voldtekter de er utsatt for. Jeg lurer på hvordan de skal frigi døde gisler....og hvor mange levende palestinere de skal byttes mot? Er det i det hele tatt mulig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 15:54 #174 Del Skrevet mandag kl 15:54 (endret) Sportydame skrev (8 minutter siden): Jeg lurer på hvordan de skal frigi døde gisler....og hvor mange levende palestinere de skal byttes mot? Er det i det hele tatt mulig? Ja det er nok mulig. Blir vel ikke mye staget gisseloverrekkingsseremoni da…tipper goodiebagene også uteblir. Skjønt man vet jo aldri. At så mange støtter dette går over min fattige forstand. (Tenker generelt i vesten, ikke i tråden her bare slik at noen ikke behøver å føle seg truffet) Endret mandag kl 15:56 av Bacteria 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 16:29 #175 Del Skrevet mandag kl 16:29 Snøløs skrev (42 minutter siden): Joda. Det er noe eget med vitneskildringer. Ikke sikkert alle gisler ble voldtatt. Sportydame skrev (41 minutter siden): Fordi det da ikke kan bevises? Det er jo ikke logisk at man dreper gisler som er blitt filmet med åpenbare sår etter voldtekt etc, (ble ikke en del av voldtektene filmet?), fordi man skal hindre at det blir "bevist". De gjennomførte et terrorangrep. De slaktet sivile, spedbarn, og vernepliktige soldater for fote. Voldtekt er jo tilnærmet nederst på lista over grusomhetene de har utført. Så det gir ikke mening at man dreper gisler - som ville vært mer verdifull levende - fordi man skjuler noe av det nederste på jævligheten man har utført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 07:52 #176 Del Skrevet i går, 07:52 Bacteria skrev (På 27.1.2025 den 16.54): Ja det er nok mulig. Blir vel ikke mye staget gisseloverrekkingsseremoni da…tipper goodiebagene også uteblir. Skjønt man vet jo aldri. At så mange støtter dette går over min fattige forstand. (Tenker generelt i vesten, ikke i tråden her bare slik at noen ikke behøver å føle seg truffet) Føler meg på ingen måtte trufet, men lurer på hvem i Vesten som støter Hamas sine handlinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23 timer siden #177 Del Skrevet 23 timer siden Pippi Lotta skrev (10 timer siden): Føler meg på ingen måtte trufet, men lurer på hvem i Vesten som støter Hamas sine handlinger? For eksempel de som mente det var uhørt at vi skulle sende kondolanse til Israel etter angrepet i oktober? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22 timer siden #178 Del Skrevet 22 timer siden Pippi Lotta skrev (11 timer siden): Føler meg på ingen måtte trufet, men lurer på hvem i Vesten som støter Hamas sine handlinger? Hamas kalte det først for al aqsa flood intifada. De har visst skiftet navn nå, noe med første bølge, for de skal fortsette med grusomhetene sine, sier de. Når det da står hundrevis av mennesker på norske og gater og andre vestlige torg, og roper intifada revolusjon, global intifada, i ført flagg, og palestiner sjal, er det litt vanskelig å ikke forstå hva de mener. Igjen si at ny nazister gjorde en stor terrorhandling og kalte den «kampf». Og så dukket det opp 10.000 mennesker i en norsk by, og ropte «kampf» «kampf» i ført typisk bekledning og tilhørende flagg 🤔 ….. budskap mottatt, klart og tydelig! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22 timer siden #179 Del Skrevet 22 timer siden Tiuren skrev (42 minutter siden): For eksempel de som mente det var uhørt at vi skulle sende kondolanse til Israel etter angrepet i oktober? Ja, de finnes… individer, organisasjoner, og i politiske verv, så vel som byråkratiet. Noe annet er naivt å tro. Handlinger, sier mer enn ord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20 timer siden #180 Del Skrevet 20 timer siden Tiuren skrev (2 timer siden): For eksempel de som mente det var uhørt at vi skulle sende kondolanse til Israel etter angrepet i oktober? De har jeg ikke hørt om, hvor kan jeg lese mer om dem? Må være intresange artikler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå