Gå til innhold

Får man mindre barnevakt etter hvert som man får flere barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Synes du kan holde deg for god å snakke negativt om søsken som har mye barnevakt. Akkurat som at dere har kjempegod samvittighet og ikke vil belaste besteforeldre mens de bare "legger beslag på dem" (som du så fint kaller det) omtrent uten hensyn til andre enn seg selv. Du er flink til å spille martyr. Kanskje du heller skal gå ut fra at besteforeldrene faktisk vil sitte barnevakt og kanskje til og med selv har spurt i stedet for å tolke alt i verste mening?

Anonymkode: bf48a...d73

Wow hvem fjertet i pustemaskinen din i dag?

Vedkommende skriver om sin egen familie. Du kan da ikke påstå at du vet mer om intensjonene til vedkommendes familiemedlemmer enn det de gjør selv?

Anonymkode: 9a6fd...5ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Wow hvem fjertet i pustemaskinen din i dag?

Vedkommende skriver om sin egen familie. Du kan da ikke påstå at du vet mer om intensjonene til vedkommendes familiemedlemmer enn det de gjør selv?

Anonymkode: 9a6fd...5ba

Nei, jeg påstår ingenting om hva jeg vet, jeg påstår at den jeg siterte vet veldig lite om sine familiemedlemmers intensjoner og i stedet synser i vei for å gjøre opp for sin egen misunnelse. Bedre å tro at besteforeldrene utnyttes og passer barnebarn mot sin vilje enn å tenke at de heller passer søsknenes barn enn deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg er bestemor til en og vi har passet masse, nå skal jeg bli bestemor til en til og vi gleder oss samtidig som vi håper at vi skal få til alenetid med dem hver for seg slik at minsten får samme relasjon som storesøsken har i dag mens vi også skal vedlikeholde relasjonen storesøsken har til oss OG de skal ha en relasjon sammen så JA, ett sted vil vi måtte ta tiden fra.. 

Anonymkode: ecded...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har nok vært heldig med eldstemann. Han var det eneste barnebarnet til mine foreldre. De satt barnevakt en kveld i måneden, fra barnet var rundt 2år. De pleide å hente i barnehagen på fredag og han var hos dem til lørdag formiddag. Dette var en ordning de selv «maste» seg til, de var helt frelst da vi fikk vårt første barn, som også var deres første barnebarn.  5 år senere fikk vi ett barn til, mine foreldre har nå 2 barnebarn. Nå sitter de aldri barnevakt mer. Hvis vi spør så tar de kun eldste, vil ikke passe yngste som er 2,5 år nå. Både yngste og eldste er helt normale unger. Og foreldrene mine er relativt unge, altså 59-62 år. 

Er det normalt at foreldre og andre sitter mindre barnevakt jo flere unger man får? Må legge til at jeg ikke krever eller ber om barnevakt. Har spurt 2-3 ganger de siste 2 årene. Jeg har ett godt forhold til mine foreldre og de besøker oss ukentlig, da kommer de innom for å være med barnebarna og ta en kaffe. 

Anonymkode: 695de...fa5

Spørsmålet her er vel mer hva besteforeldre har kapasitet til både fysisk og psykisk, og hva de prioriterer å bruke sine ressurser til og på. 
Her bør du sette deg ned på et rolig tidspunkt uten barn og ta samtalen med dine egne foreldre. Bare de vet svaret. 

Anonymkode: 74637...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er naturlig. Vi har knapt hatt barnevakt til vår yngste som nå er 12 år. Besteforeldre er eldre. Søskenbarna er eldre og hun siste hos oss, passer ikke helt inn i familiedynamikken. 

Anonymkode: c9620...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg påstår ingenting om hva jeg vet, jeg påstår at den jeg siterte vet veldig lite om sine familiemedlemmers intensjoner og i stedet synser i vei for å gjøre opp for sin egen misunnelse. Bedre å tro at besteforeldrene utnyttes og passer barnebarn mot sin vilje enn å tenke at de heller passer søsknenes barn enn deres.

Så i din verden er det ikke logisk at de som er vant til å få barnevakt hele tiden benytter seg av dette, men helt logisk at besteforeldrene av en eller annen grunn ikke tåler trynet på personen sine barn? 😂 Du er på bærtur.

Anonymkode: be670...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...