Rødstrupa Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Hva vil våpenhvilen innebære? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Norge skapte fred i denne konflikten allerede i 1993. La oss ikke glemme det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Betyr dette at Israel vil trekke seg ut av nabolandene og holde seg innenfor sine grenser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar Rødstrupa skrev (1 time siden): Hva vil våpenhvilen innebære? Israel skal trekke seg ut av Gaza stripen. Hamas skal frigi 34 uskyldige sivile de kidnappet 7/10-23. Navn ikke offentliggjort, og det vites ikke om de er levende eller døde. Israel skal tømme sine fengsel for x ganger flere dømte drapsmenn og terrorister. Dette skal ta 42 dager. Det være tre slike etapper, til alle gjenlevende gisler er frigjort. Hamas skal bygge seg opp, organisere seg til videre angrep på sivile. Dette er det jeg har fått med så langt. Hver gang jeg skal forsøke å sette meg inn i dette blir jeg forstyrret. Det er stor motstand i Israel mot avtalen fra pårørende til fangene i Gaza, til pårørende av IDF soldater. Det spekuleres i at motivet er hvile for IDF, la IDF fokusere på andre arenaer, og å kjøpe Trump tid til å områ seg, det blir fra fleste hold antatt at Hamas vil bryte avtalen. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. januar #5 Del Skrevet 15. januar Madame Butterfly skrev (45 minutter siden): Israel skal trekke seg ut av Gaza stripen. Hamas skal frigi 34 uskyldige sivile de kidnappet 7/10-23. Navn ikke offentliggjort, og det vites ikke om de er levende eller døde. Israel skal tømme sine fengsel for x ganger flere dømte drapsmenn og terrorister. Dette skal ta 42 dager. Det være tre slike etapper, til alle gjenlevende gisler er frigjort. Hamas skal bygge seg opp, organisere seg til videre angrep på sivile. Dette er det jeg har fått med så langt. Hver gang jeg skal forsøke å sette meg inn i dette blir jeg forstyrret. Det er stor motstand i Israel mot avtalen fra pårørende til fangene i Gaza, til pårørende av IDF soldater. Det spekuleres i at motivet er hvile for IDF, la IDF fokusere på andre arenaer, og å kjøpe Trump tid til å områ seg, det blir fra fleste hold antatt at Hamas vil bryte avtalen. En jødisk influenser jeg følger på TT sier at det er totalt 33 navn på lista (bibas-barna inkludert) men man antar at kun 25 er i live. Ingen vet hvem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar Madame Butterfly skrev (8 timer siden): Israel skal trekke seg ut av Gaza stripen. Hamas skal frigi 34 uskyldige sivile de kidnappet 7/10-23. Navn ikke offentliggjort, og det vites ikke om de er levende eller døde. Israel skal tømme sine fengsel for x ganger flere dømte drapsmenn og terrorister. Dette skal ta 42 dager. Det være tre slike etapper, til alle gjenlevende gisler er frigjort. Hamas skal bygge seg opp, organisere seg til videre angrep på sivile. Dette er det jeg har fått med så langt. Hver gang jeg skal forsøke å sette meg inn i dette blir jeg forstyrret. Det er stor motstand i Israel mot avtalen fra pårørende til fangene i Gaza, til pårørende av IDF soldater. Det spekuleres i at motivet er hvile for IDF, la IDF fokusere på andre arenaer, og å kjøpe Trump tid til å områ seg, det blir fra fleste hold antatt at Hamas vil bryte avtalen. Du høres ikke særlig nøytral ut. Israel skal frigi et stort antall som er fengslet uten rettsak og dom. Faren for at Hamas skal benytte sjansen til å bygge seg opp for nye angrep gjelder like mye den andre veien. Jeg håper at dette ikke blir en sjanse for Israel til å fokusere og utvide sin okkupasjon av Libanon, Syria og Vestbredden. Jeg håper at dette ikke innebærer noen amnesti for krigsforbrytere på noen måte for noen av sidene og at de blir etterforsket og straffet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Gabriel skrev (1 time siden): Du høres ikke særlig nøytral ut. Jeg er ikke nøytral. Du høres ikke særlig nøytral ut du heller…. Gabriel skrev (1 time siden): Jeg håper at dette ikke blir en sjanse for Israel til å fokusere og utvide sin okkupasjon av Libanon, Syria og Vestbredden. Grensene mellom Israel og Libanon er stabile, anerkjente etc. Når det kommer for mange angrep fra den retningen går IDF inn å slår trusselen tilbake. Er det feil? Samme med Syria, bortsett fra at Israel faktisk tok Golanhøyden, av sikkerhetshensyn. Folket som bor i Golan vil ha israelsk styre. Nå har Israel etter gjentatte angrep i 14 måneder, og Syrias ustabile situasjon, har Israel tatt å utvidet litt mer av fjellområdene. Duruz i hele Golan og også større områder i Syria ønsker å få bli del av Israel, nå når Syria gikk i oppløsning. Vestbredden er jo en greie for seg, det er del av Israel etter San Remo. Det er del av Israel etter doktrine om grenser. Så er det allikevel ikke del av Israel, for det er en de facto okkupasjon. Israel har jo inngått avtaler med PLO. De palestinske selvstyremyndighetene ble opprettet. De ble enige om forskjellige ting i Oslo. Gabriel skrev (1 time siden): Jeg håper at dette ikke innebærer noen amnesti for krigsforbrytere på noen måte for noen av sidene og at de blir etterforsket og straffet. Vel i Israel vet vi de blir straffet, og vi vet at PA, Hamas etc oppmuntrer til krigsforbrytelser og belønner dem. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar Utrolig hva Trump får til. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar (endret) Gabriel skrev (3 timer siden): Du høres ikke særlig nøytral ut. Israel skal frigi et stort antall som er fengslet uten rettsak og dom. Faren for at Hamas skal benytte sjansen til å bygge seg opp for nye angrep gjelder like mye den andre veien. Jeg håper at dette ikke blir en sjanse for Israel til å fokusere og utvide sin okkupasjon av Libanon, Syria og Vestbredden. Jeg håper at dette ikke innebærer noen amnesti for krigsforbrytere på noen måte for noen av sidene og at de blir etterforsket og straffet. Fengslet uten rettsak eller dom? Ja, det kalles varetekt. Vi har det samme her i Norge. Israel er ett land, og ett land har all rett til å beskytte sitt eget område. khamas er en terror organisasjon som liker å voldta spebarn. Vestbredden er eid av Israel. Jordan sa opp eierskapet over vestbredden, og da ble det israel sitt område. Eneste som okkuperer stedet er arabere. Libanon ble invadert for å stoppe en annen terror gruppe. Det er flaut for Libanon at dem ikke klarer å holde skikk på folk innenfor sine egne grenser. Tenk å la det gå så langt at en terror organisasjon kan få 2 land til å krige imot hverandre. Patetisk. Syria får holde kjeft og si unnskyld, kanskje det blir å hjelpe. Jeg håper også at alle tilhengere av khamas blir straffet. Å heie på folk som voldtar spebarn er utilgivelig. Endret 16. januar av Duraton 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar Det er en helt syk psykologisk tortur Hamas driver med. På lista over de første 33 gisler som skal settes fri, befinner det seg kvinnenavn og 2 småbarn. Naama Levy (hun med blodig bukse, overskårne akillleser og som for alltid vil være bildet av 7/10-massakren for meg) er på lista og de to små rødhårede guttene. Bibas. Det er visstnok kun 25 av de 33 som lever, men ingen vet hvem. Mye tyder på at småbarna og moren deres er døde. Til gjengjeld for de 33 levende og døde skal Hamas ha ut et stort antall fanger som sitter i fengsel i Israel, blant dem drapsmenn som har drept israelere i terrorangrep. Det er sykt. 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar Bacteria skrev (6 minutter siden): Det er en helt syk psykologisk tortur Hamas driver med. På lista over de første 33 gisler som skal settes fri, befinner det seg kvinnenavn og 2 småbarn. Naama Levy (hun med blodig bukse, overskårne akillleser og som for alltid vil være bildet av 7/10-massakren for meg) er på lista og de to små rødhårede guttene. Bibas. Det er visstnok kun 25 av de 33 som lever, men ingen vet hvem. Mye tyder på at småbarna og moren deres er døde. Til gjengjeld for de 33 levende og døde skal Hamas ha ut et stort antall fanger som sitter i fengsel i Israel, blant dem drapsmenn som har drept israelere i terrorangrep. Det er sykt. Ser ut som Hamas trekker seg nå....de 25 som "visstnok" skal være i live er sikkert så ille tilberedt eller muligens døde likevel - og Hamas ønsker sikkert ikke at historiene skal komme ut 😉 Vi får se..... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar Madame Butterfly skrev (2 timer siden): Vel i Israel vet vi de blir straffet, og vi vet at PA, Hamas etc oppmuntrer til krigsforbrytelser og belønner dem. Vi vet at Israel stadig sier at anklager om overgrep begått av Israelske styrker og befolkning vil bli etterforsket og så skjer det ingen ting. Vi vet også at Israel forhindrer at uavhengige får foretatt undersøkelser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar Duraton skrev (2 timer siden): Fengslet uten rettsak eller dom? Ja, det kalles varetekt. Vi har det samme her i Norge. Det er regler for hvor lenge og på hvilket grunnlag man kan holde noen i varetekt. I Israel holdes mange tusen over langt tid uten rettsak og dom. En annen sak er at Norge har også blitt anklaget av AI for å missbruke varetektststemet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar Bacteria skrev (1 time siden): Til gjengjeld for de 33 levende og døde skal Hamas ha ut et stort antall fanger som sitter i fengsel i Israel, blant dem drapsmenn som har drept israelere i terrorangrep. Det er sykt. De som ikke Israel kan bevise har drept eller begått terror må frigis. Fangede israelske soldater som har drept eller skadet uskyldige må ikke frigis men få sin dom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar Gabriel skrev (18 minutter siden): Vi vet at Israel stadig sier at anklager om overgrep begått av Israelske styrker og befolkning vil bli etterforsket og så skjer det ingen ting. Vi vet også at Israel forhindrer at uavhengige får foretatt undersøkelser. Hva med de som soner? En ting vi i alke fall vet er at ingen er blitt fengslet i Palestina av palestinere fordi de har drept israelere….. vi vet at sistnevnte gruppe får belønning…. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar Gabriel skrev (6 minutter siden): Det er regler for hvor lenge og på hvilket grunnlag man kan holde noen i varetekt. I Israel holdes mange tusen over langt tid uten rettsak og dom. En annen sak er at Norge har også blitt anklaget av AI for å missbruke varetektststemet. De er ikke fengslet uten dom, de er fengslet av militære domstoler, ettersom det dreier seg om krig, er ikke det uvanlig. Det betyr derimot ikke at de ikke er dømt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. januar #17 Del Skrevet 16. januar (endret) Gabriel skrev (11 minutter siden): De som ikke Israel kan bevise har drept eller begått terror må frigis. Fangede israelske soldater som har drept eller skadet uskyldige må ikke frigis men få sin dom. Hva mener du? Hvilke fangede israelske soldater snakker du om? De som er gisler? Mener du at det er innafor at de er tatt gissel «fordi de har drept el skadet uskyldige» Og er dette noe Hamas har bevis på? Endret 16. januar av Bacteria 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 16. januar #18 Del Skrevet 16. januar Bacteria skrev (1 time siden): Hva mener du? Hvilke fangede israelske soldater snakker du om? De som er gisler? Mener du at det er innafor at de er tatt gissel «fordi de har drept el skadet uskyldige» Og er dette noe Hamas har bevis på? Jeg snakker om krigførende israelske soldater som er tatt til fange i Gaza etter at krigen startet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. januar #19 Del Skrevet 16. januar Gabriel skrev (1 minutt siden): Jeg snakker om krigførende israelske soldater som er tatt til fange i Gaza etter at krigen startet. Ok… er det snakk om mange? Har ikke hørt om det, kun om drepte soldater. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 16. januar #20 Del Skrevet 16. januar Madame Butterfly skrev (1 time siden): De er ikke fengslet uten dom, de er fengslet av militære domstoler, ettersom det dreier seg om krig, er ikke det uvanlig. Det betyr derimot ikke at de ikke er dømt. Dette er lukkede rettsaker uten ordentlig forsvar. Mange har ikke hatt en slik rettsak en gang. Dette er rettsaker holdt også mot sivile kvinner og barn. Disse er også en slags gisler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå