Gå til innhold

Når sjefen konstant kjefter og er ufin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør man egentlig i en slik situasjon hvor sjefen alltid er sur og kjefter? Trenger ikke å være fordi man selv har gjort noe feil, men andre kolleger, partneren, leverandører/forhandlere etc. Konstant ufin oppførsel og sure tilsnakk. Har ikke muligheten til å slutte i jobben.

Har ingen problemer med å ta imot kritikk, men det er hvordan det blir formidlet. At noen kommer bort og forklarer at noe er gjort feil, at noe er uakseptabelt og lignende, går helt fint. 

Har selvfølgelig forståelse for at alle kan ha dårlige dager av og til, men her er det snakk om hver eneste dag. 

Anonymkode: 761e4...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde sluttet jeg.

Det er ofte enklere å bytte arbeidsplass enn å få sjefen til å endre seg/slutte.

Anonymkode: 56bf7...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde sluttet jeg.

Det er ofte enklere å bytte arbeidsplass enn å få sjefen til å endre seg/slutte.

Anonymkode: 56bf7...30a

Ts skriver eksplisitt at hun ikke har mulighet til å slutte i jobben. 

Anonymkode: 5bb7e...f08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff TS, å stå i en slik situasjon når man er «fanget» der er helt forferdelig.. Jeg går gjennom noe ganske lignende hvor sjefen flere ganger har brølt til meg (og andre kvinnelige kollegaer), baksnakket oss alle, har kallenavn på oss, kommer med negative karakteristikker om toppledelsen, samarbeidspartnere osv. Ikke gjør som meg. For jeg varslet og det er så synd å si, men ALDRI VARSLE. Jeg føler meg som «synderen» og er på vei ut. Har mastergrad, masse arbeidserfaring og en god cv, så skal finne meg en riktig så bra jobb med en god leder. 

Det jeg startet med å gjøre når sjefen kom med kommentarer eller løgner, var å si imot. Det falt selvfølgelig ikke i god jord og gjorde ting mye verre pga motreaksjoner/hevnaksjoner i etterkant. Så vær litt varsom med å velge samme «strategi» som meg. Du sier du ikke kan slutte i jobben, tenker du at du ikke kan finne deg en annen jobb sånn generelt? Eller er det kun akkurat nå dette ikke går? For mitt eneste råd er å komme deg unna. Så fort som mulig. 

Sender deg masse støtte og varme tanker! Dette er skikkelig vanskelig å stå i! Hold ut og tenk på deg selv 🩷 

Anonymkode: 6500e...ded

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste fornuftige å gjøre når man jobber med psykopater, spesielt når de er over deg er å finne seg en annen jobb dessverre. Ja psykopaten for fortsette å plage folk, men h*n plager i hvert fall ikke deg lenger. Jeg har jobbet under 2 slike psykopater i mitt arbeidsliv og de har ikke fått noe som helst konsekvenser av sin oppførsel. Og nå er de begge blitt pensjonert uten noen konsekvenser gjennom hele arbeidslivet for drittsekk oppførselen deres ovenfor andre. og de har gått fra en ledende stilling til den neste enda høyere stillingen gjennom karrieren sin. Heldigvis gikk det ikke så mye utover meg når jeg jobbet med dem da jeg valgte å bare jatte med dem for å ikke terge dem, men jeg så jo hvordan de klikket på andre folk, og baksnakket andre folk til meg (noe jeg regner med at de gjorde om meg til andre også).

Anonymkode: 82f34...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare gitt en tilbakemelding til sjefen. På en ryddig, fin og uformell måte. Fokusert på at det kan bli en del negative formuleringer til tider, og at det ville vært bedre å prøve å skåne de ansatte fra kritikk rettet mot eksterne aktører, som de ansatte ikke rår over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...