AnonymBruker Skrevet 18. januar #61 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 19.10): Min på 2,5 går på storebarnsavdeling og der blir barnet stadig invitert i bursdager til de andre på avdelingen, de har en regle om å invitere alle eller kun de på sin egen alder, men siden de er så spredt i alder invitere de alle. Jeg synes det er litt vel tidlig å begynne med dette bursdagskjøret når barnet er 2,5 år, har heller ikke sluttet med dagskurs, så det krasjer. Får dårlig samvittighet av å ikke dra, men nei, det blir bare for mye alt for tidlig. Når begynte deres barn å dra i barnebursdager til de i barnehagen? Anonymkode: f3af4...16a De inviterer jo bare for å følge regelen om å inkludere alle. Kanskje de vil invitere både noen på egen alder og noen så som er kullet under, men da er regelen at alle må inviteres så de har ikke noe valg. Her hadde vi en liten feiring når hun fylte fem, da kun de få jentene som var på samme kullet. De var så få at vi inviterte også 2 andre venninner utenom barnehagen. Anonymkode: 9212f...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #62 Del Skrevet 18. januar Her er det vanlig å starte fra 4 årsdagen. Enten inviteres hele avdelingen, årskullet eller alle jentene/guttene, eller andre sammensetninger som ikke utelater en. Vet at en del av skolestarterne inviterer sitt årskull og det under, det er helt greit. En treåring kan være litt liten i en 6 årsdag. Alle kjører "enkle" hjemmebursdager. Hot-dogs, kake, fiskedam, en organisert lek og eller frilek. Varer 1,5 time. Ungene storkoser seg. Anonymkode: 5fe67...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #63 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner mange småbarnsforeldre, ikke hele landet selvsagt, men mange. Jeg stusser over at det skal være geografiske forskjeller… Anonymkode: da0ab...335 Det sier jo seg selv. For hvis en forelder begynner å invitere småbarna, så vil jo andre følge etter. Jeg inviterte til bursdag siste året i barnehagen fordi det var da de andre inviterte til bursdag. Ellers ville jeg ha ventet til første klasse. Anonymkode: 22716...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #64 Del Skrevet 18. januar 11 hours ago, snurk said: Liten brannfakkel fra meg, men synes så mange av dagens foreldre lager så mye merarbeid for seg selv 😵💫 Klager på at det er så slitsomt med småbarn, men barnebursdag for 2 åringen med hele avdelingen det skal man ha - og det er gjerne de samme foreldrene som melder små barnehagebarn på fritidsaktiviteter og er på badeland/leos lekeland annen hver helg. Det er jo ikke rart at ungene er overstimulert og at man selv er utslitt?? Jeg synes barnebursdag er passende å starte med når barna er så stor at de kan tåle å være i selskap i ett par timer uten at foreldrene er der, så typisk fra 5-6 årsalderen. Det er mange måter å ha bursdag på. Vi hadde første feiring da han fylte 3 år, med en vennefamilie og en venn fra barnehagen (og moren). Det var som et vanlig besøk, bare med litt pynt og kake. Så vi ble ikke utslitt av det. Anonymkode: 8ebdf...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #65 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): 3 år er tidlig. Min var knapt nok interessert i sin egen bursdag en gang når hun var så liten. Anonymkode: 22716...de2 Veldig merkelig Anonymkode: 9be61...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #66 Del Skrevet 18. januar Her starter vi når de er 2-3 år, men det er ikke noe press. Anonymkode: 84c19...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #67 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Veldig merkelig Anonymkode: 9be61...6a5 Ja enig men mistenker at den som skrev det kanskje har ganske stort barn og derfor husker dårlig? En 3-åring har jo opplevd mange bursdagsfeiringer i barnehage, sett det på TV, lest om det i bøker (blitt lest for), feiret bursdager i familien... Med mindre de var i en familie som aldri markerte bursdager og barnet gikk i en veldig liten barnehage feks så høres det merkelig ut å ikke ha noe forhold til hva bursdag er når man er 3 år. Anonymkode: f1fa2...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #68 Del Skrevet 18. januar Ikke i barnehagen med noen av barna. De har heller ikke blitt invitert i barnebursdag av noen i barnehagen. Så er vel individuelt 😊 skolen er noe annet såklart. Anonymkode: c3997...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå