AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg leier dyrepass hjemme hos meg når jeg er bortreist i forbindelse med jobb eller ferie. Er det snakk om dager bor katten hjemme hos meg og kattepasser låser seg inn og steller for katten, men hvis jeg må bort i uker/mnd bor vedkommende hos meg. Frem til nå har kattepasserne sendt meg oppdateringer med bilder/sms uten at jeg har bedt om det, og jeg synes det er så fint. Nå er jeg bortreist en måned og har engasjert en ny kattepasser som bor hos katten, men jeg får ingen oppdateringer og når jeg spør hvordan katten har det svarer vedkommende "ok" eller "det går bra". Ingen bilder eller små historier om hvordan de første dagene var. Jeg føler jeg ikke kan mase, men vedkommende må da forstå at jeg lurer på hvordan katten min oppfører seg med et nytt menneske som skal ta vare på han? Personen er introvert, men det får da være måte på. Hva kan jeg kreve? Anonymkode: b4ff2...69f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Jeg liker å få oppdatering og jeg sender også oppdatering selv om jeg passer på naboer/bekjentes katt/hund. Sender bilde og kort tekst hver dag. Anonymkode: 8296d...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker å få oppdatering og jeg sender også oppdatering selv om jeg passer på naboer/bekjentes katt/hund. Sender bilde og kort tekst hver dag. Anonymkode: 8296d...f6e Det er det jeg er vant til og har gjort selv når jeg har passet andres dyr Ts Anonymkode: b4ff2...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Her burde du avklart forventningene på forhånd TS. Jeg er som deg og vil helst ha jevnlige oppdateringer dersom noen passer dyrene mine. Dersom jeg passer andre sine dyr sender jeg alltid en liten oppdatering og de aller fleste setter pris på det. Noen på sin side ønsker kun oppdateringer om det er noe spesielt. Her er vi alle så forskjellige og det finnes ingen fasit. Personlig er jeg derfor helt enig med deg, men om ikke dyrepasseren er på denne linjen så tror jeg neppe du kommer noen vei ved å kreve noe. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Ja, selvfølgelig. Vi som har dyr har de jo for at de skal ha det bra, så en oppdatering et viktig. Anonymkode: 23354...627 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har passet mange dyr, sendt bilde og en tekst hver dag, flere bilder hvis de har vært med på eller gjort noe morsomt feks. Anonymkode: 25589...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Sirah skrev (Akkurat nå): Her burde du avklart forventningene på forhånd TS. Jeg er som deg og vil helst ha jevnlige oppdateringer dersom noen passer dyrene mine. Dersom jeg passer andre sine dyr sender jeg alltid en liten oppdatering og de aller fleste setter pris på det. Noen på sin side ønsker kun oppdateringer om det er noe spesielt. Her er vi alle så forskjellige og det finnes ingen fasit. Personlig er jeg derfor helt enig med deg, men om ikke dyrepasseren er på denne linjen så tror jeg neppe du kommer noen vei ved å kreve noe. De 4 kattepassere jeg har brukt de siste årene har sendt meg oppdateringer nesten daglig uten at jeg har sagt noe, så bare antok at alle som passer dyr gjør det. Nå er det en uke siden kattepasser flyttet inn til meg, og jeg har sendt flere meldinger og informert om boligen min og samtidig spurt etter katten min, og skriver at vedkommende bare må spørre om det er noe hen lurer på, men får bare "ok" eller en emoji tilbake Jeg hadde møte med kattepasseren før vi inngikk avtale og merket meg at personen var veldig stille, men trodde ikke det skulle være et problem for vedkommende å sende bilder/sms om hvordan det går. Ts Anonymkode: b4ff2...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Jeg ville ikke tenkt på at det var noe som var forventet av meg Helt greit å gjøre om det er uttrykt ønske om det, men jeg ville neppe gjort det på eget initiativ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De 4 kattepassere jeg har brukt de siste årene har sendt meg oppdateringer nesten daglig uten at jeg har sagt noe, så bare antok at alle som passer dyr gjør det. Nå er det en uke siden kattepasser flyttet inn til meg, og jeg har sendt flere meldinger og informert om boligen min og samtidig spurt etter katten min, og skriver at vedkommende bare må spørre om det er noe hen lurer på, men får bare "ok" eller en emoji tilbake Jeg hadde møte med kattepasseren før vi inngikk avtale og merket meg at personen var veldig stille, men trodde ikke det skulle være et problem for vedkommende å sende bilder/sms om hvordan det går. Ts Anonymkode: b4ff2...69f Nei jeg er enig med deg altså. Men her har du tydeligvis funnet en person du ikke er på samme bølgelengde med sånn informasjonsmessig. Tror ikke du får gjort så himla mye med det… har du prøvd å ringe? Noen liker jo kort og greit ikke å skrive meldinger og vil heller snakke i 2 min på telefonen hver 3-4 dag f.eks? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har ofte hund på kennel eller hos venner. Det hender jeg får et bilde, men i motsetning til andre har jeg ikke behov eller ønske om oppdatering så fremt det ikke er noe jeg må agere på. Får alltid oppdatering ved henting. Jeg har heller ikke behov for info gjennom dagen om barn i barnehagen. Avklar forventninger når du inngår avtale med den som skal passe dyret. Anonymkode: 9a86c...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Sirah skrev (8 minutter siden): Nei jeg er enig med deg altså. Men her har du tydeligvis funnet en person du ikke er på samme bølgelengde med sånn informasjonsmessig. Tror ikke du får gjort så himla mye med det… har du prøvd å ringe? Noen liker jo kort og greit ikke å skrive meldinger og vil heller snakke i 2 min på telefonen hver 3-4 dag f.eks? Jeg har tenkt at det er mest behagelig for kattepasser å svare på meldinger, men det tar timesvis og kanskje ikke før dagen etter før jeg får et kort svar, så kanskje jeg bare skal ringe en dag? Har ikke lyst å være masete, men når jeg ikke hører noe blir jeg bekymret og nysgjerrig og har lyst på tilbakemeldinger. ts Anonymkode: b4ff2...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Selvsagt ville jeg likt det, jo mer jo bedre 😅 Samtidig så er der mange som er av typen: no news = good news Ikke at jeg forstår den typen mennesker.. nå liker jeg å betrygge den som ærer meg med oppdraget å passe det som liksom er det kjæreste de ofte har. Det viser også at jeg faktisk passer og tenker på dyret og eieren. Anonymkode: 51b2f...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Bryr oss ikke om informasjon om hvordan kattene våre har det når vi er borte. Vi har full tillit til dyrepasseren og lever etter prinsippet om at intet nytt er godt nytt. Dyrepasseren sier ifra om noe er galt, og hører vi ikke noe, har kattene det fint og vi kan fokusere på det vi skal, f.eks. å feriere. Anbefaler alle å gjøre det samme. Anonymkode: aa131...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Har du folk boende hos deg nå som du kjenner så dårlig, Ts, så vet du jo strengt tatt heller ikke hvordan den personen tar vare på katten din. Du må nesten formidle hva du forventer. Anonymkode: 29eae...b1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravna Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden Jeg skjønner deg godt at du vil ha oppdatering og bilder. Jeg hadde sendt bilder automatisk selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Foretrekker helt klart bilder og oppdateringer, gjerne video også. Fortelle om hvordan det går, får du kose med katten, mer kontakt i dag? Osv. Anonymkode: d755d...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden Jeg regner med at du kjenner vedkommende godt siden du har hun/han boende hos deg, og at den vet hvordan man steller og passer en katt. Isåfall hadde jeg ikke vært bekymret. Likevel hadde jeg nok ringt istedenfor å sende meldinger. Man får vite litt mer gjennom samtaler enn korte sms'er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tenkt at det er mest behagelig for kattepasser å svare på meldinger, men det tar timesvis og kanskje ikke før dagen etter før jeg får et kort svar, så kanskje jeg bare skal ringe en dag? Har ikke lyst å være masete, men når jeg ikke hører noe blir jeg bekymret og nysgjerrig og har lyst på tilbakemeldinger. ts Anonymkode: b4ff2...69f Jeg hadde definitivt vært mest komfortabel med meldinger selv, men man vet jo aldri. Jeg kjenner flere som hater å skrive meldinger og for dem hadde det vært tortur å få meldinger i hytt og pine. Men aner jo ikke om dette gjelder kattepasseren, men kanskje? Jeg hadde testet Så spør du jo bare om hva hen foretrekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden Jeg synes det er nok med meldinger hver 3-5. dag når jeg er borte 1-2 uker. Er jeg borte en helg/langhelg så trenger jeg ikke noe oppdatering. Passer veldig mange katter selv, og noen ønsker oppdatering daglig, noen synes det holder med en gang i blandt, noen har sagt rett ut at de ikke har behov i det hele tatt om det ikke er noe spesielt. Anonymkode: 6694d...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden Ja, gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå