Gå til innhold

Sår, sviende hudutslett under mageheng- nødhjelp på reise? (Bilde til info)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er svært overvektig og har mageheng. Har fått et vondt sår innerst i hudfolden. Det er en tynn stripe med rød, sprukken hud og et lite rødt felt på midten. Det svir og gjør veldig vondt.  Jeg er på jobbreise og prøver å finne noe som kan hjelpe frem til jeg kommer hjem og evt kan få hjelp av fastlegen. (Hvis det ikke blir bedre)

noen som har råd jeg kan prøve? Hvordan holde det tørt når det er helt innerst i hudfolden? Kan jeg vaske det med noe, eller er det bare vann som er lurt? Finnes det noe pulver jeg kan drysse på som gjør det mindre fuktig?

jeg har eksem andre steder og har derfor kortisonsalver som Betnovat og Elocon som jeg har prøvd. Stoppet å bli verre av det, men blir ikke bedre. Har og prøvd inotyol krem siden jeg har fått den anbefalt av gynekolog tidligere. 
 Det gjør fortsatt veldig vondt. Jeg har vasket av all krem nå med vann og prøver å holde det tørt og gi det luft. Noen som har råd?

IMG_8014.thumb.png.f046c981a39656924e433ab621f5def9.png

Anonymkode: 55bc6...e09

Vask med saltvann, tørk godt og legg på kompresser i første omgang.

Anonymkode: 65e0d...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis det er mistanke om sopp så for all del, IKKE bruk kortisonkrem. Det kan hjelpe litt der og da, men vil på sikt bare gjøre det verre.

Anonymkode: a2337...cbe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det ts, hjalp noe av dette? 

Anonymkode: 63d20...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er svært overvektig og har mageheng. Har fått et vondt sår innerst i hudfolden. Det er en tynn stripe med rød, sprukken hud og et lite rødt felt på midten. Det svir og gjør veldig vondt.  Jeg er på jobbreise og prøver å finne noe som kan hjelpe frem til jeg kommer hjem og evt kan få hjelp av fastlegen. (Hvis det ikke blir bedre)

noen som har råd jeg kan prøve? Hvordan holde det tørt når det er helt innerst i hudfolden? Kan jeg vaske det med noe, eller er det bare vann som er lurt? Finnes det noe pulver jeg kan drysse på som gjør det mindre fuktig?

jeg har eksem andre steder og har derfor kortisonsalver som Betnovat og Elocon som jeg har prøvd. Stoppet å bli verre av det, men blir ikke bedre. Har og prøvd inotyol krem siden jeg har fått den anbefalt av gynekolog tidligere. 
 Det gjør fortsatt veldig vondt. Jeg har vasket av all krem nå med vann og prøver å holde det tørt og gi det luft. Noen som har råd?

IMG_8014.thumb.png.f046c981a39656924e433ab621f5def9.png

Anonymkode: 55bc6...e09

Oppsøk et apotek og be om råd, eller prøv å tørke godt etter dusj og smør sinksalve på eller bruk babypudder. 

Om det er sopp eller bare irritert fuktig hud sier bildet ingenting om.

Anonymkode: 30661...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får sånn (og mye verre) ofte. Vasker med mild såpe, lufttørker og putter babyvaskeklut mellom der. Vasker og tørker minimum en gang om dagen. :) 

Anonymkode: e504f...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...