AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:43 #1 Del Skrevet tirsdag kl 18:43 altså mens arbeidet pågår? Hva man velger å gjøre når arbeidet opphører blir jo annerledes. jeg følger en gruppe på TikTok som jobber som personlige assistenter. De omtaler seg som en eneste stor familie, hvor alle ansatte også er privat venn av bruker(arbeidsleder), og også gjør ting sammen med bruker som venn, og ikke som assistent. Blir det ikke mye å tenke på hvis man både skal være assistent og bestevenn? Jeg ser for meg at det blir mange dilemmaer opp i det hele, ut fra hvilken hatt man har på seg. Min venninne er funksjonsnedsatt og har personlige assistenter. Hadde jeg jobbet for henne kunne jeg vel ikke snakket med mine felles venner om hva jeg gjorde på jobben med T, heller ikke hva T fortalte meg mens jeg var på jobb. Om jeg var opptatt med å følge taushetsplikten ser jeg for meg at det kunne blitt mye tankearbeid med jobben. Hva tenker dere? Anonymkode: 08448...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Syns det kan høres litt vanskelig og uetisk ut ja. Anonymkode: 1398a...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 19.43): altså mens arbeidet pågår? Hva man velger å gjøre når arbeidet opphører blir jo annerledes. jeg følger en gruppe på TikTok som jobber som personlige assistenter. De omtaler seg som en eneste stor familie, hvor alle ansatte også er privat venn av bruker(arbeidsleder), og også gjør ting sammen med bruker som venn, og ikke som assistent. Blir det ikke mye å tenke på hvis man både skal være assistent og bestevenn? Jeg ser for meg at det blir mange dilemmaer opp i det hele, ut fra hvilken hatt man har på seg. Min venninne er funksjonsnedsatt og har personlige assistenter. Hadde jeg jobbet for henne kunne jeg vel ikke snakket med mine felles venner om hva jeg gjorde på jobben med T, heller ikke hva T fortalte meg mens jeg var på jobb. Om jeg var opptatt med å følge taushetsplikten ser jeg for meg at det kunne blitt mye tankearbeid med jobben. Hva tenker dere? Anonymkode: 08448...26e Det er faktisk ikke lov å ha en vennskapelig eller noe mer, relasjon til den man jobber hos. Kan medføre straffeansvar og tap av retten til å jobbe som bpa. Anonymkode: 717f9...8fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Nei, det ville vært upassende og uprofesjonelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Hender det seg ikke at folk kan bli ansatt som assistent hos noen de kjenner fra før? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Nei. Det ville vært uprofesjonelt. Men det er ikke helt uvanlig å ansette kjente i disse stillingene. Da bør man avklare roller veldig tydelig. Anonymkode: ddc2b...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Uprofesjonelt og upassende. Svaret er altså nei. Anonymkode: 99d80...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå