Gå til innhold

Følelsen av å "brygge på noe", skjer ofte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ofte følelsen av at jeg begynner å bli syk. Typiske symptomer er at jeg blir varm i pannen og kinnene (ikke feber, bare varmere enn vanlig), verker i leddene, snufser og hoster litt. Sånn typisk slik det er rett før en forkjølelse bryter ut. 

Noen ganger er symptomene så svake at jeg knapt kjenner dem, andre ganger er de så sterke at jeg er overbevist om at nå blir jeg syk.

Også går det over. I løpet av noen timer eller senest dagen etter så er det borte. Så går det altfra noen dager til noen uker så kommer det tilbake igjen.

Jeg blir selvsagt ordentlig syk også noen ganger, men veldig ofte har jeg denne "nå føles det som om jeg begynner å bli syk"-følelsen, også går det over før det blir noe mer. 

Noen andre som har det slik eller vet hva dette kan være? Jeg har jo tenkt at det kanskje bare er tegn på at immunforsvaret mitt fungerer og at det tar knekken på virus før det får blitt noe ordentlig, men samtidig synes jeg det skjer for ofte til at det kan være bare det.

Anonymkode: fcb01...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde det sånn i 4 år før jeg fant ut at det var hormonsvingninger/ påbegynt tidlig overgangsalder. 

Anonymkode: 20bfc...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde det sånn i 4 år før jeg fant ut at det var hormonsvingninger/ påbegynt tidlig overgangsalder. 

Anonymkode: 20bfc...81d

Jeg tror ikke det kan være overgangsalder, for jeg har hatt det slik siden minst slutten av tyveårene (er slutten av førtiårene nå).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det også sånn. Det kjennes ut som jeg blir forkjølet, selv når jeg ikke har vært i kontakt med noen eller ute på en uke og vet jeg ikke er smittet av noe. 

Anonymkode: 5b490...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke det kan være overgangsalder, for jeg har hatt det slik siden minst slutten av tyveårene (er slutten av førtiårene nå).

TS

Logger du syklus? Jeg har det også sånn og etter jeg begynte å logge fant jeg ut at det hos meg er knyttet til eggløsning. 

Anonymkode: fef1b...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ER jo faktisk virus som "flyr rundt" og prøver seg... hele tiden omtrent. Har man småbarn/barn i skolealder, er man enda mer utsatt. Pass på at vitamin/mineralverdiene dine er som de skal, få deg nok søvn etc så vil de fortsette å prøve seg uten å lykkes. 

Anonymkode: 0c038...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Logger du syklus? Jeg har det også sånn og etter jeg begynte å logge fant jeg ut at det hos meg er knyttet til eggløsning. 

Anonymkode: fef1b...2f1

Nei, går på p-sprøyte så har ikke hatt "syklus" eller menstruasjon på mange år.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ER jo faktisk virus som "flyr rundt" og prøver seg... hele tiden omtrent. Har man småbarn/barn i skolealder, er man enda mer utsatt. Pass på at vitamin/mineralverdiene dine er som de skal, få deg nok søvn etc så vil de fortsette å prøve seg uten å lykkes. 

Anonymkode: 0c038...f0b

Har ikke barn, spiser forholdsvis sunt og får generelt sett nok søvn. Men kan være at skyldes virus uansett.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har jo tenkt at det kanskje bare er tegn på at immunforsvaret mitt fungerer og at det tar knekken på virus før det får blitt noe ordentlig

Jeg tror dette er riktig 👆

Anonymkode: 7fc76...32e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det også sånn i perioder. Tenker at det er kroppen som sier at jeg må slappe av og hvis jeg gjør det så opplever jeg at det går over.

Anonymkode: 3a95a...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt det lignende noen måneder nå, der jeg føler at jeg blir syk. I mitt tilfelle blir jeg ganske kald, og det verker i ledd. Litt ferberfølelse, men ikke varm. Blir også fort snufsen. Kan komme og gå i løpet av dagen, men kanskje sterkest på kvelden. Har også begynte å kaldsvette om natten, men det er stort sett i en uke før mensen og har sikkert med hormoner å gjøre. Dette kan også skje utenom, men i perioden før mensen er det merkbart mer, og jeg må jeg gjerne bytte nattøy i løpet av natten. Det minner meg veldig om hvordan jeg har det hvis jeg har feber, bare at jeg ikke har det i disse tilfellene.

Anonymkode: 58134...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er helt vanlig og ikke nødvendigvis noe som feiler deg. Jeg har det slik titt og ofte. Tipper det er kroppen som bekjemper noe eller som sier fra at den er litt sliten. Så da hviler jeg, åsså er det borte dagen etter🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen reagerer jo ofte på virus og mange knekker den jo av det naturlige immunforsvaret uten at det må fram med storkanonene. Det er vel det man kjenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, går på p-sprøyte så har ikke hatt "syklus" eller menstruasjon på mange år.

Har ikke barn, spiser forholdsvis sunt og får generelt sett nok søvn. Men kan være at skyldes virus uansett.

TS

Det er vel nettopp det, hvis du lever sunt så fungerer immunforsvaret ditt og forsøket på å gjøre deg syk blir slått tilbake av det. Derfor følger du at du brygger på noe, men det blir avverget før du faktisk blir ordentlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar. Kan være at det bare er kroppen som stopper virusangrep før de bryter ut, men syntes det skjer så ofte. Noen ganger kan det gå bare dager i mellom før jeg kjenner det kommer en ny slik runde, noen ganger tar det noen uker. 

Også et godt poeng at det kan være et tegn på at man er sliten. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...