Gå til innhold

Psykisk avhengig av angstdempende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er alkoholavhengig. Men er totalavholds og har vært avholds i 10 måneder. Jeg fikk Sobril av legen for et år siden og fikk ny pakke i desember før forje gikk tom. Så den pakken som inneholdt 10 stk har holdt i 11 måneder. Brukte halvparten. Spurte om ny pakke da jeg hadde brukt halve. Det fikk jeg. Og når jeg ikke finner pakken umiddelbart så får jeg helt panikk og kan bli sur. Også blir jeg overlykkelig om jeg finner de igjen. Det er ikke det at jeg bruker det så ofte. Men jeg må liksom ha det. Er dette et stort rødt flagg jeg burde ta på alvor? Er det psykisk avhengighet?

Anonymkode: 43135...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er nok heller at pakken gir deg trygghet. At det er betryggende å vite at hvis ting skulle bli vanskelig, så har du medisiner. Jeg har det på samme måte bortsett fra at det er på grunn av fysiske smerter, ikke psykiske. Jeg har strikt disiplin når det kommer til medisinbruk og bruker kun når jeg må, men fy så betryggende det er hver gang jeg henter ut morfin fra apoteket. 

Anonymkode: 09d82...9c7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min lege har skrevet ut angstdempende medisin til meg for å ha liggende i tilfelle jeg skulle behøve dem. Det gir meg trygghet i hverdagen å vite at jeg kan ta ved behov. Det går måneder mellom hver gang jeg bruker dem. At det skulle utløse røde flagg kan jeg ikke skjønne.

Anonymkode: 6eebb...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er nok bare en trygghet for deg. 

Anonymkode: b5619...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...