Gå til innhold

Veninne sa hun syns vi var en dårlig match. Nå er hun fornærmet over å ikke være fadder til barnet mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig spesielt å vurdere noen som fadder, og noen måneder etter blir de ikke engang invitert i dåpen. 

Virker jo som det har skjedd noe alvorlig i mellom her. 

Anonymkode: d79cd...966

Jeg skjønner det veldig godt. Og det har jeg annværkjent for henne også. Men på det tidspunktet virket ho engasjert i at jeg skulle bli mamma og interessert i hvordan det gikk.  Så da tenkte jeg at jeg ikke ville utelukke henne som fadder. Kort tid etterpå viste hun ingen interesse lenger og sluttet å ta kontakt for å henge fordi hun syns det er uinteressant å snakke om barn og ett halvt år senere syns ho vi passet dårlig sammen fordi vi hadde for forskjellig liv. Jeg har vært bevist på å ikke snakke MASSE om datteren min og graviditeten når den var. Men det har nok blitt litt snakk om det likevel da di andre veninne mine spør mye. Og at hun da føler det har vært kjedelig å henge sammen. Og den biten med at jeg snakker om at jeg vil være mer nøye på hvordan jeg opptrer for andre nå når jeg er mamma. F.eks i fremtiden ikke drikke meg drita nå i fremtiden etter jeg fikk barn. Vi er fortsatt på en alder der mange gjør dette og hun føler nok da at jeg plutselig prøver å opptre mer voksen en henne fordi ho ikke skal slutte med dette

Anonymkode: 66dcf...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sendte henne en melding og sa hun betydde mye for meg og at jeg ikke vil at dette skal ødelegge og at det ikke var meningen å la henne tro at hun skulle være fadder når jeg endte med å ikke velge henne og ga eksemplene på dette med at ho egentlig gir veldig intrykk for at ho ikke liker barn og derfor kanskje ikke trenger akkurat den tittelen og det da føltes mer naturlig å gi den til di som faktisk liker barn så kan vi heller prøve å finne noe annet spesielt i vårt vennskap som har vært litt kleint for tiden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (6 timer siden):

Trist at hun ble fornærmet over det. Jeg vet ikke hvor mange man kan ha til faddere, men er det så vanskelig å skulle be henne om å være fadder også? Det kommer jo barnet godt ved, og er hyggelig

Kan ha 6 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner som faddere kan være kilent. Vi valgte noe familie og så tre venner. Ingen vennene har vi lenger kontakt med. Av ulike årsaker. Familiemedlemmer er nok "tryggere". 

Jeg er selv fadder til to barn av mine venninner. Og jeg må si, det stikker ikke veldig dypt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden er det så positivt for barnet? Hvis de driver å glir fra hverandre vil hun jo bare være fadder på papiret, uten kontakt.

Anonymkode: 2de6d...6da

Jeg har ikke så god kontakt med foreldre eller barn jeg er fadder til. Men jeg kjøper alltid presanger til bursdager og jul, og hører alltid hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (1 time siden):

Venner som faddere kan være kilent. Vi valgte noe familie og så tre venner. Ingen vennene har vi lenger kontakt med. Av ulike årsaker. Familiemedlemmer er nok "tryggere". 

Jeg er selv fadder til to barn av mine venninner. Og jeg må si, det stikker ikke veldig dypt. 

Samme  her, ungene er i  slutten av tenårene og 2 av fadderne vi brukte har vi ikke hatt kontakt med på mange år. Det at folk sier faddere har stor innvirkning/positiv innvirkning på barns liv har ikke så mye i seg. Familie har en jo stort sett kontakt med opp gjennom alle år. Men de som er faddere har ikke mer med barna å gjøre enn de som ikke er. Faddere velges fordi en må ha det når en døper barna

Anonymkode: 02188...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
jegerrinne skrev (1 time siden):

Kan ha 6 stk

Det er ingen øvre grense

Anonymkode: 95f35...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen øvre grense

Anonymkode: 95f35...229

Her fikk vi beskjed av presten max 6 fadder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun tok initiativ til mindre kontakt fordi der ikke matcher som venninner og så blir hun etterpå sur fordi hun ikke ble fadder. De to tingene er jo mismatch. Det er jo bare merkelig hvis hun ville være fadder på barnet til ei hun ikke vil ha som nær venninne.  Og det er helt vanlig at gjestene i dåpsselskapet begrenses til nær familie + fadderne. Jeg har aldri blitt invitert i dåp til mine venners barn (har ikke vært fadder, da), selv om jeg har vært naturlig gjest i bursdager og bryllup.

Anonymkode: bec94...ec7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke så god kontakt med foreldre eller barn jeg er fadder til. Men jeg kjøper alltid presanger til bursdager og jul, og hører alltid hvordan det går.

Selv om du gjør det er det ikke fasit. Og da er det presanger du refererer til som positivt? Ikke alle faddere gir gave til barnet etter dåpsdag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv om du gjør det er det ikke fasit. Og da er det presanger du refererer til som positivt? Ikke alle faddere gir gave til barnet etter dåpsdag.

Jeg håper og tror at barnet setter pris på gave og oppmerksomhet hos meg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (På 15.1.2025 den 8.29):

Som sagt så kommer det jo også barnet godt ved.

Ikke om man ikke stiller opp

Anonymkode: d001b...fdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 8.54):

Veldig spesielt å vurdere noen som fadder, og noen måneder etter blir de ikke engang invitert i dåpen. 

Virker jo som det har skjedd noe alvorlig i mellom her. 

Anonymkode: d79cd...966

Ikke rart nei , er da ikke vanlig med venner i dpp om de ikke er faddere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 9.01):

Tre venninner som faddere? Er det vanlig?

Si til den fjerde at hun er under "vurdering"?

Skal du holde audition også?

Jeg lurer også på hvor gamle dere er.

Anonymkode: 7cad1...be6

Helt vanlig å ha venner som faddere da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (På 15.1.2025 den 14.40):

Du om det, mine venner er mer verdt enn familie som fadder 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 8.11):

Men når jeg fant ut jeg var gravid og vi fortsatt var litt nære så snakket vi om faddere og jeg var ærlig på at jeg vurderte henne men ikke hadde bestemt meg enda. 

Hva tenkte du å oppnå med å snakke om potensiell fadder når du ikke valgte henne?

Det er da helt klart at du aktivt valgte henne bort og gjorde et nummer ut av det.

Anonymkode: 952b4...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 8.11):

Hei. Jeg har en veninne jeg har hatt ett halvveis nært forhold med di siste årene men vennskapet har glidd litt ut siste halvåret. Dette snakket vi om for litt siden og vi var enige om at vi egentlig var en litt dårlig match. Men det ble ikke no dårlig stemning og vi prater fint sammen fortsatt. Men når jeg fant ut jeg var gravid og vi fortsatt var litt nære så snakket vi om faddere og jeg var ærlig på at jeg vurderte henne men ikke hadde bestemt meg enda. Nå når vi sjeldent sees og naturlig har glidd mer fra hverandre syns jeg det blir rart å ha henne som fadder… dette tenkte jeg var helt naturlig at ikke ble noe likevel. Men nå er hun fornærmet over at den andre venninnen vår er fadder. Hun er også fornærmet over å ikke være invitert i dåpen til barnet mitt… Jeg skjønner ho blir skuffet samtidig så måtte jeg kutte ned på hvem jeg inviterte og har da kunn invitert familie og di tre venninnene som skal være faddere. Jeg har jo flere venner som ikke skal komme og helt ærlig vil jeg ikke invitere henne bare for å være grei når hele situasjonen har gjort det så unaturlig… Hun sa selv vi matcher dårlig men vi har hengt 2 ganger etter det sammen med en annen veninne så det er liksom ikke dårlig stevning. 

Var veldig god veninne med ei i flere år, så begynte hun å bli frekk mot meg. Så droppet hun meg hver gang det var noe sosialt, jeg havnet nederst på hennes liste. Greit, jeg gjorde ikke noe ut av det, det var hennes ønske å ha det slik og jeg ønsket ikke drama.

Det var egentlig ingen kontakt mellom oss i rundt 8 mnd da jeg ble gravid. Dette fikk hun høre via andre, det føltes unaturlig å ta kontakt med henne bare for å si dette. Så ble hun så sint og hadde sagt til felles venn noe som "så forteller hun dette til DEG og ikke MEG?" Jeg og felles venn hadde vært fall ukentlig kontakt. 

Det var ikke meningen at felles venn skulle si noe videre for det var for tidlig. Så pga felles venn sitt svik så begynte vi å prate sammen og fant en løsning. 

Bruk dette som en løsning til å prate ut om hvordan dette er for deg. Ikke bestem deg for at dama er en bitch 

Anonymkode: 3b67d...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenkte du å oppnå med å snakke om potensiell fadder når du ikke valgte henne?

Det er da helt klart at du aktivt valgte henne bort og gjorde et nummer ut av det.

Anonymkode: 952b4...70f

Hun begynte å mase og spurte om ikke hun kunne være fadder. Da ble det rart å si «nei» bare fordi jeg ikke hadde bestemt meg. Følte jeg heller burde være ærlig men understreke at det ikke er bestemt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var veldig god veninne med ei i flere år, så begynte hun å bli frekk mot meg. Så droppet hun meg hver gang det var noe sosialt, jeg havnet nederst på hennes liste. Greit, jeg gjorde ikke noe ut av det, det var hennes ønske å ha det slik og jeg ønsket ikke drama.

Det var egentlig ingen kontakt mellom oss i rundt 8 mnd da jeg ble gravid. Dette fikk hun høre via andre, det føltes unaturlig å ta kontakt med henne bare for å si dette. Så ble hun så sint og hadde sagt til felles venn noe som "så forteller hun dette til DEG og ikke MEG?" Jeg og felles venn hadde vært fall ukentlig kontakt. 

Det var ikke meningen at felles venn skulle si noe videre for det var for tidlig. Så pga felles venn sitt svik så begynte vi å prate sammen og fant en løsning. 

Bruk dette som en løsning til å prate ut om hvordan dette er for deg. Ikke bestem deg for at dama er en bitch 

Jeg skjønte ikke hva du mente her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønte ikke hva du mente her

Nå som din venninne er sint for å ikke være fadder, snakk sammen, kommuniser, snakk om praten fra den gangen som gjør at du ikke velger henne. Gi henne en sjanse til å rette opp i ting, gi en grundig forklaring på valget ditt. Ikke avskriv henne helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...