Gå til innhold

Betyr "sisters before misters" ingenting lenger?

superT91

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trodde voksne mennesker forholdt seg til at forelskelse og tiltrekning krever gjensidighet. Det ville ikkke falt meg inn å forvente at et venninne skulle avstå fra å gå videre med en mann som gjengjeldte hennes interesse bare fordi jeg også var interessert, like lite som jeg ville gjort det samme. Livet er for kort og jeg er for gammel for den type fjortisintriger og misforstått søstersolidaritet.

Anonymkode: 8c33b...89e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han er vel like forelsket i henne som hun er i han da siden de har blitt sammen. Lite å gjøre med det.

Anonymkode: b7b69...132

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
superT91 skrev (20 minutter siden):

Nei det var det absolutt ikke. Jeg gikk etter "sisters before misters" regelen. At når to venninner liker samme fyr Skal ingen av dem få ham.

Denne «regelen» var komplett News for meg. Den fyren foretrekker «vant» så enkelt er det 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f63f1...a03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
superT91 skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor sendte han meg da så sterke og tydelige signal?

Dere kan godt ha vært like attraktive for ham, men så har han valgt å gå videre med henne, kanskje var følelsene sterkest der, eller ble det da du ikke viste interesse. 

Din venninne eier ikke rettighetene til noen hun ikke er sammen med, selv om hun evt erklærte sin interesse først internt mellom dere. Det er lov for single å falle for hverandre. 

Anonymkode: 88cc4...e26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden. Nei, vil du ha en mann og dere begge er single så er det absolutt lov å prøve seg på han. Hvorfor skal både han og hun gå glipp av det som muligens er "den store kjærligheten" bare fordi noen andre også er forelsket i han?

Greit at vi skal ta litt hensyn til hverandre. Men det får da være måte på..

Du vet jo ikke om han ville foretrukket deg foran henne på noe tidspunkt uansett. Muligens, muligens ikke. Men hvis han på ett tidspunkt gjorde det så valgte du å la han gå. Det får du stå inne for selv. Det er ikke din venninnes skyld.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
superT91 skrev (43 minutter siden):

Nei det var det absolutt ikke. Jeg gikk etter "sisters before misters" regelen. At når to venninner liker samme fyr Skal ingen av dem få ham.

Jeg har heller ikke hørt om den regelen. Hva er det for slags vennskap hvis man heller vil at begge skal ha kjærlighetssorg? Jeg tenker heller man bør følge regelen "hvis to mennesker vil ha hverandre bør de bli sammen". 

Anonymkode: 3ca8e...4fc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Like dårlig klang som "broes before hoes". Valg av partner , kjærlighet/biologi trumfer hva misunnelige venner mener.

Anonymkode: dfe13...0b2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
superT91 skrev (44 minutter siden):

Det var umulig å ikke besvare dem da han stirret lenge inn i øynene mine å smilde med både munn og øyne. Jeg stirret og smilte automatisk tilbake.

Det var alt som skulle til for at du 

superT91 skrev (1 time siden):

mannen jeg elsker

elsker en mann?? 😳 

Tenker du gjør litt mye av alt dette… 

Anonymkode: e9c84...df7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier det er umulig at hun ikke viste hva du følte for han... Hvordan er det umulig? Sa du det til henne at du hadde følelser for han? Snakket dere om at dere begge hadde følelser for han?

Anonymkode: c756d...8fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådtittelen din er morsom, og jeg gledet meg til å lese om søsterskapsstandarer som ikke er som de en gang var...men ble bare trist av historien din. Venninnen din har bevisst skjult forholdet for deg, og han har flørtet med dere begge to?? 

Du er for god for dem begge. 

Det er vondt å ha kjærlighetssorg, uansett om man er 15 eller 30. Håper du klarer å gå videre. 

Anonymkode: 2420b...3ea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har holdt på med henne lenge, men han sendte deg meldinger før jul? 

Anonymkode: 19d99...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superT91 skrev (5 timer siden):

Jeg trenger råd fra andre som har gått eller går igjennom det samme som meg. I fjor begynte jeg på et kultursenter i en teatergruppe og i et kor. Jeg møtte drømmemannen i teatergruppa og falt pladask. Men jeg viste at venninnen min fra koret(min tidligere venninne) også likte ham så jeg gjorde ikke noe med det. Han sendte meg sterke og tydelige signaler om at han hadde følelser for meg også før jul så jege  trodde det var trygt å la meg selv bli hodestups forelsket i ham. Men jeg gjorde ikke noe med det av hensyn til min tidligere venninne.Det er umulig at ikke hun har visst en stund hva jeg føler for ham. Jeg trodde hun var venninnen min, men i går fant jeg ut at hun har blitt sammen med mannen jeg elsker og at hun har holdt på med ham bak min og de andre på senterets rygg en stund! Hjertet mitt er fullstendig knust og jeg er sint,trist,forvirret,såret og fly forbanna. Ikke bare har hun ødelagt vennskapet vårt og tatt min drømmemann men det som er like ille er at hun har ødelagt kultursentert som jeg elsket å være på for meg! Jeg er så fortvilet. 

Asså… dumt av deg det der da.. men de har valgt hverandre sånn er det bare. Når har noen gang ei dame tatt hensyn til ei annen ang konkurransen om en mann… naivt av deg

Anonymkode: 969b2...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superT91 skrev (5 timer siden):

Jeg trenger råd fra andre som har gått eller går igjennom det samme som meg. I fjor begynte jeg på et kultursenter i en teatergruppe og i et kor. Jeg møtte drømmemannen i teatergruppa og falt pladask. Men jeg viste at venninnen min fra koret(min tidligere venninne) også likte ham så jeg gjorde ikke noe med det. Han sendte meg sterke og tydelige signaler om at han hadde følelser for meg også før jul så jege  trodde det var trygt å la meg selv bli hodestups forelsket i ham. Men jeg gjorde ikke noe med det av hensyn til min tidligere venninne.Det er umulig at ikke hun har visst en stund hva jeg føler for ham. Jeg trodde hun var venninnen min, men i går fant jeg ut at hun har blitt sammen med mannen jeg elsker og at hun har holdt på med ham bak min og de andre på senterets rygg en stund! Hjertet mitt er fullstendig knust og jeg er sint,trist,forvirret,såret og fly forbanna. Ikke bare har hun ødelagt vennskapet vårt og tatt min drømmemann men det som er like ille er at hun har ødelagt kultursentert som jeg elsket å være på for meg! Jeg er så fortvilet. 

Nei, dette er ikke et fenomen. 

Enhver som har levd gjennom norsk grunnskole vet at du alltid - uten unntak - går for det forholdet du ønsker deg. Dersom det at du finner deg en partner fører til at en kvinne (eller mann) velger å vraker relasjonen til deg, som du kalte et «vennskap»?

Da tok du feil. Vedkommende var aldri din venn. Fordi venner ønsker deg alt godt. Og de er vennlige, som et minimumskrav. Din bekjente gjorde alt riktig. Hun valgte et forhold. Du valgte bort bekjentskapet dere imellom. Ingen av dere var - noensinne - venner.

Anonymkode: a733f...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...