AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Samboer og jeg har vært på IVF utredning, men grunnet ventetid kommer vi ikke i gang før godt ut på våren. På forespørsel om de kunne hjelpe til med noe annet i mellomtiden fikk jeg resept på Femar, og en advarsel om at jeg måtte komme tilbake for å sjekke antall egg. Er det noen av dere som har erfaring med Femar? Ber de deg om å la være å prøve dersom du har flere enn 1 modent egg? Anonymkode: ad98a...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det er vel det samme som letzerol. Å gi deg eggløsning. Jeg brukte dette i 8 mnd med nr 1 og 9 mnd med nr 2 Jeg var inne til skjekk innimellom. Fikk skjeldent eggløsning og om jeg fikk var det bare et egg. Du kan få flere som blir større. Men ofte er det bare 1 som slipper..det som er modent og størst. Jeg har pcos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Virkestoffet i femar er letrozol. Det kan være enklere for andre å vite hva du snakker om hvis du skriver letrozol, så vet du det. Det er mye mindre sannsynlig at man slipper flere egg ved letrozol enn ved klomifen som man brukte i større grad før enn nå, så mange gynekologer anser det ikke som nødvendig å sjekke antall modne egg før eggløsning på letrozol. Jeg var aldri til UL i forbindelse med eggløsning på letrozol, men de første mnd tok jeg progesteronblodprøve ca 1 uke etter forventet eggløsning for å bekrefte eggløsning. Selv om jeg fikk eggløsning på både enkel og dobbel dose letrozol, var det tydeligvis for dårlig kvalitet på eggløsningen likevel. Jeg tok 7 runder med dobbel dose uten resultat. Første runde med trippel dose ble jeg gravid, og bare med 1 baby altså. Anonymkode: 61ed0...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Takk for svar, jeg var ikke klar over sammenhengen mellom femar og letrozol. 🙂 Jeg fikk anbefalt to tabletter, som kanskje vil si dobbel dose ved oppstart. Selv har jeg mistenkt PCOS, men fått det avkreftet både på sykehuset og av gynekologer i den private helsetjenesten. Under forundersøkelsen til IVF fikk jeg tilbakemelding om at "her var det klart og tydelig PCOS, iallefall på ene siden". Så ikke lett å vite hva man skal forholde seg til 🤷♀️ Anonymkode: ad98a...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar, jeg var ikke klar over sammenhengen mellom femar og letrozol. 🙂 Jeg fikk anbefalt to tabletter, som kanskje vil si dobbel dose ved oppstart. Selv har jeg mistenkt PCOS, men fått det avkreftet både på sykehuset og av gynekologer i den private helsetjenesten. Under forundersøkelsen til IVF fikk jeg tilbakemelding om at "her var det klart og tydelig PCOS, iallefall på ene siden". Så ikke lett å vite hva man skal forholde seg til 🤷♀️ Anonymkode: ad98a...e09 Er du sikker på at gyn ikke sa at det var klart og tydelig PCO? Man kan ha PCO, altså en polycystisk eggstokk uten å ha syndromet PCOS. Det er visse diagnosekriterier for PCOS. Anonymkode: 61ed0...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå