AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er svært overvektig og har mageheng. Har fått et vondt sår innerst i hudfolden. Det er en tynn stripe med rød, sprukken hud og et lite rødt felt på midten. Det svir og gjør veldig vondt. Jeg er på jobbreise og prøver å finne noe som kan hjelpe frem til jeg kommer hjem og evt kan få hjelp av fastlegen. (Hvis det ikke blir bedre) noen som har råd jeg kan prøve? Hvordan holde det tørt når det er helt innerst i hudfolden? Kan jeg vaske det med noe, eller er det bare vann som er lurt? Finnes det noe pulver jeg kan drysse på som gjør det mindre fuktig? jeg har eksem andre steder og har derfor kortisonsalver som Betnovat og Elocon som jeg har prøvd. Stoppet å bli verre av det, men blir ikke bedre. Har og prøvd inotyol krem siden jeg har fått den anbefalt av gynekolog tidligere. Det gjør fortsatt veldig vondt. Jeg har vasket av all krem nå med vann og prøver å holde det tørt og gi det luft. Noen som har råd? Anonymkode: 55bc6...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Babypudder eller talkum. Anonymkode: 9ff5d...e3a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Kan være sopp. Gå på apotek og be om krem mot sopp. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly 4.5 år Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Potetmel brukte jeg 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Du kan også putte små kluter i folden (engangs babykluter). Anonymkode: 9ff5d...e3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hold deg ren og tørr og smør på hydrokortison. Det hjelper! Anonymkode: 4ec58...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Sinksalve Anonymkode: 070cc...ca1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Du kan og bruke nettlegevakt.no eller andre tjenester og få hjelp av lege med en gang. Anonymkode: 070cc...ca1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Det er viktig at huden får puste. Du kan teipe det med hudteip. Dersom det er sopp må du ha soppbehandling og holde området tørt med egnet kalk/pudder. Har du ikke reiseforsikring slik at du kan oppsøke lege og få hjelp? Anonymkode: c7c66...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beliis Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Cytelium spray, talkum i spryaform. Lindrer umiddelbart. Kan også bruke inotyol, det er salve som beskytter. Obs må være helt tørr hud når du påfører, ellers " låses" fukten inne. Fjernes med olje. Obs setter flekker på tøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Smør på med kortison morgen og kveld og så kan du ha benpanthen på over natta, det pleier å lukke mine sprekker ganske raskt. Anonymkode: ad012...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beliis Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Beliis skrev (1 minutt siden): Cytelium spray, talkum i spryaform. Lindrer umiddelbart. Kan også bruke inotyol, det er salve som beskytter. Obs må være helt tørr hud når du påfører, ellers " låses" fukten inne. Fjernes med olje. Obs setter flekker på tøy https://www.apotek1.no/produkter/aderma-cytelium-drying-spray-887654p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hold deg ren og tørr og smør på hydrokortison. Det hjelper! Anonymkode: 4ec58...093 Nei nei nei. Bruk sinksalve og ta på talkum jevnlig. Anonymkode: be247...9b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei nei nei. Bruk sinksalve og ta på talkum jevnlig. Anonymkode: be247...9b8 Og hvorfor ikke? Sink og talkum kan forebygge, men hydrokortison hjelper mot sår og kløe. Anonymkode: 4ec58...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Molly 4.5 år skrev (11 minutter siden): Potetmel brukte jeg Funker mot alt sånn fuktighet utslett greier Anonymkode: 63d20...36f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har brukt vanlig tørkepapir når jeg får antydning til slikt, bare brettet det til en stripe og lagt det mellom. Anonymkode: 44881...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Jeg syns Inotyol salve er bedre enn sinksalve og talkum. Anonymkode: 2f540...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og hvorfor ikke? Sink og talkum kan forebygge, men hydrokortison hjelper mot sår og kløe. Anonymkode: 4ec58...093 Hydrokortison skal ikke brukes i det som allerede er sår. Her må man bruke sink eller barrierekrem for å hindre fukt. Og talkum vil lindre når det blir fuktig. Anonymkode: be247...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Beliis skrev (20 minutter siden): https://www.apotek1.no/produkter/aderma-cytelium-drying-spray-887654p Denne er fin å bruke. Anonymkode: be247...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hydrokortison skal ikke brukes i det som allerede er sår. Her må man bruke sink eller barrierekrem for å hindre fukt. Og talkum vil lindre når det blir fuktig. Anonymkode: be247...9b8 Vel, er man desperat nok så bruker man det som funker. Anonymkode: 4ec58...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå