Gå til innhold

Finner tegn overalt på det man frykter når man har angst. Er det bare jeg som har det sånn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en person med helseangst. Og hver gang jeg er redd for en sykdom så dukker den sykdommen opp overalt. I tv serier, i filmer, i bøker, i samtaleemner på jobb, i aviser, på Facebook, kjenner man en person som har avgått, Ja så hører man ofte helt tilfeldig om personer som har samme fornavn eller etternavn som vedkommende! Føler at det er akkurat likt med andre ting også, f.eks hvis man er redd for ulykker så hører man om ulykker og elendighet overalt hvor man snur og vender seg virker det som. Jeg syntes dette er skikkelig ekkelt og begynner å tenke at slike scenarier er tegn fra oven om at noe er på vei til å skje. Er det flere som har det sånn? Eller er det bare jeg som er riv ruskende gal?

Anonymkode: 03909...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Neida, sånn har jeg det også. Ikke bare med ting jeg engster meg for heller. Hvis jeg for eksempel er forelska i en fyr som har en hvit varebil, så ser jeg en hvit varebil overalt 😂

Det er ikke et tegn fra oven, men et et tegn på at hjernen din er hyperfokusert på en spesiell ting.

Anonymkode: 629df...0aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud trodde det bare var meg. Jeg får angst, og hvis jeg får angst for noe er der plutselig 10000 tegn på det. Sykdom? Plutselig har alle på tv, i dagbladet og alle her på forumet det. 

Anonymkode: eb264...173

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske vanlig, tenker jeg. Jeg har ikke angst for noe konkret, men når jeg har en dårlig periode, blir alle små filleting plutselig enormt uoverkommelige, og jeg legger merke til alt som ikke er 100% som det skal være. Har jeg det bra, tenker jeg ikke over det engang.

Anonymkode: b8790...d2f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Herregud trodde det bare var meg. Jeg får angst, og hvis jeg får angst for noe er der plutselig 10000 tegn på det. Sykdom? Plutselig har alle på tv, i dagbladet og alle her på forumet det. 

Anonymkode: eb264...173

Ja, ikke sant, det er jo helt grusomt! Plutselig så har folk her inne tatt de samme blodprøvene og fått de samme verdiene som deg selv liksom. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen din advarer deg om fare som gjør at du blir mer skjerpet. Det gjør at du blir med bevisst over det du har fokus på. Det er hjernen din som prøver å beskytte deg, selvom den gir deg feilsignaler. Du er trygg. Får du hjelp?

Endret av Stoltskeiv
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vanlig når det gjelder mange ting, ikke bare helseangst. For eksempel de som er ensomme og ønsker seg kjæreste ser kjærestepar over alt. Ufrivillig barnløse synes alle er gravide eller triller barnevogn osv. Det handler bare om hva hjernen din er opptatt av og dermed legger merke til.

Det er ikke tegn. Tegn finnes ikke. Det er overtro.

Anonymkode: a4092...37a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stoltskeiv skrev (26 minutter siden):

Hjernen din advarer deg om fare som gjør at du blir mer skjerpet. der gjør at du blir med bevisst over det du har fokus på. Det er hjernen din som prøver å beskytte deg, selvom den gir deg feilsignaler. Du er trygg. Får du hjelp?

Ikke noe hjelp ennå. Men fastlegen min er på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...