Gå til innhold

Hudpleie ved rosacea

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har rosacea: hvilke hudpleieprodukter er dere fornøyde med? Hvilken hudpleierutine har dere?

Anonymkode: 29cff...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosacea er en hudsykdom, så dersom du har mer enn en mild form, vil jeg anbefale at du kontakter en hudlege. Det er uansett viktig at du tar vare på og beroliger huden med milde ingredienser, så noen produkter du kan vurdere, er:

Isispharma Metoruborul A.Z. krem med 15% azelainsyre, som har vist seg å ha god effekt på rosacea. Andre ingredienser er niacinamide (antioksidant, vitamin B3), betaine (fuktgivende) og centella asiatica (beroligende og antibakteriell). 

Det finnes også renselotion/rensebalm og solkrem i samme merke/serie. Du trenger ikke nødvendigvis å bruke et renseprodukt om morgenen, det holder ofte med lunkent vann. Dersom du bruker sminke, og når du bruker solkrem, er det imidlertid viktig at du renser huden godt om kvelden før du påfører pleiende produkter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vann og fuktighetskrem om morgenen.

Om kvelden Rose Hip Oil, Soolantra (resept), fuktighetskrem. Nå på vinteren bruker jeg Cetaphil sin grønne for veldig tørr hud. Slugger med vaselin ved behov.

Har også brukt azelainsyre i perioder.

Jeg reagerer på hyaluronsyre, så det begrenser hvilke produkter jeg kan bruke.

Jeg sliter med dårlig barriere, derfor så mye fukt.

Anonymkode: 3745a...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mild form. Fikk anbefalt Elixir fra hudpleie: https://www.elixircosmeceuticals.no/hudtillstand/rosacea/

Benytter Sulfactil Cleanser i kombinasjion med Niactil Cleanser, og Acticlear gel ved behov., Niactil 4% i hverdagen. 

Benytter Dr. Schrammel Blemish balm i honey hvis jeg har utbrudd og vil skjule det:

https://hudprodukter.no/produkt/3089/dr-schrammek-blemish-balm-40ml

Jeg startet ut med krafitge utbrudd. Endring i kosthold avverget dette, jeg har nå mild form. Fant ut hva jeg reagerte mest på ved å ha streng diett tre mnd, så introdusere kroppen for ulike matvarer, og da ble det veldig tydelig hva som trigget mest. Alkohol, gjær, blåmuggost blant annet. 

Men dette kan være veldig individuelt, så jeg anbefaler å bestille en konsultasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...