Gå til innhold

Barnehagen virket brydd over at jeg sto klar kl. 07.30.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eller folk med mye prikker tilslutt

Anonymkode: 1c1de...ece

Jeg tror - jo flere prikker jo mer problemer med å formulere seg. 

(Ikke den du siterte)

Anonymkode: 0829b...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er typisk tenkemåte der det er i overtall kvinner som er ansatt. 
Det var aldri så mye surr som i den tiden vi var overtall med damer på min jobb. 
Nå er vi bare to igjen, og resten menn og da er alt så mye enklere . 
Denne retten og systemet er det mange damer som ikke vil forandre på , iallefall de som har vært der en stund 😃

Anonymkode: afa5c...8a3

Typisk tenkemåte å tenke at det er viktigst at de ansatte er på jobb når det faktisk er barn i barnehagen?

Bemanningsnormen og bevilgning av penger kommer fra politikerene, flertall menn. Det er de som har bestemt at det såvidt skal være ansatte i barnehagen. Da kan man ikke ta vekk ennå en halvtime der det blir en ansatt mindre med barna, og da med din tankegang på et tidspunkt der alle barn gjerne er tilstede og det i tillegg skal ordnes ettermiddagsmat (rundt kl. 14-1430)

Anonymkode: b6782...52e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligvakten er vel normalt fra 0715, så ja de burde være klar til 0730 når første "kunde" kommer.

Jeg leverer mange ganger 0730ish og har aldri opplevd at ansatte kom samtidig med meg der for å åpne døra.

En kjapp "Er ikke du litt for seint på jobb i dag?" får å bidra til effektivitet

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NakenPanda skrev (3 minutter siden):

Tidligvakten er vel normalt fra 0715, så ja de burde være klar til 0730 når første "kunde" kommer.

Jeg leverer mange ganger 0730ish og har aldri opplevd at ansatte kom samtidig med meg der for å åpne døra.

En kjapp "Er ikke du litt for seint på jobb i dag?" får å bidra til effektivitet

Nei vår tv er fra vi åpner, de sluttet med 15 min før for å spare penger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så å komme med er du ikke litt sein på jobb i dag, ville bare blitt dumt 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De fleste i Oslo åpner 07.30 🙈 men utifra hva jeg har hørt så er det annerledes utenfor byen 😌

Anonymkode: 59309...69c

Vi bor I Asker, typisk pendlerkommume der mange bor i Oslo. De fleste barnehagene åpner fortsatt 07.30 her og stenger 16.30/1700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
tussi84 skrev (9 minutter siden):

Vi bor I Asker, typisk pendlerkommume der mange bor i Oslo. De fleste barnehagene åpner fortsatt 07.30 her og stenger 16.30/1700.

Jeg bor også i Asker, og alle barnehagene vi søkte på hadde åpningstid 07.00-17.00,

Anonymkode: c51d3...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor også i Asker, og alle barnehagene vi søkte på hadde åpningstid 07.00-17.00,

Anonymkode: c51d3...c3b

Bor kanskje på et annet område i Asker du da en oss, for alle fire bhg i dette området åpner 07.30 og stenger 1700. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Der ser du hvilken tilstand kommune økonomien er i altså, tror det varierer fra plass til plass dog.

Hos oss er åpningstidene 0730 til 1700, men tidlig vakt er der før 0730 men vi må være der 1645 fysisk for å hente barna.

Fungerer veldig bra egentlig

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mest på hvor sein åpningstiden er. I vår barnehage åpner de 06.45. Jeg jobber på sykehus, og der starter vi kl 07 pronte. Da er det rapport, og ikke rom for å komme for seint. Jeg har i tillegg litt lang reisevei, så jeg kan faktisk ikke levere om morran hvis jeg har tidlig vakt. 

Å hjelpe til med å ordne stoler og kjøkken osv? Det er da ikke din jobb. Du får ikke lønn for det. Uansett hvordan det var før i tiden så er ikke det noe de kan forvente. Du kommer jo allerede for seint til din jobb pga at åpningstiden er så sein, og i værste fall mister lønn ved mindre du jobber over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så utrolig dårlig! Vi åpner kl 07:00. Låser alltid opp dørene 06:50. Det er da vår arbeidstid starter. Har noen foreldre som vi vet begynner tidlig på jobb. De får lov til å komme inn, mens vi setter på klesvask, gjør klar til frokost, gjør klar avdelingen med leker osv. Så kler de av barnet og setter barnet klar til frokost. Da setter en av oss ned med barnet. Vi er 3 tidlig vakter . Hvis du fortsetter å føle at det er negativt at du leverer akkurat når det åpner ville jeg gitt pedagogisk leder en tilbakemelding. Veldig uproft av den ansatte. 

Anonymkode: c571a...16f

Dere er 3 OG får betalt før åpningstid, litt annen situasjon enn de aller fleste barnehageansatte som er alene på morgenen og ikke får betalt før det åpner.

Anonymkode: 6acdd...3ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er der utenkelig for folk å møte noen minutter før åpningstid selv om man ikke får betalt..? Det er da mange som gjør dette, har selv gjort det i flere jobber, også da jeg jobbet i barnehagen. Først og fremst for min egen del. Feks om jeg har hatt ansvar for sentralbord som åpner kl 8, så har jeg vært klar i stolen og med PCen pålogget til det. Det er heller ikke slik at jeg nødvendigvis har gått fra jobb på slaget 15.30. Jeg hadde ihvertfall foretrukket å komme noen minutter før på jobb fremfor å komme samtidig med foreldre som skal levere i barnehagen, virker bare stressende. 

Anonymkode: 47f14...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis ikke ledelsen har skjønt at det må være klart for å låse opp døren kl 7.30 , og alt er klart innendørs så er det veldig lite funksjonelt . 
Det er lov å lage en god handlingsplan for både barn , ansatte og foreldre. 
Jeg er sikker på at dere kunne laget en intern avtale uten at helseministeren blander seg inn. 
En arbeidsgiver kan ikke forlange å få i pose og sekk . 
Bruk fornuften og hjelp barna m foreldre til å trives , og at de kan levere barna med en god følelse når de går ut av døra. 
Det er en grunn til vi har barnehager , og det er at vi må ha jobber for å ha noe å leve av 

Anonymkode: afa5c...8a3

Strekker du vaktene ut med et kvarter både på morgen og ettermiddag, betyr det en halvtime mindre bemanning i åpningstiden. Og det går ut over barna pg de ansatte. Bemanningen er så lav i utgangspunktet, at dette ikke fungerer. 

Anonymkode: 8078f...9d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
NakenPanda skrev (2 timer siden):

Det vanligste er at man starter på jobb når barnehagen åpner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er der utenkelig for folk å møte noen minutter før åpningstid selv om man ikke får betalt..? Det er da mange som gjør dette, har selv gjort det i flere jobber, også da jeg jobbet i barnehagen. Først og fremst for min egen del. Feks om jeg har hatt ansvar for sentralbord som åpner kl 8, så har jeg vært klar i stolen og med PCen pålogget til det. Det er heller ikke slik at jeg nødvendigvis har gått fra jobb på slaget 15.30. Jeg hadde ihvertfall foretrukket å komme noen minutter før på jobb fremfor å komme samtidig med foreldre som skal levere i barnehagen, virker bare stressende. 

Hun kom neppe samtidig som barnehagen åpnet. Hun hadde nok allerede vært i garderoben og hengt av seg ytterklærne. Så de fleste kommer nok på arbeid før de starter, men bruker den tiden til å gjøre seg selv klare, ikke til å gjøre barnehagen klar. Noe som også er helt riktig prioritering, syns jeg. Man skal ikke jobbe gratis. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NakenPanda skrev (1 time siden):

Der ser du hvilken tilstand kommune økonomien er i altså, tror det varierer fra plass til plass dog.

Hos oss er åpningstidene 0730 til 1700, men tidlig vakt er der før 0730 men vi må være der 1645 fysisk for å hente barna.

Fungerer veldig bra egentlig

Vi er privat så absolutt ikke kommunen som får skylden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Problemet er at da får de det som de vil og slipper å fundere på om de skal betale oss for å komme før igjen 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 9.52):

Hei. Barnehagen åpner kl 07.30 og de dagene jeg har tidligvakt så starter jeg på jobb kl 07.30. Derfor står jeg ofte utenfor døren 5min før det åpner bare fordi jeg ønsker å være presis til åpningstid. Jeg tar aldri i døra før kl 07.30 og det gjorde jeg i dag også.

Barnehageansatt går bort til døra, åpner og sier "oi!..", og da svarer jeg "Ja det er vel kl 07.30 dere åpner", med et smil. Den ansatte ser litt på meg og sier at "Ja men før i tiden måtte foreldrene være med å åpne, sette på plass stoler osv. Det var ikke sånn at det bare var å gå inn dørene kl 07.30. meen det har jo forandret seg litt siden den gang". 

Så sier jeg at "Ja det er vel sånn i alle yrker. I helsevesenet må vi sitte klar i uniform på slaget da jeg begynner kl 07.30. men godt det har forandret seg ja". 

Hun virket nesten brydd over at jeg kom med en gang det åpnet, på minuttet. Jeg la merke til at hun egentlig hadde andre ting å gjøre, som å sette fram stoler, ordne kjøkkenet osv.

men det kan vel ikke jeg noe for?

Burde jeg ha dårlig samvittighet for å levere kl 07.30? At jeg står ved døra frem til de åpner.

Anonymkode: 88b6b...8df

Jøss jeg trodde det var slik at når det åpnet for barna halv åtte så hadde de voksne allerede vært på jobb en stund og ordnet klart. Har aldri hørt om at foreldre måtte hjelpe til å åpne og sette på plass stoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Levere 07.30 er ikke noe problem. Hente 16.55 derimot skaper mer trøbbel for oss. Da må jeg gå ut med søppel og koste gangen osv etter kl 17, og da får jeg ikke betalt lenger 

Anonymkode: f74d3...f6a

Da er jo det ledelsen sitt ansvar å legge til rette for det. Er bhg åpen til kl. 17, ja da har man betalt for muligheten til å ha barnet sitt der til kl. 17..

Her har bhg. stengetid kl. 16:30, og ja, jeg prøver alltid å ha barna ute av døra til det. Men, med dager jeg slutter kl. 16 selv, og 20-25 min. kjøretid mellom jobb-bhg, sier det jo seg selv at jeg da kommer bare minutter på stengetid. Mine barn har da gjerne vært med å rydde, noe de synes er gøy, og er man ikke kommet frem innen 2 min innen bhg stenger, har det og hendt at ansatte har bistått med påkledning av yttertøy eller pakking av matboksen i sekken. Men, så har man også barn man har med å gjøre - mennesker. Har min yngste bæsjebleie, og det ikke har blitt oppdaget fordi det har vært én ansatt på flere barn den siste halvtimen, nei da venter jeg ikke med å skifte bleie til hjemme, da bleia allerede nok har vært der en stund, og barnet risikerer sår. Da forventer jeg ikke at den ansatte skifter på min unge, men jeg tar med barnet til stellerommet selv. I slike sjeldne tilfeller, kan kl. gå et par min over stengetid, og det er sånt det bør være rom for. Kan man ikke gå ut med søpla uten å forlate et barn alene inne, nei da må ledelsen sette av de ekstra minuttene i arbeidstiden, for foreldrene betaler faktisk for et tilbud som skal være åpent til stengetid. 
Da setter jeg også lite pris på selv, å bli påminnet om at barnehagen stenger dørene da og da, «husk å komme tidligere neste gang», når jeg faktisk er på vei ut av døra før (om så et min) stengetiden, og alt jeg har gjort etter jobb er å stresse meg til bhg, og kanskje også stresse barna ut, nettopp for å respektere de ansattes tid!

Anonymkode: 0db96...88b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er jo det ledelsen sitt ansvar å legge til rette for det. Er bhg åpen til kl. 17, ja da har man betalt for muligheten til å ha barnet sitt der til kl. 17..

Her har bhg. stengetid kl. 16:30, og ja, jeg prøver alltid å ha barna ute av døra til det. Men, med dager jeg slutter kl. 16 selv, og 20-25 min. kjøretid mellom jobb-bhg, sier det jo seg selv at jeg da kommer bare minutter på stengetid. Mine barn har da gjerne vært med å rydde, noe de synes er gøy, og er man ikke kommet frem innen 2 min innen bhg stenger, har det og hendt at ansatte har bistått med påkledning av yttertøy eller pakking av matboksen i sekken. Men, så har man også barn man har med å gjøre - mennesker. Har min yngste bæsjebleie, og det ikke har blitt oppdaget fordi det har vært én ansatt på flere barn den siste halvtimen, nei da venter jeg ikke med å skifte bleie til hjemme, da bleia allerede nok har vært der en stund, og barnet risikerer sår. Da forventer jeg ikke at den ansatte skifter på min unge, men jeg tar med barnet til stellerommet selv. I slike sjeldne tilfeller, kan kl. gå et par min over stengetid, og det er sånt det bør være rom for. Kan man ikke gå ut med søpla uten å forlate et barn alene inne, nei da må ledelsen sette av de ekstra minuttene i arbeidstiden, for foreldrene betaler faktisk for et tilbud som skal være åpent til stengetid. 
Da setter jeg også lite pris på selv, å bli påminnet om at barnehagen stenger dørene da og da, «husk å komme tidligere neste gang», når jeg faktisk er på vei ut av døra før (om så et min) stengetiden, og alt jeg har gjort etter jobb er å stresse meg til bhg, og kanskje også stresse barna ut, nettopp for å respektere de ansattes tid!

Anonymkode: 0db96...88b

Der min gutt gikk var barn med å kaste søppel. De syns det var gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...