AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har hatt ei veninne i snart 20 år. Vi begge er 32. Altså ei barndomsveninne. Som jeg er i lag med en gang i uken eller noe slikt. For noen måneder siden begynte jeg å date og vi ble etterhvert i lag. Nå har hun begynte å spørre meg om jeg glad i denne veninnen. Ombdet er noe mer osv. Da svarer jeg at det ikke er noe mer, men at jeg selvsagt er glad i henne. For ellers hadde vi ikke snakket med jevne mellomrom i 20 år. Det ble hun veldig usikker rundt. Fordi hun er redd for utroskap. Nå sier kjæresten min at jeg ikke får være i lag med henne uten at hun også er med. Det er veldig upraktisk og idiotisk synes jeg. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7688e...827 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Det har ikke noe å si hva vi tenker, du må velge selv. Anonymkode: f6e4b...69d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Du synes det er upraktisk og idiotisk. Da tenker jeg du må tenke over om dette er noe du ønsker. Anonymkode: 2a8a1...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Hadde aldri orket å være sammen med en som hadde bedt meg kutte ut venner. Anonymkode: 04856...811 29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Er du villig til å forkaste et 20-årig vennskap for en person du har kjent i noen måneder? Da er du ikke så glad i vennen din likevel. Anonymkode: 4d251...966 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde aldri orket å være sammen med en som hadde bedt meg kutte ut venner. Anonymkode: 04856...811 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du villig til å forkaste et 20-årig vennskap for en person du har kjent i noen måneder? Anonymkode: 4d251...966 Må si meg enig med dette, men det er mine tanker om saken. Du må velge selv TS hva som riktig for deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Du kan forøvrig også bare stålsette deg for et liv med stadig nye krav, innskrenkninger og sjalusi. Behovet for kontroll øker bare hos slike mennesker, uavhengig av kjønn. Anonymkode: 4d251...966 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Sjalu mennesker er et stoooooort 🚩! Anonymkode: 6a6e0...998 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Hun er vel sjalu, men hvis hun ikke gir deg den tilliten at du kan treffe venner uten at hun er med, blir det vanskelig. Anonymkode: 91078...9fa 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Selvfølgelig skal du ikke gå med på noe sånt. Men du kan jo begynne med å introdusere de for hverandre, så kanskje hun skjønner at dere bare er venner, og sjalusien slipper tak. Jeg husker jeg syns det var rart at min kjæreste var god venn med ene eksen, de drev og ringte og tekstet med hverandre. Jeg sa selvsagt ingenting om det, siden jeg ikke bestemmer hvem han er venn med. Men da jeg endelig møtte henne, forsvant all min usikkerhet, og jeg ble etterhvert også god venn med henne. Jeg syns du skal gi henne litt tid til å bli kjent med denne venninnen din, og prøve så godt du kan å gjøre henne trygg på at dere bare er venner. Hvis hun etter en stund fortsatt er usikker og sjalu, og prøver å nekte deg å treffe venninnen din alene, må du sette foten ned. Anonymkode: 9fd22...02e 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Altså.. Jeg traff alle mine manns venner og han mine når vi traff hverandre🤷♀️ Har kjæresten din truffet venninnen din? Anonymkode: 35c62...9ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Har dere hat sex ved én eller flere anledninger? Anonymkode: 27b43...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Jeg ville la kjæresten din møte venninna di slik st hun kan føle seg tryggere. Hun har nettopp fått vite det og trenger kanskje litt tid å fordøye og faktisk se at det bare er vennskapelig tone mellom dere. Hvis hun etter det fortsetter å kreve at hun alltid skal være med blir det mer problematisk, men akkurat nå er hun kanskje bare usikker, ikke nødvendigvis kontrollerende. Anonymkode: add19...8aa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Dump dama Jeg har to barndomsvenninner, ei jeg har vært venn med siden barnehagen, og om noen av de damene jeg har datet opp igjennom hadde stilt noe så dust krav så hadde jeg dumpet på flekken. Ikke bare er sjalusi et rødt flagg, men så utrolig respektløst å hevde seg overlegen over et menneske jeg har kjent i 33 år😂 hadde bare ledd henne rett opp i fjeset og sagt sayonara. Til og med hun jeg endte opp med å gifte meg med får ikke bestemme hvilke relasjoner jeg skal ha as. Anonymkode: 1adc8...78f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Du skal selvsagt ikke kutte ut venninnen din gjennom 20 år for noen du nettopp har blitt sammen med. Det er et stort rødt flagg, og kontrollerende oppførsel. Jeg har veldig mange mannlige venner, og krav fra en type om å ikke henge med dem hadde jeg ikke gått med på. Jeg hadde gått fra ham hadde det ikke blitt akseptert. Du kan forsøke å inkludere kjæresten din av og til. La de bli kjent. Kanskje det kan gjøre kjæresten din tryggere på henne. Anonymkode: 6c9b8...6bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal selvsagt ikke kutte ut venninnen din gjennom 20 år for noen du nettopp har blitt sammen med. Det er et stort rødt flagg, og kontrollerende oppførsel. Jeg har veldig mange mannlige venner, og krav fra en type om å ikke henge med dem hadde jeg ikke gått med på. Jeg hadde gått fra ham hadde det ikke blitt akseptert. Du kan forsøke å inkludere kjæresten din av og til. La de bli kjent. Kanskje det kan gjøre kjæresten din tryggere på henne. Anonymkode: 6c9b8...6bc Og med det mener jeg ikke at hun skal være med hver gang dere henger! Det er også kontrollerende oppførsel. Anonymkode: 6c9b8...6bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sjalu mennesker er et stoooooort 🚩! Anonymkode: 6a6e0...998 Jeg er så lei av at sjalusi bare skal sees på som et rødt flagg. For det er nok ikke å overdrive at mange opplever utroskap og sånt skaper usikkerhet. I teorien skal ikke det gå utover et nytt forhold, men realiteten er at det ofte påvirker en del. Så klart må den som er sjalu jobbe med det, men en god partner er også viktig. Som å introdusere venner for eks. Det finnes en god del rasshøl, så at man blir litt på vakt er jammen ikke så rart! Ser flere har spurt, men TS, har kjæresten møtt venninna di? Det kan være så enkelt som å gjøre dem kjent med hverandre, at det vil berolige. Det er forøvrig merkelig dersom man ikke introduserer kjæresten for venner, det burde være ganske naturlig og fint for alle Anonymkode: b1483...e68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden Et sånt krav hadde jeg aldri funnet meg i, og jeg hadde nok avsluttet forholdet om hun så trakk seg på det. Rett og slett. Selvfølgelig skal man ikke bryte av med en partner ved det minste tegn til sjalusi eller usikkerhet. Det er ikke helt fjernt at det kan melde seg en liten usikkerhet hvis egen partner har en veldig, veldig nær relasjon til en som i både kjønn og alder ellers kunne vært en mulig partner. Det er menneskelig nok. At sånn usikkerhet er størst tidlig i et forhold er også naturlig, og man må få mulighet til å jobbe med denne. Det du likevel bør kunne forvente er at det tas opp på en saklig måte. At hun (kjæresten din) understreker at hun ikke har noen grunn til å trekke din vennskapsinteresse for denne andre dama i tvil, og at hun selv er klar på at problemet antagelig er usikkerheten og klumpen i magen vel så mye som det faktiske vennskapet. Da kan man spille med åpne kort, vise gjensidig forståelse, snakke godt sammen og kanskje få tatt ned usikkerheter. Det er helt fair hvis min kjæreste lurer litt, og blir litt usikker av, at jeg har en veldig nær venn av motsatt kjønn. Det hadde jeg tatt på alvor, vist forståelse for og forsøktå se hvordan jeg best mulig kunne håndtert. Det å oppstille en regel om at du ikke kan omgås det som alltid bare har vært en nær venn uten tilsyn, det er milevis utenfor det akseptable. Og når hun tar utgangspunkt i at det er du (og din venninne) som gjør noe galt i å være venner, da er hun åpenbart ikke det spor åpen for at hun også må justere seg og bygge tillit til deg. Da vil det bare bli verre. Anonymkode: 3ecb3...087 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har hatt ei veninne i snart 20 år. Vi begge er 32. Altså ei barndomsveninne. Som jeg er i lag med en gang i uken eller noe slikt. For noen måneder siden begynte jeg å date og vi ble etterhvert i lag. Nå har hun begynte å spørre meg om jeg glad i denne veninnen. Ombdet er noe mer osv. Da svarer jeg at det ikke er noe mer, men at jeg selvsagt er glad i henne. For ellers hadde vi ikke snakket med jevne mellomrom i 20 år. Det ble hun veldig usikker rundt. Fordi hun er redd for utroskap. Nå sier kjæresten min at jeg ikke får være i lag med henne uten at hun også er med. Det er veldig upraktisk og idiotisk synes jeg. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7688e...827 20 års vennskap triumfer et par måneders bekjentskap..... Du må velge. Venninna eller nye kjæresten. Kjæresten din er sjalu og velger du henne må også leve med stress,bråk og sjalusi. Hun vil ikke endre seg. Jeg forstår noen er sjalu, andre ikke. Så ditt valg. Anonymkode: 4dae0...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden Til alle som spør: ja, hun har møtt veninnen min. Men tydeligvis var ikke det godt nok. Jeg vet ikke helt hvorfor. Fordi nei, vi har aldri hatt sex eller en gang kysset. Anonymkode: 7688e...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå