Gå til innhold

Gravid? Festeblødning? Negativ test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!❤️

Jeg og samboer har blitt enige om at i 2025 skal vi prøve å få barn. Dette er en plan vi har hatt i 3 år. Jeg sluttet på p-piller allerede for ett år siden for å bli kjent med kroppen og syklusen igjen uten «forstyrrelser». Vi har ikke brukt noen prevensjon annet enn at han «hopper av». Og hvis uhellet først er ute så går det helt fint!☺️

Jeg har loggført menstruasjonen min i over ett år nå, og har alltid fått mensen da kalenderen tilsier det. Har alltid hatt kraftige mens symptomer og smerter.. Nå har det gått 8 dager siden forventet menstruasjon, og jeg har ingen symptomer på at jeg skal få mensen! Hadde litt lyserosa på papiret forrige torsdag, og ellers har jeg hatt litt brun-aktig utfold i et par dager. Men ingen indikasjon på menstruasjon utenom det. 
Tok test mandag morgen, negativ. 
Vi hadde masse sex i romjula, og på nyttårsaften sa han at han trodde han kaaaanskje kom litt inn i meg, men jeg merket ingen ting. 

Hadde sist mensen 12-17.desember. 
Min syklus er normalt 27 eller 28 dager.

Kan jeg altså ha blitt gravid, og hvorfor synes det ikke på testen i og med at mens er uteblitt? Trodde uteblitt mens = testen kommer til å være positiv. 

Hva er deres erfaring? Tanker? Har noen liknende opplevelser?
Jeg blir jo bare dødsglad om jeg har klart å bli gravid med et «uhell» i og med at vi skulle prøve i år uansett!! Klarer ikke slutte å tenke på det 🙈🙈

Anonymkode: 50713...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har begge ganger testet positivt sent, har ikke blitt positiv før et par dager etter ikm - men 8 dager etter tenker jeg st den skulle vært positiv om du er gravid. Det er dessverre mange grunner til at mens kan bli forsinket - stress osv. Du kan også ha hatt en kjemisk graviditet, altså at egget er befruktet men ikke klarer å feste seg. Da kan også mensen bli litt forsinket. 

Kanskje en legetime hadde vært en ide om mensen ikke kommer snart?

Anonymkode: b0cf8...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som litt kluss i syklusen. Om du hadde vært 8 dager på overtid villig du fått positive test nå. Vet du når du hadde eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å bare prøve da? Tviler på at su blir gravid om han hopper av,det er sjeldent. Sett i gang og prøv dette blir bare tullete.

Anonymkode: 13930...ad0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint plutselig få en mye lengre syklus en måned, selv om den har vært jevnlig i et år. Hvis testen er negativ så har du bare lengre syklus denne måneden. 

Anonymkode: 7a858...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gammel er du? 

Ei venninne av meg opplevde det samme, og det var starten på en veldig uregelmessig syklus i flere måneder fremover, uten at hun var gravid. De måtte til slutt få hjelp via ivf. 

Anonymkode: 228ed...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? 

Ei venninne av meg opplevde det samme, og det var starten på en veldig uregelmessig syklus i flere måneder fremover, uten at hun var gravid. De måtte til slutt få hjelp via ivf. 

Anonymkode: 228ed...0db

Jeg er 27 år. Har hatt regelmessig syklus siden jeg var 13, bortsett fra de årene jeg brukte p-piller og mensen som regel uteble. Aldri opplevd forsinket mensen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt selv når man har superstabile sykluser, at man har anovulatoriske sykluser innimellom. Det betyr en syklus uten eggløsning. Alle kvinner har det innimellom selv om mange ikke vet det. Da er det vanlig at menstruasjonen kan komme senere enn vanlig. 

Anonymkode: 52e22...885

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du hadde siste mens 12. desember og har en syklus på 27-28 dager, hadde du fått positiv test på mandag om du var gravid.

Det kan være litt kluss med syklusen, det er helt normalt å f.eks. ha en syklus uten eggløsning innimellom. Da kan mensen komme senere enn vanlig.

Anonymkode: a96e3...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 4.04):

Hei!❤️

Jeg og samboer har blitt enige om at i 2025 skal vi prøve å få barn. Dette er en plan vi har hatt i 3 år. Jeg sluttet på p-piller allerede for ett år siden for å bli kjent med kroppen og syklusen igjen uten «forstyrrelser». Vi har ikke brukt noen prevensjon annet enn at han «hopper av». Og hvis uhellet først er ute så går det helt fint!☺️

Jeg har loggført menstruasjonen min i over ett år nå, og har alltid fått mensen da kalenderen tilsier det. Har alltid hatt kraftige mens symptomer og smerter.. Nå har det gått 8 dager siden forventet menstruasjon, og jeg har ingen symptomer på at jeg skal få mensen! Hadde litt lyserosa på papiret forrige torsdag, og ellers har jeg hatt litt brun-aktig utfold i et par dager. Men ingen indikasjon på menstruasjon utenom det. 
Tok test mandag morgen, negativ. 
Vi hadde masse sex i romjula, og på nyttårsaften sa han at han trodde han kaaaanskje kom litt inn i meg, men jeg merket ingen ting. 

Hadde sist mensen 12-17.desember. 
Min syklus er normalt 27 eller 28 dager.

Kan jeg altså ha blitt gravid, og hvorfor synes det ikke på testen i og med at mens er uteblitt? Trodde uteblitt mens = testen kommer til å være positiv. 

Hva er deres erfaring? Tanker? Har noen liknende opplevelser?
Jeg blir jo bare dødsglad om jeg har klart å bli gravid med et «uhell» i og med at vi skulle prøve i år uansett!! Klarer ikke slutte å tenke på det 🙈🙈

Ser at du har fått litt svar av andre her inne. Jeg kan kun anbefalle deg å senke skuldrene, ikke være så "besatt" av og loggføre menstruasjonen din, ikke tenk på det og la heller kroppen "hvile" fra denne loggføringen. Evt bestill en legetime, hvor du tar opp dette med legen at dere prøver på å bli gravide, ta blodprøver og urinprøver hos legen, sjekk ut HCG nivået der osv, evt få mannen til å sjekke sin sædkvalitet hvis det viser seg at det ikke er noe i veien for at du kan bli gravid🙂 

Jeg feks fikk beskjed av min gynekolog i august 2023 på 30 årsdagen min om at jeg ikke kunne få barn p.g.a tette og trange eggledere/eggstokker, jeg har da ikke gått på noe form for prevensjon siden jeg var ca 17/18 år, vært i 2 faste forhold over lengre periode også traff jeg min nåværende mann igjen(vært venner i 5/6år før vi ble sammen) i slutten av september 2023, startet ikke på noe prevensjon eller noen ting, da jeg fortalte han at jeg hadde fått den beskjeden jeg fikk av gynekologen min. Jeg har alltid hatt og fått mensen til samme tid hver måned siden jeg fikk mensen, jeg kunne faktisk vite akkurat når på døgnet jeg fikk det også(sikkert bare veldig flaks) også kom april 2024 hvor jeg fikk mensen og hadde brått fått en lengre periode med blødninger enn vanlig, så kom Mai å da bare 14 dager etter forrige mens så begynte blødninger og mensen smerter igjen, i juni så bestemte vi oss for å ta en test, første testen var negativ, andre testen var vi usikker på, tredje testen begynte vi å få en mistanke om at kroppen min "avviste" fosteret, men så dro mannen min på apoteket og kjøpte en sånn test som viser hvor langt man er på vei også ser vi da at det står 3+ uker og den var positiv. Og vi ble så glad, men også veldig overrasket over dette siden jeg hadde fått den beskjeden jeg fikk av gynekologen høsten 2023. Jeg dro på det jeg trodde var en veldig tidlig ultralyd på sykehuset etter at jeg hadde tatt kontakt med helsestasjonen her vi bor og der fikk vi vite at jeg jaggu var nesten 3 måneder på vei, selv etter å ha testet negativt på flere av disse graviditetstestene. Nå har jeg straks termin. 

Men jeg kan også legge med at jeg kjenner flere som har sluttet på p-piller,p-sprøyte,stav osv, noter når eggløsning er, når mensen starter og slutter, faktisk har slitt med å bli gravide. Så fort dem sluttet med alt det stresset med å "spore" eggløsningen, start og slutt på mens og det hadde gått nesten 2 år etter dem sluttet på prevensjonsmidler så viste brått testene dem tok at dem var gravide. La det komme naturlig av seg, slutt å spor og loggfør mens å la kroppen din få kommet tilbake til det normale(selvom det er 1 år siden du sluttet på p-piller) og du vil se at alt klaffer 🙂 Husk også at det er mange faktorer som spiller inn og påvirker kroppen å hormonene dine. Masse lykke til videre med prøvingen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...