Gå til innhold

Kjæresten aksepterer ikke at jeg er glad i en annen kvinne

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 16.37):

Men du treffer altså venninnen hver uke. Ingen voksne mennesker jeg kjenner, treffer EN bestemt venn så ofte. Har du ikke andre venner også?

Anonymkode: 4db04...ea1

Det gjør jeg. Har to venninner jeg treffer hver uke, hver for seg. Vi er barndomsvenner. Kan spise middager sammen med barna våre, dra på kino med barna, spise lunch osv om vi har fri. Dette hadde jeg ønsket å fortsette med om jeg noen gang fikk meg en kjæreste.  Ser ikke hva som er rart med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 11.42):

Dette har nok mye å gjøre med hvor «kalde» vi er som folkeslag. Jeg har bodd i utlandet i noen år og kulturen her er veldig annerledes i forhold til å sette ord på følelser. Skal ærlig innrømme at det var litt uvant i begynnelsen å høre venner si f.eks. at de er glade i meg eller har savnet meg,  men har absolutt lært meg å sette pris på det.

Anonymkode: a9a5d...8d2

Jeg har erfaring både fra Øst-Europa og Latino-land, jeg kan faktiske ikke huske å ha hørt noen si det generelt om vennene sine. 

Det å si at man er glad i en venn er litt mer aktuelt hvis vennen sliter eller noen spør rett ut, både i Norge og andre steder slik jeg har erfart det.

Jeg lurer litt på hvorfor TS' første tanke om denne venninnen er at han er glad i henne. Enten er han rett og slett en sentimental person, kanskje kjæresten betrygges når hun rett og slett forstår at han er svært følelsesstyrt og at det ikke er noe spesielt med denne venninnen. Eller så kan det være noe mer med akkurat denne venninnen. 

Spørsmålet til TS er jo om han like gjerne kunne ha sagt dette om en av kompisene. At han er glad i en annen mann.

Anonymkode: 4ae59...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan forstå hennes usikkerhet. Vennskap mellom mann og kvinne er ofte annerledes enn vennskap med samme kjønn.

Når menn er venn med kvinner så er de glad i dem, de betror seg til dem om alt mulig og kanskje også ting som er upassende i forhold til kjæresten, sexliv osv, noen er også veldig nær fysisk en kvinnelig venn osv. Så det er nok endel med slike vennskap som kan gjøre en kjæreste usikker.

Jeg hadde for eksempel ikke likt om hans venninne skulle vite om våre problemer og sexliv for eksempel. Det driver ikke jeg og prater om med venninner. Ikke hadde jeg likt nære og tette forhold der de var fysiske heller.

Når det er sagt, så er det ikke sikkert at deres vennskap er slik, men jeg stusser over at fokuset ligger på at du er glad i en annen kvinne. Burde ikke fokuset være på denne vennen er en kvinne?

Anonymkode: bc304...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 10.17):

Er det vanlig å ha venner du kun er på tomannshånd med?

Jeg vet ikke, bare spør altså.

Å være en gang i uken alene sammen med en annen dame når du allerede er i et annet forhold? Jeg synes det høres mye ut, og enda mer ut når de er alene. 

Anonymkode: f83c2...657

Ja det er vanlig. Jeg har flere venner jeg treffer på tomannshånd. Liker best å henge på tomannshånd, får liksom prata så mye dypere da. Treffer også venner i mindre grupper, og i større grupper. Men det er ikke så ofte som jeg treffer venner på tomannshånd, eller når jeg treffer venner for å trene ( da er vi kanskje tre stykker) 

Anonymkode: 99ead...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ha venner av det motsatte kjønn kan også være et rødt flagg, men det kommer selvsagt an på vennskapet. At du har problemer med å ha med kjæresten din når du skal treffe venninnen din er også rart. Hvis du ikke føler et brennende ønske for å ha henne med, inkludere henne og få henne til å føle seg tryggere er dere nok ikke de rette for hverandre. La henne gå slik at dere begge kan finne den dere trenger.

Anonymkode: 8aa63...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...