AnonymBruker Skrevet 14. januar #21 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har studert både i Trondheim og Oslo og det er hverken mer alkohol eller snø i Trondheim enn Oslo så hvis DET er grunnene til at du ikke vil flytte til Trondheim så må du nesten revurdere litt 😜 synes også utvalget av foreninger var bedre på NTNU. Bedre å ha NTNU på cv’en enn OsloMET. Fordelen med Oslo er litt mer storbyfølelse, internasjonale artister har som regel konsert her og bedre utvalg i direktefly til utlandet om du liker å reise. Ellers er jo Oslo ghetto men om du er oppvokst her vet du vel allerede det Anonymkode: b7489...a01 Jeg er veldig glad i reising og planlegger å reise i ca annen hver ferie. Så et moment er jo nettopp at det blir overganger på Gardemoen med NTNU som base Anonymkode: 82921...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #22 Del Skrevet 14. januar Det er godt gjort å høres så fullstendig uspiselig ut på et kort innlegg. Ta et friår, jobb som avløser i sauefjøser i Finnmark eller noe. Les noen bøker. Anonymkode: f1c35...616 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #23 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er godt gjort å høres så fullstendig uspiselig ut på et kort innlegg. Ta et friår, jobb som avløser i sauefjøser i Finnmark eller noe. Les noen bøker. Anonymkode: f1c35...616 Dette er et forum jenta mi 😂 Man har lov til å uttrykke seg mer fritt og vågalt enn man ville gjort i virkeligheten. Fokuser på å svare på problemstillingen Anonymkode: 82921...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #24 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er et forum jenta mi 😂 Man har lov til å uttrykke seg mer fritt og vågalt enn man ville gjort i virkeligheten. Fokuser på å svare på problemstillingen Anonymkode: 82921...a50 For å svare på "problemstillingen"; Om du hadde hatt karakterne ville du stortrivdes som student i Trondheim. Er på alle måter et bedre sted å være, enn en liten mann som søker underholdning på et kvinneforum. Anonymkode: ebff0...ade 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abley Skrevet 14. januar #25 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): For å svare på "problemstillingen"; Om du hadde hatt karakterne ville du stortrivdes som student i Trondheim. Er på alle måter et bedre sted å være, enn en liten mann som søker underholdning på et kvinneforum. Anonymkode: ebff0...ade Haha! Jeg er faktisk den jeg utgir meg for å være, men det er ingen logikk bak at man stortrives i en by fordi man trives med universitetet som tilfeldigvis ligger der. Som sagt drikker jeg ikke så jeg er avhengig av andre underholdningskilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #26 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Snitt og alt er sikret, vingler mellom å bli sivilingeniør gjennom NTNU eller ta noe på UiO. Har bodd i Oslo hele livet og liker egentlig byen... i tillegg har jeg allerede satt meg på venteliste for studentbolig. I Trondheim finner jeg seriøst ingenting som frister og det virker som om det kun er festing og drikking det går i... hele året... for ikke å snakke om all snøen og drittværet. Synes liksom det er så kjipt å skulle bo der de neste 5 årene selv om utdanningen i seg selv er fristende (petroleumsingeniør, tror vel det heter geovitenskap eller noe annet tull nå). Hvis jeg blir i Oslo studerer jeg nok jus men synes liksom det er et taperstudiet. Der alle som ikke kom inn på medisin må nøye seg med å gå. Synes også folk der virker til å være enten vestkantbærter eller super basic typer ala sleik og Nike Airforce. Fordelen med jus er at det gir hjemmekontor og relativt enkelt arbeid... men føler jeg kommer til å ende opp som en Marianne (32) saksbehandler i NAV som bare har gitt opp livet. Noen andre som har nølt med å flytte til Trondheim? Eller kan si noe om miljøet. Anonymkode: 82921...a50 Nå er det veldig forskjellige fag en tar på VGS for å studere medisin kontra jus. Tror dette er en tulletråd, Du fremstår umoden og mindre smart. Har to barn hvor en studerer medisin i Oslo, det andre går 2.året på rettsvitenskap i Oslo. De gikk forskjellige linjer på VGS. Og det å skulle bli advokat er krevende, tungt studie , ikke like tungt som medisin, men fryktelig mye lesing og mye jobbing i etterkant for å lange gode jobber Anonymkode: 3bce6...d32 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #27 Del Skrevet 14. januar Det mest fascinerende med denne tråden er jo at noen faktisk gir seriøse svar.. 🤣 Anonymkode: 74f92...ee1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #28 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er det veldig forskjellige fag en tar på VGS for å studere medisin kontra jus. Tror dette er en tulletråd, Du fremstår umoden og mindre smart. Har to barn hvor en studerer medisin i Oslo, det andre går 2.året på rettsvitenskap i Oslo. De gikk forskjellige linjer på VGS. Og det å skulle bli advokat er krevende, tungt studie , ikke like tungt som medisin, men fryktelig mye lesing og mye jobbing i etterkant for å lange gode jobber Anonymkode: 3bce6...d32 Man tar ikke veldig forskjellige fag på vgs nei, må ha studiespesialisering på begge juss/medisin, med realfag (spesiell studiekompetanse) til medisin, men også lurt til juss pga det høyner snittet? Hvilke andre forskjeller? Anonymkode: c4d8c...b80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #29 Del Skrevet 14. januar https://www.nmbu.no/studier På Ås kan du bli sivilingeniør og du kan til og med bli boende i Oslo hvis du absolutt må det. Selv om jeg vil anbefale å flytte ut til Ås hvis man skal studere der. Det er veldig hyggelig studentmiljø der. Anonymkode: 886da...234 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #30 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja men det er så ork å føle at man ikke oppnår sitt fulle potensial Tydelivis ikke ork nok siden du ikke står i det det krever for å bli siving? Anonymkode: a3a4f...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #31 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette er et forum jenta mi 😂 Man har lov til å uttrykke seg mer fritt og vågalt enn man ville gjort i virkeligheten. Fokuser på å svare på problemstillingen Anonymkode: 82921...a50 Jeg kjenner at Trondheim ikke trenger deg her. Hilsen trønder. Anonymkode: fea58...59c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #32 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå er det veldig forskjellige fag en tar på VGS for å studere medisin kontra jus. Tror dette er en tulletråd, Du fremstår umoden og mindre smart. Har to barn hvor en studerer medisin i Oslo, det andre går 2.året på rettsvitenskap i Oslo. De gikk forskjellige linjer på VGS. Og det å skulle bli advokat er krevende, tungt studie , ikke like tungt som medisin, men fryktelig mye lesing og mye jobbing i etterkant for å lange gode jobber Anonymkode: 3bce6...d32 Hva i alle dager, du sier at jeg fremstår mindre smart, men et raskt Google-søk forteller deg at opptakskravene for medisin og jus er så og si like - begge krever fullført studiespesialiserende retning på videregående, mens medisin krever kjemi og fysikk. Fullstendig mulig å dekke begge opptakskravene med et vanlig vitnemål fra vgs. Så her gjelder det seg å lære å Google før man kaller andre mindre smarte 👍🏻 Anonymkode: 82921...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #33 Del Skrevet 15. januar Oslo er schpaa ass. Ikke flytt til bondelandet i Trondheim. Mulig de har bra studie, men de har de mest harry studentene. Det er lissom Heidi beer bar på søndager og de bor stinn brakke i kollektiv med elendig bostandard. Anonymkode: 5fd51...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #34 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er veldig glad i reising og planlegger å reise i ca annen hver ferie. Så et moment er jo nettopp at det blir overganger på Gardemoen med NTNU som base Anonymkode: 82921...a50 Du vet at de fleste høyere studier ikke har høstferie og vinterferie? Anonymkode: a030c...bda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #35 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 7.10): Hva i alle dager, du sier at jeg fremstår mindre smart, men et raskt Google-søk forteller deg at opptakskravene for medisin og jus er så og si like - begge krever fullført studiespesialiserende retning på videregående, mens medisin krever kjemi og fysikk. Fullstendig mulig å dekke begge opptakskravene med et vanlig vitnemål fra vgs. Så her gjelder det seg å lære å Google før man kaller andre mindre smarte 👍🏻 Anonymkode: 82921...a50 Det er en del vanskeligere å komme inn på medisin i Oslo kontra rettsvitenskap. Fagene på VGS er tyngre for å komme inn på medisin kontra juss, du må ha realfagene. Trenger ikke google. Jeg har barn som studerer, det ene barnet som studerer medisin gikk ut av vgs med 6 i alle fag + hadde alle realfagene og fikk maks poeng grense. Det som studerer juss hadde noen 2 femmere, men hadde ikke realfag, så mye enklere å komme seg gjenno vgs med gode karakterer. Mindre smart er måten du skriver på og skal fremstå tøff. Og om du planlegger å reise mye så tror jeg du drømmer, det er krevende studier og ikke høst og vinterferie. Anonymkode: 3bce6...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #36 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 13.54): Sant, men jeg synes at hybelløsningen i Trondheim er så dårlig. Det er ikke snakk om å bo sammen med noen, jeg skal ha en hybel (+ bad / kjøkken) alene, men i Trondheim virker det som sit nesten kun har ledige kollektiv. Jeg nekter !! Og de har ikke venteliste engang, så det blir vel førstemann til mølla da? I Oslo er det i alle fall mer siviliserte tilstander med et konsept som heter 'kø'. Anonymkode: 82921...a50 Det er jo ikke bare SiT som eksisterer i Trondheim. Finnes moderne og fine student hybler og leiligheter på Nardo (UMEUS). De har allerede bygget to bygg, og begynte på tredje bygg i fjor. Jeg bor i en student leilighet med eget kjøkken + stue, bad og alkove. Anonymkode: d86bf...6bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 17. januar #37 Del Skrevet 17. januar Hvis du ikke gidder, så burde du ikke bli sivilingeniør. For da må du kanskje gidde mye annet også senere i livet. Kanskje heller satse på byråkratiet . .? Uansett bør du ialllfall bli voksen først . . Hilsen en gammel sivilingeniør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #38 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er en del vanskeligere å komme inn på medisin i Oslo kontra rettsvitenskap. Fagene på VGS er tyngre for å komme inn på medisin kontra juss, du må ha realfagene. Trenger ikke google. Jeg har barn som studerer, det ene barnet som studerer medisin gikk ut av vgs med 6 i alle fag + hadde alle realfagene og fikk maks poeng grense. Det som studerer juss hadde noen 2 femmere, men hadde ikke realfag, så mye enklere å komme seg gjenno vgs med gode karakterer. Mindre smart er måten du skriver på og skal fremstå tøff. Og om du planlegger å reise mye så tror jeg du drømmer, det er krevende studier og ikke høst og vinterferie. Anonymkode: 3bce6...d32 Hvordan kan man gå ut med kun seksere fra vgs, har barnet alltid vært et "geni" eller er det jobbing som har gjort utslaget? Tror du ikke at karakternivået er litt vel høyt? Anonymkode: 05069...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #39 Del Skrevet 17. januar Trenger ikke å komme hit. Vi klarer oss bra uten sånne som deg. Trønder ❤️ Anonymkode: 6ae9c...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #40 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 16.52): Dette er et forum jenta mi 😂 Man har lov til å uttrykke seg mer fritt og vågalt enn man ville gjort i virkeligheten. Fokuser på å svare på problemstillingen Anonymkode: 82921...a50 Ja, det er et forum dette gutten min, og for å holde samme tone: du virker altfor umoden til å studere noe som helst. (alt. overmoden, men et troll) Eller kanskje et studium i en annen by er en bra måte å vokse på for deg? sånn sett låter NTNU og trondhjem som et klokt valg Anonymkode: 7f685...469 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå