PhilosopherSe7en Skrevet 15. januar #21 Del Skrevet 15. januar Det står vel kanskje noe i vilkårene for leveranse at varen skal sjekkes med en gang? Rart å klage på at det er støv på sengen flere måneder etter du tok den i bruk synes jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #22 Del Skrevet 15. januar PhilosopherSe7en skrev (1 time siden): Det står vel kanskje noe i vilkårene for leveranse at varen skal sjekkes med en gang? Rart å klage på at det er støv på sengen flere måneder etter du tok den i bruk synes jeg TS her, mener du seriøst det er vanlig å måtte ta av overmadrasstrekket for å sjekke om det ikke har skjedd fabrikasjonsfeil?😂 det var ikke synlig på overmadrassen før jeg tok av trekket, hadde såklart klaget med en gang før bruk om det var synlig (på oversiden av trekket og ikke under mot skummadrassen) Anonymkode: 00ff2...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #23 Del Skrevet 15. januar Dette hadde jeg ikke ofret en kalori. Ingenting er galt med madrassen. Var vel heller det at det fristet med ny overmadrass når den ble skitten så fort. Bruk og kast-samfunn er vi ikke tjent med. Anonymkode: ede30...152 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #24 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette hadde jeg ikke ofret en kalori. Ingenting er galt med madrassen. Var vel heller det at det fristet med ny overmadrass når den ble skitten så fort. Bruk og kast-samfunn er vi ikke tjent med. Anonymkode: ede30...152 Herregud, den rakk aldri å bli skitten da vi brukte madrassbeskytter over overmadrassen utenom. Hvordan kan du egentlig påstå at ingenting er galt med den, hvordan vet noen av oss at det svarte ikke er svartmugg eller støvet feks har vært fuktig inni der? TS Anonymkode: 00ff2...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #25 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud, den rakk aldri å bli skitten da vi brukte madrassbeskytter over overmadrassen utenom. Hvordan kan du egentlig påstå at ingenting er galt med den, hvordan vet noen av oss at det svarte ikke er svartmugg eller støvet feks har vært fuktig inni der? TS Anonymkode: 00ff2...d23 Men hvorfor tok du av madrasstrekket etter bare 2 mnd? Anonymkode: ac83a...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #26 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud, den rakk aldri å bli skitten da vi brukte madrassbeskytter over overmadrassen utenom. Hvordan kan du egentlig påstå at ingenting er galt med den, hvordan vet noen av oss at det svarte ikke er svartmugg eller støvet feks har vært fuktig inni der? TS Anonymkode: 00ff2...d23 Hvorfor vaske den hvis den ikke er skitten? Jeg mener det er hysteri å ase seg opp over denne dotten. Send den til dyrking. Anonymkode: ede30...152 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #27 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor tok du av madrasstrekket etter bare 2 mnd? Anonymkode: ac83a...db5 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vaske den hvis den ikke er skitten? Jeg mener det er hysteri å ase seg opp over denne dotten. Send den til dyrking. Anonymkode: ede30...152 Dere får det til å høres ut som det er min egen feil at overmadrassen var så ekkel🤯 Jeg tok av trekket for vask da jeg gjør det med jevne mellomrom grunnet som tidligere nevnt astma og allergi hos meg og mannen. Å vaske den noen ganger i året kan redusere risiko for luftveisplager. En oppholder seg rundt 1/3 av livet sitt i senga og da mener jeg den bør være ren.. Ekkelt å måtte møte synet av en stor svart flekk årevis fremover.. Som jeg ikke vet opprinnelsen av. Får meg til å tvile på renholdet rundt fabrikasjonen. Anonymkode: 00ff2...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. januar #28 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som jeg ikke vet opprinnelsen av. Får meg til å tvile på renholdet rundt fabrikasjonen. Anonymkode: 00ff2...d23 Du veit jo opprinnelsen. Den kom fra madrassen. Det er rester fra produksjonen. Det blir mye støv og løse tråder når man produserer tøymaterialer. Noe av det har beklageligvis fulgt med din madrass. Men som du sier, den dotten var på skummadrassen, under trekket, under madrassbeskytteren og under et laken. Den sorte flekken er jo ikke som følge av fukt, det var jo en sort lodott som du selv tok ut fra madrassen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #29 Del Skrevet 16. januar Det blir mye fuktighet i en madrass fra dere som sover på den. Denne fuktigheten har sikkert ført til at tråden har farget av på trekket rundt. Neppe noe farlig, men jeg forstår veldig godt at du synes det er ekkelt. Anonymkode: 4dc6a...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:35 #30 Del Skrevet torsdag kl 17:35 Selvfølgelig er ikke det der en reklamasjon, det er litt tråd. Herregud, ta deg sammen. Anonymkode: 4a48c...62d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:37 #31 Del Skrevet torsdag kl 17:37 AnonymBruker skrev (18 timer siden): TS her, mener du seriøst det er vanlig å måtte ta av overmadrasstrekket for å sjekke om det ikke har skjedd fabrikasjonsfeil?😂 det var ikke synlig på overmadrassen før jeg tok av trekket, hadde såklart klaget med en gang før bruk om det var synlig (på oversiden av trekket og ikke under mot skummadrassen) Anonymkode: 00ff2...d23 Det har NULL å si for bruken. Når du ikke engang tenker det er viktig å ta av og sjekke når du mottar den så kan du virkelig ikke mene at du skal få reklamere på EN TRÅD UNDER TREKKET...? 😂 Anonymkode: 4a48c...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:42 #32 Del Skrevet torsdag kl 17:42 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere får det til å høres ut som det er min egen feil at overmadrassen var så ekkel🤯 Jeg tok av trekket for vask da jeg gjør det med jevne mellomrom grunnet som tidligere nevnt astma og allergi hos meg og mannen. Å vaske den noen ganger i året kan redusere risiko for luftveisplager. En oppholder seg rundt 1/3 av livet sitt i senga og da mener jeg den bør være ren.. Ekkelt å måtte møte synet av en stor svart flekk årevis fremover.. Som jeg ikke vet opprinnelsen av. Får meg til å tvile på renholdet rundt fabrikasjonen. Anonymkode: 00ff2...d23 Dette er KG, fullt av folk som gjerne kunne brukt tiden på å heller leke i søla Ikke bry deg noe om det, TS. Hvilket merke er sengen du har kjøpt? Kontakt fabrikken direkte. For min del er dette en prinsippsak, for noe ha åpenbart skjedd feil under produksjon, og det er ekkelt med en lomme full av støv og tråder i det som skal være et hygieneprodukt. Anonymkode: 9a08d...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:46 #33 Del Skrevet torsdag kl 17:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er KG, fullt av folk som gjerne kunne brukt tiden på å heller leke i søla Ikke bry deg noe om det, TS. Hvilket merke er sengen du har kjøpt? Kontakt fabrikken direkte. For min del er dette en prinsippsak, for noe ha åpenbart skjedd feil under produksjon, og det er ekkelt med en lomme full av støv og tråder i det som skal være et hygieneprodukt. Anonymkode: 9a08d...ee3 Prinsipp? Jeg leker gjerne i søla fremfor å opptre som en snobb. Anonymkode: ede30...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet torsdag kl 17:52 #34 Del Skrevet torsdag kl 17:52 AnonymBruker skrev (18 timer siden): TS her, mener du seriøst det er vanlig å måtte ta av overmadrasstrekket for å sjekke om det ikke har skjedd fabrikasjonsfeil?😂 det var ikke synlig på overmadrassen før jeg tok av trekket, hadde såklart klaget med en gang før bruk om det var synlig (på oversiden av trekket og ikke under mot skummadrassen) Anonymkode: 00ff2...d23 Jeg har ikke uttalt meg om det er vanlig eller ikke, har jeg vel? Jeg sa at det muligens står noe i vilkårene for leveranse og/eller kjøp om at varen skal sjekkes ved mottakelsen, og at om det ikke meldes inn feil/mangler da så anses det som at varen er godkjent av mottaker. Dette er jo en helt vanlig ting for varer som levers eller kommer innpakket. Så er jo spørsmålet om en kan forvente at mottaker skal bruke 5 minutter ekstra på å sjekke under trekket på overmadrassen ved mottakelsen. For min egen del så har jeg alltid vasket trekket på overmadrasser før jeg tar de i bruk. Samme gjelder jo klær, sengetøy osv. Vaskes alltid før det tas i bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:15 #35 Del Skrevet torsdag kl 18:15 AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 23.28): Hei! Kjøpte ny seng ifjor høst fra en kjent møbelkjede, for rundt 16 000,- på salg. Fant senere ut at det var en feilproduksjon i overmadrassen (noe skitt som var sydd inni trekket og som hadde laget merke på madrasskummet, se bilder) Mener at når sengen er helt ny så bør produktet være rent og fint? Sendte inn reklamasjon og fikk dette til svar: «Leverandør godkjenner ikke dette som en reklamasjon, er kun kosmestisk og har ingenting med kvalitet å gjøre Kjenner jeg blir irritert - har jeg grunn til å fortsette å gå videre med dette, eller overreagerer jeg?😫 Anonymkode: 00ff2...d23 Ser ut som en tråd du fint kan fiske ut selv. bruk en stor stoppenål eller en tynn heklenål. Hvor lenge hadde du madrassen før du reklamerte? Anonymkode: d09e7...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:17 #36 Del Skrevet torsdag kl 18:17 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Herregud, den rakk aldri å bli skitten da vi brukte madrassbeskytter over overmadrassen utenom. Hvordan kan du egentlig påstå at ingenting er galt med den, hvordan vet noen av oss at det svarte ikke er svartmugg eller støvet feks har vært fuktig inni der? TS Anonymkode: 00ff2...d23 Nå er det du som virkelig er hysterisk. Svart mugg i en madrass ser overhodet ikke slik ut. Det er en tråd og noe mørk lo slik det fremstår på bildet. Legg bort kg, og finn en nål og pirk bort/ut tråden, og gå deg en tur, en lang tur. Anonymkode: d09e7...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:26 #37 Del Skrevet torsdag kl 18:26 Skjønner godt det er litt ekkelt med noe brunt i trekket. Men det skulle du jo egentlig ha sjekka når du fikk varen. Det er egentlig en standard ting man bør gjøre når man mottar en vare. Når man klager i ettertid kan jo selger tenke at den støvdotten har kommet i ettertid og ikke fra produksjonen. Hvis du dro ut støvdotten, så ser ikke jeg problemet? Tror ikke dere får astma og allergianfall og at hele madrassen er infisert😆 Da synes jeg du overdramatiserer isåfall. Anonymkode: 8c3dc...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:29 #38 Del Skrevet torsdag kl 19:29 Dette er så absolutt ingen reklamasjon. Det er ingenting feil med produktet du har fått, og denne tråden har ingenting å si for bruken av overmadrassen. Har vært på en del fabrikkbesøk hos ulike sengeleverandører, støv og løse tråder fra tekstilene som ligger igjen på produksjonsbåndene kan følge med på produktene. Men det er da ikke farlig for deg, er jo akkurat samme materialer som sengen din ellers er laget av. Anonymkode: 19d46...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:45 #39 Del Skrevet torsdag kl 20:45 TS igjen her. Takker for alle som tar seg tid til å svare. Jeg spurte jo etter deres meninger så jeg må jo tåle å høre hva dere tenker også. Men blir litt slemt å si at jeg er hysterisk, må gå meg en lang lang tur og at jeg må ta meg sammen😐 Som andre her nevner så er det også for meg en prinsippsak, da vi brukte 16 000,- på en seng, så forventer jeg at den er tilnærmet feilfri. Flekker som kan komme i ettertid grunnet eget bruk tåler jeg, men den skal ved overtakelse være ren og pen🤯 Støvklumpen er ikke kommet av oss i ettertid, da den var sydd innimellom «mesh stoffet» og bomullaget på overtrekket.. Vi var også uheldig ifjor sommer da vi kjøpte nytt kjøleskap til 20 000,- og det var ei relativt stor skrape på siden. Postbudet mente han ikke ville levere det til oss og at vi burde reklamere. Det hadde ingenting å si for bruken, men ville virkelig noen av dere godtatt det?🤨 Tenker at varene er såpass overpriset, at da skal jeg jammen være fornøyd med produktet om halve månedslønnen går i det😤 Anonymkode: 00ff2...d23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:56 #40 Del Skrevet torsdag kl 20:56 En skrape blir noe helt annet. Det hadde jeg ikke akseptert. Der hadde jeg forventet et realt prisavslag. Men jeg hadde ikke brydd meg om det var en ekstra plastfilmbit et sted i skapet. Den hadde jeg bare tatt bort, slik du gjorde med tekstildotten. Hadde det derimot vært en rift i trekket på madrassen, ville dette vært kosmetisk, og jeg hadde forventet prisavslag her også. Anonymkode: ede30...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå