Gå til innhold

Han sa at han er sjeleglad for at han ikke er en kvinne, betyr det at han har dårlig kvinnesyn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt usikker på hva jeg tenker om dette. Jeg føler at daten min har et dårlig kvinnesyn. Jeg har hørt noen kommentarer her og der som jeg har latt være å reagere på, men som jeg har tenkt på i ettertid. Jeg prøver å ikke ta ting ut av kontekst, men jeg orker ikke menn med dårlig kvinnesyn. Hvordan tolker dere dette?

Anonymkode: 789f0...37a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Umulig å si uten å ha noe kontekst.

Jeg er også glad jeg ikke er en mann, men jeg hater ikke menn liksom. 

Anonymkode: c826f...665

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tolker det egentlig ingen vei. Kommer helt an på konteks. Men lurer du når noen sier slikt så spør dem hva de mener, det er en måte å bli kjent med folk på. 

Anonymkode: e40d6...070

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo hva han har sagt og i kvelden kontekst. 

jeg er glad jeg ikke er mann men har ikke dårlig mannesyn av den grunn

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tolker det egentlig ingen vei. Kommer helt an på konteks. Men lurer du når noen sier slikt så spør dem hva de mener, det er en måte å bli kjent med folk på. 

Anonymkode: e40d6...070

Dette var min tanke også, hvorfor spurte du ham ikke bare hvorfor han er glad han ikke er kvinne?

Ultraortodokse jøder har det med i en bønn:

Sitat

Takk Gud for at du ikke skapte meg som slave. Takk Gud for at du ikke skapte meg som kvinne,

Jeg er også enig med @monican94, jeg er glad jeg ikke er mann, men har sansen for (de fleste) menn allikevel. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være en slags solidarisk kommentar. At han anerkjenner at kvinner kan måtte gå gjennom mye drit pga kjønnet sitt kanskje?

Anonymkode: 35931...45e

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. kan det være han er glad for at han ikke er kvinne ..

Det ligger selvfølgelig et hvorfor som oppfølger spørsmål.

Kanskje han trives som mann?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan være en slags solidarisk kommentar. At han anerkjenner at kvinner kan måtte gå gjennom mye drit pga kjønnet sitt kanskje?

Dette tenker jeg også. Om han hadde ment at kvinner har så mange fordeler og goder fremfor menn så ville han jo ønsket å være kvinne.

Eller så er det bare det at å føde skremmer ham. ;)

Anonymkode: dbbb5...a0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh! Vet ikke altså. Jeg har en dårlig følelse😩

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tolker det som at du overtenker og overreagerer noe voldsomt på en kommentar, og er mer interessert i å høre hva andre mener om en setning uten å si noe om sammenheng. 

Du sier du prøver ikke at ting ut av kontekst, men du ber oss om hjelp til å tolke noe tatt helt fullstendig ute av kontekst Du vil aldri kunne få ett skikkelig svar fra noen når du tar ting så ut av kontekst og ber om tolking. 

Anonymkode: 69126...4a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og menn går ikke gjennom mye dritt pga kjønnet sitt? 

Anonymkode: e6a90...b7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holy macaroni for en overtenking på deg. 

Jeg kunne aldri i livet tenke meg å være mann, er overlykkelig over å være kvinne, det betyr ikke at jeg hater menn. Jeg bare syns ikke tanken på å være mann er attraktiv. Men jeg kan heller ikke leve uten å omgås menn 😉 

Anonymkode: 621d4...c33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tolker det som at du overtenker og overreagerer noe voldsomt på en kommentar, og er mer interessert i å høre hva andre mener om en setning uten å si noe om sammenheng. 

Du sier du prøver ikke at ting ut av kontekst, men du ber oss om hjelp til å tolke noe tatt helt fullstendig ute av kontekst Du vil aldri kunne få ett skikkelig svar fra noen når du tar ting så ut av kontekst og ber om tolking. 

Anonymkode: 69126...4a6

Takk for et godt svar. Ja. Jeg er en overtenker og det tar litt livet av meg.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke på langt nær så mye som kvinner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt han mente han slipper å blø, føde, bli tafset på av menn (sannsynligvis), bli utsatt for incels, mye større sjanse for å bli voldtatt, få lavere lønn for likt arbeid, bli sett skjevt på hvis han ikke bruker sminke og høye hæler, gjøre mesteparten av husarbeidet osv osv. Men sa han altså dette rett ut av luften uten noen som helst kontekst? 

Anonymkode: 0bfd5...bd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ville tenkt han mente han slipper å blø, føde, bli tafset på av menn (sannsynligvis), bli utsatt for incels, mye større sjanse for å bli voldtatt, få lavere lønn for likt arbeid, bli sett skjevt på hvis han ikke bruker sminke og høye hæler, gjøre mesteparten av husarbeidet osv osv. Men sa han altså dette rett ut av luften uten noen som helst kontekst? 

Han har sagt det flere ganger i ulike sammenhenger, ofte uten noen tydelig kontekst. Én gang nevnte han det i forbindelse med mensen, noe jeg kan forstå til en viss grad. Men en annen gang sa han det bare fordi vi snakket med X og Y, da uttrykte han enorm takknemlighet for at han ikke ble en kvinne. Det er klart for meg at dette ikke handler om solidaritet. Han bryr seg ikke. Har følelse på at det er et eller annet med han og kvinner.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplever menn mye dritt pga kjønnet sitt? Vær så snill opplys meg om hvilke måter det foregår på.

Anonymkode: afc6f...bf0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han har sagt det flere ganger i ulike sammenhenger, ofte uten noen tydelig kontekst. Én gang nevnte han det i forbindelse med mensen, noe jeg kan forstå til en viss grad. Men en annen gang sa han det bare fordi vi snakket med X og Y, da uttrykte han enorm takknemlighet for at han ikke ble en kvinne. Det er klart for meg at dette ikke handler om solidaritet. Han bryr seg ikke. Har følelse på at det er et eller annet med han og kvinner.

X og Y? Er dette to damer dere snakket med, og hva snakket de om? Slutt å snakke i gåter hvis vi skal kunne svare på om han har dårlig kvinnesyn. Å si at han er glad han slipper mensen er jo ikke rart. Men sånn ellers, hvorfor dater du en mann du har en dårlig følelse for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Opplever menn mye dritt pga kjønnet sitt? Vær så snill opplys meg om hvilke måter det foregår på.

Anonymkode: afc6f...bf0

Menn i likhet med kvinner kan og oppleve å bli valgt bort for at dem ikke blir betrakta som gode nok. Det kan gjøre vondt. Spesielt i forhold til overfladiske betingelser som går på utseende, og som dem ikke har mulighet til å gjøre noe med, og det kan jeg forstå. Betingelser er ofte den ene faktoren som man ikke kan gjøre noe med, og som kan avgjøre et kjærlighetsforhold eller ikke. Her føler jeg faktisk at menn er mer rause enn kvinner. Mulig jeg tar feil, men foreløpig så er det det som er mitt inntrykk.

Sårbarhet er ofte tabu for menn. Det å vise seg svake. 

Det er mer sosialt akseptert at en kvinne viser seg sårbar, enn en mann er mitt inntrykk. 

Det som har med initiativ å gjøre, er det ofte forventet at menn tar i mange sammenhenger. Så er det selvfølgelig stor forskjell på om man liker å ta initiativ, kontra og føle at man må. Syns det er viktig å være bevisst på dette jeg. 

Det er sikkert mer. Dette er det som jeg umiddelbart tenker på. 

Så vet jeg og er klar over at mange av de samme punktene kan gjelde for kvinner. Vi er individuelle som mennesker. Den forståelsen er det ikke alle som har, forstår eller viser respekt for. 

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært mann å sluppet alt dette med kvinnekroppen og hormoner. 
Jeg har ikke dårlig kvinnesyn for jeg ville ha byttet tvert. 
Hormonene styrer oss kvinner enormt mye mer enn menn, så jeg hadde ikke tenkt så hardt over en slik kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...