Gå til innhold

Gravid? Festeblødning? Negativ test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!❤️

Jeg og samboer har blitt enige om at i 2025 skal vi prøve å få barn. Dette er en plan vi har hatt i 3 år. Jeg sluttet på p-piller allerede for ett år siden for å bli kjent med kroppen og syklusen igjen uten «forstyrrelser». Vi har ikke brukt noen prevensjon annet enn at han «hopper av». Og hvis uhellet først er ute så går det helt fint!☺️

Jeg har loggført menstruasjonen min i over ett år nå, og har alltid fått mensen da kalenderen tilsier det. Har alltid hatt kraftige mens symptomer og smerter.. Nå har det gått 8 dager siden forventet menstruasjon, og jeg har ingen symptomer på at jeg skal få mensen! Hadde litt lyserosa på papiret forrige torsdag, og ellers har jeg hatt litt brun-aktig utfold i et par dager. Men ingen indikasjon på menstruasjon utenom det. 
Tok test mandag morgen, negativ. 
Vi hadde masse sex i romjula, og på nyttårsaften sa han at han trodde han kaaaanskje kom litt inn i meg, men jeg merket ingen ting. 

Hadde sist mensen 12-17.desember. 
Min syklus er normalt 27 eller 28 dager.

Kan jeg altså ha blitt gravid, og hvorfor synes det ikke på testen i og med at mens er uteblitt? Trodde uteblitt mens = testen kommer til å være positiv. 

Hva er deres erfaring? Tanker? Har noen liknende opplevelser?
Jeg blir jo bare dødsglad om jeg har klart å bli gravid med et «uhell» i og med at vi skulle prøve i år uansett!! Klarer ikke slutte å tenke på det 🙈🙈

Anonymkode: 50713...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har begge ganger testet positivt sent, har ikke blitt positiv før et par dager etter ikm - men 8 dager etter tenker jeg st den skulle vært positiv om du er gravid. Det er dessverre mange grunner til at mens kan bli forsinket - stress osv. Du kan også ha hatt en kjemisk graviditet, altså at egget er befruktet men ikke klarer å feste seg. Da kan også mensen bli litt forsinket. 

Kanskje en legetime hadde vært en ide om mensen ikke kommer snart?

Anonymkode: b0cf8...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som litt kluss i syklusen. Om du hadde vært 8 dager på overtid villig du fått positive test nå. Vet du når du hadde eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å bare prøve da? Tviler på at su blir gravid om han hopper av,det er sjeldent. Sett i gang og prøv dette blir bare tullete.

Anonymkode: 13930...ad0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fint plutselig få en mye lengre syklus en måned, selv om den har vært jevnlig i et år. Hvis testen er negativ så har du bare lengre syklus denne måneden. 

Anonymkode: 7a858...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...