AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Hei jeg har en 3 måneder gammel baby, som dessverre har hatt kolikk siden starten og vært veldig urolig. Dette har gjort at dagene har omhandlet å unngå mer gråt, bysse og roe ned. Vi har derfor droppet alt sosialt (går ikke da baby er urolig) og samboer og jeg spiser på skift og har ikke gitt hverandre en klem nesten. Nå er den magiske 3-månedergrensen forbi og baby er bedre, men fortsatt utrolig urolig, sutrer mye og krever enormt. Jeg bærer stort sett i bæresele dagen lang eller triller fort med vogn. Stimulerer til lek i gym etc selvfølgelig. problemet er bare at jeg er så utslitt og lei meg. Synes permisjonen er beintøff og kan nesten ikke orke mer. Far bistår etter jobb, men det er fremdeles lange dager, spesielt etter over 12 uker med unntakstilstand. Har noen råd eller erfaringer der det gikk over rundt denne tiden? Vi er på melkefri erstatning, har klippet tungebånd og sjekket baby hos manuellterapeut. Anonymkode: 78e12...5b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Vi har en baby på 6 uker som har vært en del urolig (pga melkeproteinallergi har vi fått påvist). Det eneste som har funket ordentlig når han har hatt vondt, er puppen. Jeg synes også det er mye mer avslappende for meg å sitte med puppen ute på sofaen enn å gå rundt og bysse/trille tur etc. Når jeg er skikkelig sliten, legger jeg meg ned og tar meg en liten lur på 10 minutt mens han ligger kobla på puppen 😅 Anonymkode: 13978...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Du må komme deg ut! La huset flyte og bruk tiden når far er hjemme på å gå deg en tur eller besøke en venninne Trenger ikke være lenge, men du MÅ ut av den skrike-bobla. Far får tross alt en pause på jobb, og sannsynligvis en del voksenkontakt der. Du må også skaffe deg det på et eller annet vis ellers tørner du Hvis du ikke prioriterer å komme deg ut av huset blir du jo gående å høre på misfornøyd baby hele døgnet, du. Det går ikke! Anonymkode: a8f44...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Ts her, takk for gode råd! Jeg tror også jeg må ut av isolasjonen etter hvert. Problemet er bare at far strever med å håndtere han på kveldene alene. Må snakke med han! Takk for forståelsen Anonymkode: 78e12...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her, takk for gode råd! Jeg tror også jeg må ut av isolasjonen etter hvert. Problemet er bare at far strever med å håndtere han på kveldene alene. Må snakke med han! Takk for forståelsen Anonymkode: 78e12...5b4 Det må far bare fikse, for en stund, sånn at du får lufta hodet Du trenger ikke være borte i timesvis, men en liten stund er helt nødvendig. Bare en 30 min spasertur uten baby gjør underverker, eller en rask kaffekopp hos foreldrene dine eller en venninne. Jeg forstår så godt hva du snakker om, hadde store utfordringer med min (nå seksåring) hele første leveår. Mye gråt og marginalt med søvn. Det er blytungt ❤️ Det å komme seg ut uten barn (særlig for permisjonsforelderen som er oppi det hele døgnet) gjør så utrolig godt at du må bare prøve det! Og ut over dette rådet: det blir bedre... Jeg lover 😊 Anonymkode: a8f44...28e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må far bare fikse, for en stund, sånn at du får lufta hodet Du trenger ikke være borte i timesvis, men en liten stund er helt nødvendig. Bare en 30 min spasertur uten baby gjør underverker, eller en rask kaffekopp hos foreldrene dine eller en venninne. Jeg forstår så godt hva du snakker om, hadde store utfordringer med min (nå seksåring) hele første leveår. Mye gråt og marginalt med søvn. Det er blytungt ❤️ Det å komme seg ut uten barn (særlig for permisjonsforelderen som er oppi det hele døgnet) gjør så utrolig godt at du må bare prøve det! Og ut over dette rådet: det blir bedre... Jeg lover 😊 Anonymkode: a8f44...28e Ts her - TAKK♥️♥️ Anonymkode: 78e12...5b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå