Gå til innhold

Frivillig kredittsperre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For å hindre ID-tyveri. Er det noen som har gjort dette? Det hender jo det er behov for kredittsjekk, så jeg lurer på om det blir styrete…

Anonymkode: 56771...71a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker frivillig kredittsperre og opplever ikke det som noen hassle. Lag bokmerker i nettleseren din, så er det enkelt å gå inn på de forskjellige sidene for å slå av kredittsperren. Hvis du vet at du skal søke om nytt billån eller boliglån til uka, så slår du av sperren på forhånd, siden det kan ta noen timer før det får effekt. Kredittsperre er kanskje din beste beskyttelse mot konsekvensene av ID-tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Concorde skrev (55 minutter siden):

Jeg bruker frivillig kredittsperre og opplever ikke det som noen hassle. Lag bokmerker i nettleseren din, så er det enkelt å gå inn på de forskjellige sidene for å slå av kredittsperren. Hvis du vet at du skal søke om nytt billån eller boliglån til uka, så slår du av sperren på forhånd, siden det kan ta noen timer før det får effekt. Kredittsperre er kanskje din beste beskyttelse mot konsekvensene av ID-tyveri.

Takk! Kanskje jeg skal gjøre det… vet du på forhånd hvilket selskap f.eks mobilselskapet du skal ha nytt abonnement av bruker for kredittvurdering slik at du kan slå av sperren, eller må du slå av sperren på alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk! Kanskje jeg skal gjøre det… vet du på forhånd hvilket selskap f.eks mobilselskapet du skal ha nytt abonnement av bruker for kredittvurdering slik at du kan slå av sperren, eller må du slå av sperren på alle?

Hvis det er en bank kan du gjerne spørre, så løser du ut hos den/de leverandøren(e) av kredittopplysninger de bruker. Mobilselskapet kan bruke en av leverandørene og med mindre du orker å gå i kontakt med dem, må du nesten løse ut sperren på alle. Det er litt ork der og da, men det er vel sjelden du trenger å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Concorde skrev (4 minutter siden):

Hvis det er en bank kan du gjerne spørre, så løser du ut hos den/de leverandøren(e) av kredittopplysninger de bruker. Mobilselskapet kan bruke en av leverandørene og med mindre du orker å gå i kontakt med dem, må du nesten løse ut sperren på alle. Det er litt ork der og da, men det er vel sjelden du trenger å gjøre det.

Ja, du har rett i det! Nå har jeg sperret alle fire steder, det tok bare fem minutter. 👍🏻 Kjennes veldig greit!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nyttige å vite.
Noen som vet om hvis mine kjære gamle foreldre gjør dette blir det da noe mere styr/vanskelig ved arveoppgjør osv når den tid kommer?

Anonymkode: 666c4...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nyttige å vite.
Noen som vet om hvis mine kjære gamle foreldre gjør dette blir det da noe mere styr/vanskelig ved arveoppgjør osv når den tid kommer?

Anonymkode: 666c4...081

Jeg er ikke advokat eller økonom, men det skulle ikke være noen grunn til det. Sperren gjør kun at banker, kredittkortselskaper etc ikke kan få tilgang til informasjon om økonomien din = du vil ikke få innvilget lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...