AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Fikk beskjed om å følge en av elevene på utredning. Det innebar at jeg tok bussen tur-retur den aktuelle dagen Nå mener arbeidsgiver at jeg selv må betale for bussbillettene mine. Jeg mener at det blir feil. Hva er riktig her? Min eneste feil er vel at jeg ikke løp opp på kontoret for å diskutere billettpengene i forkant. Når vi er på tur med elevene dekker skolen billettene, men ikke i dette tilfelle?? Anonymkode: 5e7ac...97e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Hos oss legger man ut for billetter, parkering osv selv, og leverer inn kvittering og får det tilbake (kommer på lønna neste mnd) Anonymkode: f6014...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Arbeidsgiver skal dekke dette. Bare lever kvittering. Anonymkode: ea361...e6f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Hvordan foregikk reisen? Var du innom på skolen først, og hentet med deg eleven? Da skal reisen dekkes. Men - dro du rett hjemmefra, uten å dra innom skolen? Da er det ikke like soleklart. Sannsynligvis er det da å regne som en tur til/fra jobb du må dekke selv. Anonymkode: 21966...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Hos oss har vi reglement for slikt, det ligger i det interne systemet for både dokumentasjon og avvik. Det høres feil ut, men siden det er snakk om utredning av elever håper jeg du jobber i stat eller kommune, som skal ha slike rutiner på plass. Søk i intern dokumentasjon før du går videre med saken er mitt råd. For min del dekkes slike utgifter, men jeg har samtidig innkjøpsfullmakt og er dermed forhåndsgodkjent til å sende inn både utlegg og øvrige fakturaer ol. Anonymkode: 6d683...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan foregikk reisen? Var du innom på skolen først, og hentet med deg eleven? Da skal reisen dekkes. Men - dro du rett hjemmefra, uten å dra innom skolen? Da er det ikke like soleklart. Sannsynligvis er det da å regne som en tur til/fra jobb du må dekke selv. Anonymkode: 21966...6c7 I kommunen hvor jeg jobber har det ingenting å si om vi drar rett fra hjemmet eller innom rådhuset (som er min arb.plass) først. Tar jeg bilen/kollektivtransport/taxi ifm. kurs, seminar, leverandørmøte eller sjekk av annen lokasjon, dekkes det uavhengig om utgangspunktet er hjemmet eller arbeidsplassen. Unntaket er om jeg er langt avgårde, men da ville jeg heller ikke stilt meg som tilgjengelig i en slik sammenheng. Anonymkode: 6d683...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Selvfølgelig skal jobben dekke dette. Anonymkode: eef77...0f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Ja, du må betale selv, det stemmer. Men så skriver du reiseregning på det. Ta vare på kvitteringer. Anonymkode: 80869...e9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Jeg la ut for reise, opphold osv. Tok vare på kvitteringer og fikk igjen på neste lønn. Jobbet i privat sektor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Utredningstimer er det nå vel barnets foreldre som skal ta seg av vel. Men når skolen ba deg gjøre dette må de jammen meg betale skyssen ja! Hadde ikke gitt meg på det 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Du må legge ut. Så leverer du reiseregning Anonymkode: 56ffa...402 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Tantemor skrev (1 minutt siden): Utredningstimer er det nå vel barnets foreldre som skal ta seg av vel. Men når skolen ba deg gjøre dette må de jammen meg betale skyssen ja! Hadde ikke gitt meg på det 🤔 Riktig, de ba meg om å reise med buss. Og da må de også betale, mener nå jeg.. Hva hadde jeg på andre siden av byen å gjøre om jeg ikke hadde blitt sendt dit av skolen.. Anonymkode: 5e7ac...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden De skal selvfølgelig betale via reiseregning. Dette utlegget er jo direkte relatert til jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden De skal betale selvsagt, men du legger ut og skriver reiseregning Anonymkode: b55d7...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Dette burde ha vært avtalt på forhånd . Men hvorfor tok ikke foreldrene dette oppdraget selv ? Det er jo noe som heter personvernloven, og eleven har rett på å bli tatt hensyn til i en sånn situasjon. Der burde foreldrene vært mere våkne og ansvarsbevisste Anonymkode: f9a70...5e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden Reiseutgifter skal selvsagt refunderes. Anonymkode: c890c...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå