Gå til innhold

Når begynte dere med barnebursdag for barnehagebarn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Syns bursdager når barna er små er vanskelig å få til. Mest fordi min 3 åring er et A menneske og må legge seg 18:00.

Selskapene barnet har blitt invitert i, har starter i 17.30 tiden på hverdager. Ungen hadde sovnet for kvelden i bilen på vei til selskapet. Helt umulig tidspunkt 😅

For oss hadde det vært bedre om selskapene var på dagtid en helgedag. Vet det er flere som misliker barnebursdager i helgene, så vi må nok vente til skolealder.

Anonymkode: 69497...b72

Hvis dere bor nærmt og det ikke er mange barn på samme alder, så kan dere jo invitere til bursdag 1530-1630tiden og hente alle barna? Blir ofte en snakkis og barna vil ofte ha bursdag når andre feirer.

Anonymkode: e0d75...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Nonstop1 skrev (17 minutter siden):

Vi begynte med barnebursdager i 1. Klasse på barneskolen. Synes det er grei tid å begynne jeg. Frem til da holder familiefeiring i massevis!

Alle har ikke stor familie. Mitt barn har 2 besteforeldre og 1 tante.. Ingen barn i familien..

Anonymkode: f1fa2...bc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nonstop1 skrev (24 minutter siden):

Vi begynte med barnebursdager i 1. Klasse på barneskolen. Synes det er grei tid å begynne jeg. Frem til da holder familiefeiring i massevis!

Jeg synes derimot det var veldig sent 

Anonymkode: 9be61...6a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her starter vi siste året i barnehagen, når de fyller 5/6 år. Vi feiret sammen med flere andre på avdelingen og inviterte alle 15 barna på samme alder, det vil si alle skolestarterne

Anonymkode: b8930...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siste året i barnehagen. 

Anonymkode: 86bc6...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min på 2,5 går på storebarnsavdeling og der blir barnet stadig invitert i bursdager til de andre på avdelingen, de har en regle om å invitere alle eller kun de på sin egen alder, men siden de er så spredt i alder invitere de alle.

Jeg synes det er litt vel tidlig å begynne med dette bursdagskjøret når barnet er 2,5 år, har heller ikke sluttet med dagskurs, så det krasjer. 

Får dårlig samvittighet av å ikke dra, men nei, det blir bare for mye alt for tidlig.

Når begynte deres barn å dra i barnebursdager til de i barnehagen?

Anonymkode: f3af4...16a

4år

Anonymkode: 5177e...743

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvaduikkeser skrev (10 minutter siden):

Siste året i barnehagen. Før det er bare tull. 

Synes du ja, ikke jeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes du ja, ikke jeg

Hva er vitsen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Hva er vitsen?

Barna elsker det jo! Vitsen er det samme som alle bursdager. De syntes det er stor stas med fest med vennene sine❤️ 

Anonymkode: da0ab...335

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde første barnebursdag da han fylte 3 år, men det var kun med en vennefamilie og en venn fra barnehagen. Altså 4 barn og foreldrene deres. 

Anonymkode: ef209...328

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I vår barnehage starter de fleste med bursdagsfeiring når de går over på storbarnsavdeling, så rundt 3-4 års alderen. 

Anonymkode: a09c7...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår barnehage er det vanlig at de har barnebursdag det siste året på storbarn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvaduikkeser skrev (9 minutter siden):

Hva er vitsen?

Fordi barna synes det er stas og snakker om det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi starter ved 4 år og ser det er standard i bhg vår 😊

Anonymkode: 84d75...7c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Året før skolestart, mer en slags avslutning på et kapittel som snart var over (alle skolestarterne hadde bursdag på våren). Men de fleste i begge mine barns klasse hadde første barnebursdag i 1. klasse, vet jeg.

Anonymkode: ac683...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dro når han ble invitert. Tror kanskje det var når de ble 4 år. Vi ventet selv med å feire bursdag til han begynte på skolen. Synes det er ett sabla pes hele greia derfor ventet vi i det lengste. Forbaska tull hele opplegget.

Anonymkode: 82075...ea0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt. Kun fra 1 klasse, og sluttet i 3 klasse. Etter det inviterer de kun 5-6 nære venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen få feiret 3 årsdag, gjerne de som ble sent på høsten og dermed gikk på stor avdeling. Ellers har "alle" feiret fra 4årsdag. Oftest i helg typ fra kl. 12-14. Må invitere alle gutter/jenter samme kull eller samme avdeling. Er veldig koselig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...