AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hei Jeg har en 3 måneder gammel baby som allerede er godt over 7 kg (født stor - ikke diabetes eller noe sånt). Problemet er at barnet må bæres for alle dupper på dag og kveld. Det har vært slik fra start og jeg begynner å få sterke rygg- og nakkesmerter (er ironisk nok ikke veldig stor og sterk selv). Vi har sjekket ut alt som er av problemer og har kjøpt moonboon og alt uten hell. Prøver å legge i moonboon/seng på dagtid men det går ikke og skrikekur er ikke aktuelt. Baby er også ganske urolig og jeg er rett og slett sykt sliten. Far hjelper til på kveld, men kropp og psyke skranter litt nå. Har noen erfart lignende? Når gikk det over? Anonymkode: 59a90...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden La babyen sove på deg på sofaen (pass på at du ikke sovner selv). Eller i babynest ved siden av deg. Det er ikke skrikekur om du er fysisk sammen med barnet ditt. Anonymkode: 4c94a...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bardonken Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden jeg brukte en bæresele og eller en ringslynge - og la mini forsiktig ned når hun hadde sovnet. det avlaster armene mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Gikk over når barnet var 1,5 år her, også tung baby🥵 Beste er å sjekke at bæreselen sitter godt og riktig høyde, altså høyt opp. Anonymkode: 9b037...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Tusen takk for innspill! I nest skriker han seg rød dessverre. Og legger jeg over fra bæresele våkner han på sekundet. Anonymkode: 59a90...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk for innspill! I nest skriker han seg rød dessverre. Og legger jeg over fra bæresele våkner han på sekundet. Anonymkode: 59a90...425 Jeg måtte legge meg ned med han pg putte puppen i munn. Anonymkode: 9b037...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Ts her, takk for svar. Fungerer dessverre ikke å ligge ved siden av han heller (må bæres). Men takk for forslag! Hvor lenge pågikk det for dere? Anonymkode: 59a90...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg måtte legge meg ned med han pg putte puppen i munn. Anonymkode: 9b037...492 Kan legge til at da sov han så lenge jeg lå ved siden av, men gikk jeg så våknet han. Måtte derfor legge meg med babyen hver kveld, leste bok etc. Anonymkode: 9b037...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her, takk for svar. Fungerer dessverre ikke å ligge ved siden av han heller (må bæres). Men takk for forslag! Hvor lenge pågikk det for dere? Anonymkode: 59a90...425 Er det nyoppstått problem? Eller har dere gått med han hele natten til nå? Anonymkode: 9b037...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bardonken Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tusen takk for innspill! I nest skriker han seg rød dessverre. Og legger jeg over fra bæresele våkner han på sekundet. Anonymkode: 59a90...425 uffda, ikke enkelt - kan være greit å vente til han sover dypt og eller legge deg litt ved siden av når du "overfører" så temperaturforskjellen ikke blir alt for stor, om du bærer i sjal/ringslynge er det og fint som teppe/liggeunderlag og unngår så mye endring når man legger dem fra seg - husker ikke helt hvor lenge det pågikk med mine, men det ble bedre utenom "utviklings sprangene" var det lettere. Jeg har hørt MYE på lydbok for å unngå å vekke mini når jeg snek i vei, men av og til må man jo ha litt luft.. har og sett en del på tv-serier sittene i soffa med mini i bæretøy 😅 Endret 16 timer siden av bardonken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Ts her, takk for innspill! Når ble det bedre for dere? Anonymkode: 59a90...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Jeg gikk med baby i selen til baby sovnet og satt meg så ned i sofaen med baby fortsatt i selen. Løsnet litt på den så det ikke var så stramt. Satt og mye i sofaen med baby sovende på brystet, mens jeg så på tv. Sover han ikke i vogn heller? Ingen av mine har sovet dagblunder liggende alene innendørs. På natten har se heldigvis godtatt å ligge ved siden av. Anonymkode: dad52...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Tusen takk for innspill! I nest skriker han seg rød dessverre. Og legger jeg over fra bæresele våkner han på sekundet. Anonymkode: 59a90...425 Men altså det er jo ikke farlig. Hold deg rolig, nynn, stryk på han osv. Du ER jo der. Gråt er ikke farlig. Anonymkode: 4c94a...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Er det et alternativ å ta han på ryggen i sele/sjal? Tipper det er mindre belastende. Anonymkode: abcfb...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Har dere sjekket ørene hans? Min yngste var sånn frem til han fikk dren i ørene rett etter han ble to år, han hadde kronisk mellomørebetennelse og fikk trykk i ørene hver lang han ble liggende flatt. Løsningen ble å ha madrassen bygget opp så han lå på skrå. Han sov mye på meg i permisjonstiden og vi var mye ute å gikk i vogn 😅 Anonymkode: 4eaf8...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Ts her, takk for gode tips!! Det med ører er interessant! Han er sjekket hos barnelege, regner med at de fanger opp det? Han sover flatt på natten skal sies, det er dagene som er hovedproblemet! Anonymkode: 59a90...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå