AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei. Jeg har en veninne jeg har hatt ett halvveis nært forhold med di siste årene men vennskapet har glidd litt ut siste halvåret. Dette snakket vi om for litt siden og vi var enige om at vi egentlig var en litt dårlig match. Men det ble ikke no dårlig stemning og vi prater fint sammen fortsatt. Men når jeg fant ut jeg var gravid og vi fortsatt var litt nære så snakket vi om faddere og jeg var ærlig på at jeg vurderte henne men ikke hadde bestemt meg enda. Nå når vi sjeldent sees og naturlig har glidd mer fra hverandre syns jeg det blir rart å ha henne som fadder… dette tenkte jeg var helt naturlig at ikke ble noe likevel. Men nå er hun fornærmet over at den andre venninnen vår er fadder. Hun er også fornærmet over å ikke være invitert i dåpen til barnet mitt… Jeg skjønner ho blir skuffet samtidig så måtte jeg kutte ned på hvem jeg inviterte og har da kunn invitert familie og di tre venninnene som skal være faddere. Jeg har jo flere venner som ikke skal komme og helt ærlig vil jeg ikke invitere henne bare for å være grei når hele situasjonen har gjort det så unaturlig… Hun sa selv vi matcher dårlig men vi har hengt 2 ganger etter det sammen med en annen veninne så det er liksom ikke dårlig stevning. Anonymkode: 66dcf...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Trist at hun ble fornærmet over det. Jeg vet ikke hvor mange man kan ha til faddere, men er det så vanskelig å skulle be henne om å være fadder også? Det kommer jo barnet godt ved, og er hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Ja, det er litt rart av henne å bli fornærmet i denne situasjonen. Men også veldig rart av deg å fortelle til folk at du «vurderer dem som fadder». En sånn prosess gjør man lurt i å holde kjeft om før man har bestemt seg. Anonymkode: bca87...e51 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Mange velger veldig små dåpsselskap for tida så hun røyk vel ut pga det da. Dette med at dere ikke helt passer sammen er vel nettopp hvorfor du ikke prioriterte henne. Anonymkode: bb8e2...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden exictence skrev (3 minutter siden): Trist at hun ble fornærmet over det. Jeg vet ikke hvor mange man kan ha til faddere, men er det så vanskelig å skulle be henne om å være fadder også? Det kommer jo barnet godt ved, og er hyggelig Man ber jo ikke folk om å være faddere for å blidgjøre dem? Det er jo ikke det som er poenget med å ha faddere til barnet sitt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Det er ikke rart folk sklir unna når du kunngjør "vurderer som fadder" . Anonymkode: 90c00...72f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Seff skrev (3 minutter siden): Man ber jo ikke folk om å være faddere for å blidgjøre dem? Det er jo ikke det som er poenget med å ha faddere til barnet sitt. Som sagt så kommer det jo også barnet godt ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Hvor gamle er dere egentlig? Er det vanlig å fortelle på forhånd at man vurderer å ha vedkommende som fadder? Anonymkode: d5e3d...b56 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Forstår veldig godt hun blir skufet når du sier du "vurderer" henne som fadder, men så veldger noen andre. Høres også rart ut at dere går fra å være så nære at hun vurderes som fadder, for så og ikke bli invitert en gang. Så synes du har vørt klønete her, og hun føler vel du er unødvendig eller demonstrativt avisende. Men om det er sånn at du ikke ser på henne som en nær venn lenger, så bryr du deg vel ikke? Hvem tok insjaitiv til samtalen om at dere ikke passer sammen? Jeg greier ikke helt forstå hvordan en slik samtale starter? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Veldig spesielt å vurdere noen som fadder, og noen måneder etter blir de ikke engang invitert i dåpen. Virker jo som det har skjedd noe alvorlig i mellom her. Anonymkode: d79cd...966 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Er dette et forsøk på en hevnaksjon fra din side? Anonymkode: f541a...d30 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Tre venninner som faddere? Er det vanlig? Si til den fjerde at hun er under "vurdering"? Skal du holde audition også? Jeg lurer også på hvor gamle dere er. Anonymkode: 7cad1...be6 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tre venninner som faddere? Er det vanlig? Si til den fjerde at hun er under "vurdering"? Skal du holde audition også? Jeg lurer også på hvor gamle dere er. Anonymkode: 7cad1...be6 🤣 Anonymkode: 90c00...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Slike mennesker er utrolig slitsomme! Jeg hadde bare sagt ja og ha, og ikke engasjert meg i dette. Dåpen til barnet ditt handler ikke om henne. Det er en ære å bli spurt, men ingen har rett til å gi deg dårlig samvittighet over å ikke bli spurt. Anonymkode: a87c9...e55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Hei. Jeg skal oppklare dette ved at jeg sa til henne at jeg vurderte henne som fadder. Hun selv konfronterte meg med spørsmålet om ikke hun kunne være fadder til barnet. Jeg sa da at jeg hadde vurdert litt om kanskje hun og andre venninner skulle få være fadder men at jeg ikke hadde bestemt meg enda da jeg også vurderte andre og ikke ville love noe. Jeg ville aldri sagt til henne at jeg vurderte henne hvis hun ikke tok meg så på senga og spurte om å få være det… jeg understrekte for henne at jeg ikke hadde bestemt meg. Og dette er en veninne jeg ikke tror egentlig kommer til å ha så stor interesse av barnet mitt mer en helt i starten da ho syns barn er ganske uinteressante (at hun syns barn er uinteressante er hun veldig ærlig på) så tror ho bare vil ha «tittelen» fadder. Jeg tenkte selv at jeg skulle oppklare dette med henne neste gang vi så hverandre at jeg ikke følte det naturlig å velge henne siden ho ikke har interesse i barn men den neste gangen vi så hverandre hadde vi jo denne samtalen hvor hun sa vi var en dårlig match så da ble ikke samtalen om fadder så aktuell Anonymkode: 66dcf...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Pippi Lotta skrev (4 timer siden): Forstår veldig godt hun blir skufet når du sier du "vurderer" henne som fadder, men så veldger noen andre. Høres også rart ut at dere går fra å være så nære at hun vurderes som fadder, for så og ikke bli invitert en gang. Så synes du har vørt klønete her, og hun føler vel du er unødvendig eller demonstrativt avisende. Men om det er sånn at du ikke ser på henne som en nær venn lenger, så bryr du deg vel ikke? Hvem tok insjaitiv til samtalen om at dere ikke passer sammen? Jeg greier ikke helt forstå hvordan en slik samtale starter? vi har vært nære venner egentlig frem til jeg ble gravid og livene våre gikk litt forskjellige retninger… Jeg vurderte henne som fadder egentlig mest fordi di to andre jentene vi henger med skulle være fadder og ville ikke utelate henne. Men vi har begynt å henge litt vær for oss med disse venninnene siden vi har glidd så fra hverandre på grunn av livssituasjon. Men når hun selv tok intiativ til at hun ikke syns vi passet sammen og syns vi matchet så dårlig i tillegg til at hun egentlig ikke er så glad i barn så ble det veldig rart for meg å gi henne en sånn tittel bare for å være snill. Tenker jo at en fadder bør være en jeg tror vil være i livet til barnet i lang tid. Ikke en som gir intrykk for at hun ikke liker barn. Hun har sagt hun er glad i min datter selv om hun egentlig ikke liker barn. Men hun kommer garantert ikke til å være i livet til datteren min i lengden… Anonymkode: 66dcf...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tre venninner som faddere? Er det vanlig? Si til den fjerde at hun er under "vurdering"? Skal du holde audition også? Jeg lurer også på hvor gamle dere er. Anonymkode: 7cad1...be6 Jeg ville i utgangspunktet ikke si noe om hvem jeg vurderte da jeg viste det ikke var helt sikkert. Men ho tok meg litt på senga og spurte om å være fadder selv. To av di andre veninnene mine elsker barn og engasjerer seg masse i livet til barnet og engasjerte seg masse i graviditeten. Den tredje er ikke overbegeistret for barn men engasjeser seg og er min nærmeste veninne så derfor skal hun være fadder. Veninne nummer 4 spurte selv om å være fadder men liker verken barn, engasjerer seg ingenting og har selv tatt intiativ til å ha mindre kontakt med meg da hun syns vi er veldig forskjellige Anonymkode: 66dcf...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dette et forsøk på en hevnaksjon fra din side? Anonymkode: f541a...d30 Nei på ingen måte. Men jeg syns det er litt kjipt ovenfor alle andre jeg måtte kutte fra lista å invitere denne venninnen i dåpen og ha henne som fadder når ho ikke interesserer seg for barn, syns at vi ikke passer så bra sammen som venner og selv har halvveis kuttet kontakten av denne grunnen. Hun har heller ikke vist særlig interesse i den nye delen av livet mitt (noe som er helt greit siden alle syns ikke det er sykt spennende med barn) men så bli sur for at hun ikke får være en del av di store arransjementene som har med barnet å gjøre. Da vil jeg jo heller bruke disse «fadderplassene» på noen som faktisk ønsker å være en del av livet til barnet mitt og ikke bare ha en tittel som virker spennende Anonymkode: 66dcf...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden exictence skrev (5 timer siden): Som sagt så kommer det jo også barnet godt ved. Hvorfor i all verden er det så positivt for barnet? Hvis de driver å glir fra hverandre vil hun jo bare være fadder på papiret, uten kontakt. Anonymkode: 2de6d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei på ingen måte. Men jeg syns det er litt kjipt ovenfor alle andre jeg måtte kutte fra lista å invitere denne venninnen i dåpen og ha henne som fadder når ho ikke interesserer seg for barn, syns at vi ikke passer så bra sammen som venner og selv har halvveis kuttet kontakten av denne grunnen. Hun har heller ikke vist særlig interesse i den nye delen av livet mitt (noe som er helt greit siden alle syns ikke det er sykt spennende med barn) men så bli sur for at hun ikke får være en del av di store arransjementene som har med barnet å gjøre. Da vil jeg jo heller bruke disse «fadderplassene» på noen som faktisk ønsker å være en del av livet til barnet mitt og ikke bare ha en tittel som virker spennende Anonymkode: 66dcf...a44 Du har helt rett. Hadde gjort det samme som deg. Anonymkode: 2de6d...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå