AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden Og for ordens skyld. Stefar har barnet i testamentet og ønsker å adoptere. Han ønsker heller ikke å ha biologiske barn. Jeg bare VET at hvis han møter en fæl kvinne etter meg så kan hun finne på å lure han til å ødelegge for barnet mitt. Og dessverre å si, så er ikke min man noe smartere enn andre menn når det kommer til kvinnelig manipulasjon. Han kan bli lurt til å få barn han ikke ønsker eller han kan bli manipulert til å fjerne mitt barn fra testamentet sitt til fordel for hennes eventuelle barn. Og mitt barn var der først. Anonymkode: bce47...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og for ordens skyld. Stefar har barnet i testamentet og ønsker å adoptere. Han ønsker heller ikke å ha biologiske barn. Jeg bare VET at hvis han møter en fæl kvinne etter meg så kan hun finne på å lure han til å ødelegge for barnet mitt. Og dessverre å si, så er ikke min man noe smartere enn andre menn når det kommer til kvinnelig manipulasjon. Han kan bli lurt til å få barn han ikke ønsker eller han kan bli manipulert til å fjerne mitt barn fra testamentet sitt til fordel for hennes eventuelle barn. Og mitt barn var der først. Anonymkode: bce47...899 Han har nok allerede møtt denne fæle kvinnen. "Mitt barn var der først", for en holdning. Er du en gold digger? Anonymkode: 8dabc...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradisetmitt Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det går ikke, vi har sjekket. Stefar valgte å skrive testamente i stede. Anonymkode: 0b8aa...510 Min beste venninne mistet faren sin da hun var 6 år gammel og moren var alene i 3 år etter dette, før hun fant seg en ny kjæreste og etter hvert mann som da flyttet inn i huset deres. Han hadde 1 datter og 1 sønn fra før og sammen fikk de 2 barn. i 2023 ble det til at min venninne og hennes søster ble juridisk adoptert av han de så på som far så jeg tror nok at det går ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han har nok allerede møtt denne fæle kvinnen. "Mitt barn var der først", for en holdning. Er du en gold digger? Anonymkode: 8dabc...925 Handler ikke om å være gold digger. Men, at man som forelder ønsker å sikre barna sine et best mulig utgangspunkt for fremtiden. Spesielt hvis man vet de blir stående på starten av voksen livet alene. Mannen min er helt med på ideen han, så det er ikke noe jeg finner opp. Jeg bare spurte her fordi jeg lurte på om noen her visste om det var juridisk mulig. Anonymkode: bce47...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han ønsker heller ikke å ha biologiske barn. Jeg bare VET at hvis han møter en fæl kvinne etter meg så kan hun finne på å lure han til å ødelegge for barnet mitt. Du høres ufattelig kontrollerende ut.. Anonymkode: 71b76...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #26 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det jeg lurer på er om det er mulig for stefar og "ta" mor sin plass som forelder dersom mor dør, selv om barnet allerede har en far som er i bildet. Anonymkode: bce47...899 Barnet arver sin mor ved dødsfall og sin far. Hvorfor i alle dager skal det også arve sin stefar? Anonymkode: 025e7...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 1 time siden #27 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det kan hende. Men, jeg vil ikke at det skal være sånn. Vi er i starten av 40 årene, har vært sammen i 18 år, barnet er 20. Og ved et dødsfall hos meg så må han gjerne gå videre. Dog så ønsker jeg ikke at barnet mitt taper arv når han har hatt en foreldrerollen for hen i 18 år. Og siden jeg vet hva kvinnfolk kan finne på å gjøre mot en mann sine særkullsbarn, så tør jeg ikke tanken på hva en kjærring kan gjøre mot et "uekte" barn. Og manfolk flest er dessverre ganske dumme og kan lett la seg lede av psykopatiske damer. Jeg ønsker derfor at han adopterer i mitt sted og at jeg skriver testamentet til barnet mitt. På den måten så kan ikke noe skje med hen sine rettigheter foruten at hen må dele arv med eventuelle nye barn som stefar måtte få i fremtiden, noe som er helt fair. Mitt barn har sin far, men han har psykiske problemer så den relasjonen er til tider meget usunn. Forutenom mine søsken så er alle mine besteforeldre og foreldre døde. Barnet har derfor kun meg, stefar og hans foreldre som sin nærmeste familie. Er fulstendig klar over at hvis jeg blir borte så er det naturlig at det kommer en annen etterhvert og tar min plass, ønsker jo også at min mann skal gå videre. Forstår jo også at jeg etter en tid "bare" vil være et minne, forhåpentligvis et godt et. Samtidig så vil jeg jo absolutt ikke at mitt barn skal stå igjen alene og bli glemt. Anonymkode: bce47...899 Med det utgangspunkt du har så er det best å holde det så enkelt som mulig. Barnet arver deg og ferdig med det. Alt annet blir for komplisert. Du klarer ikke å skille skitt fra kanel. Om en stefars kjærlighet opphører ved din bortgang er det jo enda større grunn til å sikre barnet ditt arven fra deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå