Gå til innhold

Hva spiser og drikker du når du skal kose deg alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 20.35):

Sushi eller fylt paprika, og iskaffe.

Anonymkode: f0d88...110

Helt enig, vil bare bytte bort iskaffe med vin, og legge til dumplings som et herlig alternativ til suahi ❤

Anonymkode: 4846b...2e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 20.29):

Jeg lurer på hva jeg skal lage til meg selv. Jeg skal ha min første kveld alene (jeg ELSKER å være alene) på over to år. Nå sitter jeg og tenker på hva jeg skal lage til meg selv…

Hva liker dere å spise og drikke når dere skal kose dere alene? 

Anonymkode: c2c3f...650

Drikker kun brus,totalt avhengig. Uten sukker da. Drikker hverken kaffe,vin eller annet. Liker det ikke.

Så det må bli brus, burger og smågodt 😍

Anonymkode: 93b09...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farris, bestiller sushi, lager pasta carbonara, misosuppe, lasagne etc eller gjør det enkelt med stekte rundstykker , røkelaks og eggerøre. Til kos blir det potetgull med paprika, smågodt eller sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å feste på smårester fra fryseren når jeg er alene - da får jeg masse god smak uten å måtte bruke noe særlig tid eller krefter.

Feks en rest langtidskokt kjøttgryte som stifado eller osso buco som jeg enten blander med nykokt pasta tog spiser som ragu, eller varmet opp som den er med båtpoteter til. Eller som i kveld: Gryte av piggvar, tomat og safran, med båtpoteter, muligens litt spinat, og et glass rosévin. 

Alltid litt dessert til meg selv også, ofte et stykke hjemmebakt kake (også fra fryseren, feks eplekake) med is til. 

Anonymkode: 73de7...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saftig hamburger med cheddar, bacon og ketsjup. Pommes frites og løkringer ved siden. Minst en liter øl.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 23.35):

Jeg trur det blir god italiensk pizza med hjemmelaget tomatsaus, mozzarella, nduja og ricotta. Med en god flaske vin til :)  Med tiramisu til dessert :danse:

Rettelse: Det ble italiensk pizza med tomatsaus, Serrano skinke og mozzarella. Med en god rødvin til. Panna cotta med pasjonsfrukt til dessert :) 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woket kylling i sursøt saus fra en sjappe i nærheten, eller hjemmelaget pizza med tykk bunn. Og så brus og smågodt :) 

Anonymkode: b7475...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi, Pizza, Kremet kyllinggryte, pasta

Vin, øl, drinker... ❤️ 

Anonymkode: 4edfe...db8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe inn reker og godt brød. Eneste i familien som spiser det, og det er noe av det beste jeg får.

Anonymkode: 479a6...58e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl og vin. Vinen tilpasses maten, men det blir gjerne sushi når det kun er meg. Evt skalldyr eller en deilig, enkel pastarett.  
sjelden jeg gidder å henge over grytene når jeg er alene, men så gjør jeg stort sett det hele tiden når mann og barn er hjemme. Elsker å lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble det havregrøt 😋 Enkelt og godt! Laget med blomkål, fryst banan, proteinpulver og masse kanel. Toppet med fryst mango og skogsbær. God og mett, og veldig godt! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 20.29):

Jeg lurer på hva jeg skal lage til meg selv. Jeg skal ha min første kveld alene (jeg ELSKER å være alene) på over to år. Nå sitter jeg og tenker på hva jeg skal lage til meg selv…

Hva liker dere å spise og drikke når dere skal kose dere alene? 

Jeg liker best å spise sammen med andre. Synes det er noe trist over å spise helt alene. Så om jeg en sjelden gang spiser alene blir det noe uhyre lettvindt eller take away. Vin drikker jeg aldri alene. 

Anonymkode: f4d85...1b5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten bestiller jeg noe sushi, dumplings eller indisk.

Eller så kjøper og lager jeg no helt enkelt,  som rå laksebiter med litt soya og ingefær, hjemmelaget pasta med smør og sitron, eller bare noen speilegg med smeltet ost og grovt brød.

Anonymkode: ea7af...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vårruller med sweet chilisaus 

Sushi 

Er glad i gode rundstykker. Kan fint spise et par med godt pålegg i stedet for middag om jeg er alene. Feks med eggerøre og laks, fenalår, rekesalat. 

Tapas. Som regel enkelt. Feks spekeskinke, melon, ost og kjeks, brød og aioli, oliven. 

Drikke kan være alt fra brus, vin, kakao med krem, te.

Ellers har jeg gjerne chips eller nøtter og en sjokolade jeg liker.

Anonymkode: 55b43...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel så spiser så og si alltid alene jeg 🫣

Men når jeg virkelig skal kose meg med det beste jeg liker spiser jeg carpaccio eller sashimi, gjerne begge deler. Noen ganger slår jeg også til med mozzarella i tynne skiver toppet med olivenolje og pasta rosso-krydderet til Santa Maria.

Iskald brus til såklart. Tidligere ville jeg nok toppet det med Kims French Fries men de har nå ødelagt den med ny oppskrift 👎🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Take away sushi og vin☺️ Potetgull og/eller smågodt. Akkurat nå fikk jeg lyst på iskrem og spise den rett fra boksen🙈 

Anonymkode: e43d4...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...