ScarletWitch Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden (endret) Hei jeg må gi katten min 60 g eller 50 g av tørrfor. Dette må måles eksakt da han har fått diagnosen diabetes. Problemet er at jeg ikke eier kjøkkenvekt. Har prøvd å se på nettet og om det finnes tilsvarende matvarer som ligner tørrfor men er vanskelig å treffe helt og vil ikke gi for mye. Hvis noen kunne ha veid 50 og 60 g tørrfor og lagt det over til dl eller spiseskje, så hadde det vært helt fantastisk! Det hadde vært til utrolig mye hjelp, vet at det er alltid veldig god hjelp å få her så prøver meg her. Hilsen en fortapt 22 åring med nylig diagnostisert diabetes katt Endret 12 timer siden av ScarletWitch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden https://www.matprat.no/artikler/mengde-mal-og-vekt/mal-og-vekt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Hvis det er uaktuelt for deg å kjøpe en vekt, hadde jeg tatt med meg foret og et lite desilitermål eller målebeger bort til familiemedlem eller nabo og bedt om å låne vekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Kan du ikke bare kjøpe en vekt? 🤷♀️ Anonymkode: bc373...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Ifølge min kjøkkenvekt er 50 gram tørrfôr 1 dl. Anonymkode: 62555...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Når det er så nøye på grammet nærmest, og katten har diabetes, da er nok det tryggeste å kjøpe en kjøkkenvekt så snart som mulig. Du finner nok omregningstabeller, men de vil aldri bli nøyaktig nok. Det finnes jo så mange slags for. Anonymkode: f8704...9fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Kjøp deg en kjøkkenvekt, de koster ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ScarletWitch Skrevet 12 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 12 timer siden Jeg skal det! Men vil gjerne bare få noe svar nå da jeg ikke har en bil og vanskelig å få kjøpt noe nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ScarletWitch Skrevet 12 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ifølge min kjøkkenvekt er 50 gram tørrfôr 1 dl. Anonymkode: 62555...b85 Tusen takk! Det var veldig snilt🥹❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden ScarletWitch skrev (Akkurat nå): Tusen takk! Det var veldig snilt🥹❤️ 60 gram er 3 teskjeer til. Anonymkode: 62555...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden En 1/2 boks honning fra honningcentralen er ca. 50 gr. tørrfôr. Anonymkode: bbd04...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ifølge min kjøkkenvekt er 50 gram tørrfôr 1 dl. Anonymkode: 62555...b85 Og 50g av tørrforet jeg bruker er ca 1,75 dl. Anonymkode: d80ec...28a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Det er klin pokkers umulig å anta hvor mye ditt tørrfôr veier vs volum. Jeg har tre typer tørrfôr i hus, ingen av de har lik vekt vs volum overhode. Ingrediensene, oppbevaringe, fôrkulene og tørrstoff påvirker volum vs vekt fra pose til pose. Google det spesifikke fôret og søk opp vekt/volum, gjerne på engelsk om merket ikke er nordisk. Da får du _kanskje_ et mål som nærmer seg mer enn svara vi kan gi på KG. Gi heller litt for lite og del det opp i flere små måltid frem til du får kjøpt en vekt. De fleste rimelige kjøkkenvekter har +-2 gr forskjell, du må opp i prisklasse for helt nøyaktige typer. Anonymkode: 109ce...209 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #14 Del Skrevet 34 minutter siden Evt si hvilket tørrfôr du bruker, så kan de som har likt veie og måle for deg. Anonymkode: 6c46e...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå