AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden I tilfelle problemer mellom et par i 20-årene: Ville du som mor/far til kvinnen i forholdet kontaktet foreldrene til mannen i forholdet? Tenker når det gjelder usunt forhold mellom dem, f.eks. problemer med økonomi og aggresjon (psykisk og/eller fysisk vold). Anonymkode: 76d40...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Man bør heller hjelpe barnet ut av forholdet. Voksne voldsutøvere skjerper seg sjeldent om de får en skjennepreken fra mor/far... Anonymkode: a33cb...413 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I tilfelle problemer mellom et par i 20-årene: Ville du som mor/far til kvinnen i forholdet kontaktet foreldrene til mannen i forholdet? Tenker når det gjelder usunt forhold mellom dem, f.eks. problemer med økonomi og aggresjon (psykisk og/eller fysisk vold). Anonymkode: 76d40...594 Er det slik at ditt "barn" er agressoren her? Anonymkode: 298ff...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ja, absolutt. Og så hadde jeg hjulpet den som led mest i forholder uansett om det var mitt barn eller ei. Anonymkode: c899c...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det slik at ditt "barn" er agressoren her? Anonymkode: 298ff...89b Nei Anonymkode: 76d40...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Antagelig ikke. Kom dog litt an på om dette var folk jeg etter hvert kjente godt og hadde tiltro til. Jeg har uansett forståelse for at man kanskje vurderer annerledes når A-kjendiser er involvert og ting lett vil havne i media. Anonymkode: 5dd94...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): I tilfelle problemer mellom et par i 20-årene: Ville du som mor/far til kvinnen i forholdet kontaktet foreldrene til mannen i forholdet? Tenker når det gjelder usunt forhold mellom dem, f.eks. problemer med økonomi og aggresjon (psykisk og/eller fysisk vold). Anonymkode: 76d40...594 Hadde min datter blitt utsatt for vold i et forhold, hadde jeg ikke bare kontaktet foreldrene. Så svaret er ja, uten tvil! Anonymkode: ebf01...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Nei, antagelig ikke. Det vil gjøre vondt verre, tror jeg. jeg har vært den som ble mishandlet i et samboerskap. Om mine foreldre hadde kontaktet hans foreldre ville alt eskalert, og jeg ville antagelig tatt avstand fra egne foreldre. Hadde mine foreldre vært direkte med meg, så ville det også gjort vondt verre. det beste mine foreldre kunne gjort ville vært å gi meg støtte, sagt at de så jeg hadde det vanskelig etc, men ikke oppfordret meg til å flytte. Ord som -husk at vi alle tid er her for deg. - om du trenger en pause fra hverdagen, så husk at du kan komme til oss. - jeg ser du har det vanskelig. Ta gode valg for deg selv. - uansett hva du trenger, så kan du komme til oss. Samme om det er penger, å bo hos oss eller hva enn du trenger, vi er her. men IKKE snakk direkte om forholdet og om ham. Anonymkode: 907ef...f41 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Slik som mor til Snekkestad, mener du? Nei, jeg ville, som en annen her skriver, prøvd å bidra til at mitt voksne barn kom seg ut av et destruktivt forhold. Det hjelper ikke at mamma til til gullgutten ber ham om å være snill gutt. Slike er uforbederlige og kontakt med foreldre vil ikke føre fram. Anonymkode: 96d5e...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Hvorfor skulle jeg det? De er ikke ansvarlig for han. Hadde kanskje fortalt de etterpå hva slags sønn de har, men ikke mens det pågår. Jeg hadde gjort alt i min makt for å få mitt barn ut av forholdet. Anonymkode: 9dc07...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Foreldrene fortjener å høre hvilken dritt de har oppdratt så ja! Anonymkode: 86088...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, antagelig ikke. Det vil gjøre vondt verre, tror jeg. jeg har vært den som ble mishandlet i et samboerskap. Om mine foreldre hadde kontaktet hans foreldre ville alt eskalert, og jeg ville antagelig tatt avstand fra egne foreldre. Hadde mine foreldre vært direkte med meg, så ville det også gjort vondt verre. det beste mine foreldre kunne gjort ville vært å gi meg støtte, sagt at de så jeg hadde det vanskelig etc, men ikke oppfordret meg til å flytte. Ord som -husk at vi alle tid er her for deg. - om du trenger en pause fra hverdagen, så husk at du kan komme til oss. - jeg ser du har det vanskelig. Ta gode valg for deg selv. - uansett hva du trenger, så kan du komme til oss. Samme om det er penger, å bo hos oss eller hva enn du trenger, vi er her. men IKKE snakk direkte om forholdet og om ham. Anonymkode: 907ef...f41 For meg hjalp det å få den brutale sannheten. At jeg faktisk valgte å gjøre dette mot meg selv, at jeg ikke hadde respekt for meg selv, at jeg ødela min egen helse og framtid, at mine andre relasjoner ble ødelagt på grunn av forholdet. At det var helt jævli for familie og venner å se på, at de lå våkne om natta fordi jeg var umulig å hjelpe, at jeg slet dem ut og at de snart ikke orket mer. Da tok jeg meg sammen. Man kan ofte finne motivasjon til å gjøre vonde, vanskelige og store endringer hvis man gjør det for noen man er glad i, selv om man ikke har motivasjon til å gjøre de samme endringene for seg selv. Anonymkode: b6c37...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei Anonymkode: 76d40...594 Da er spørsmålet både hvor nært forhold du har til ditt barn, og hvor god kontakt du har med samboeren sine foreldre. Har barnet ditt bedt om hjelp fra deg? Anonymkode: a33cb...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S@bine Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Hvis det er snakk om vold, bør man heller kontakte politiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå