Gå til innhold

Romantisk langhelg i storby - hva gjør man der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke ha for tett program. Ta for deg bydelene rundt de severdighetene du har planlagt å besøke, og bare senk skuldrene. Det er så koselig å vandre rundt med god tid, sette seg på en fortauskafe, spise og drikke godt, og bare nyte livet.  Kos dere. 

Anonymkode: f1f46...a2d

Takk for tips. :)

Anonymkode: 1cd82...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Når dere kommer, er det egentlig bare å finne seg en god restaurant (anbefaler å google litt og sjekke ut spisesteder på forhånd), spise en god middag sammen, drikk litt vin, rusle litt rundt. Det er jo det det går litt i, vandre rundt og se ulike deler av byen, kanskje få med dere en turistattraksjon eller to (noen velger bort dette, det er lange køer til typisk historiske steder osv, bestem dere eventuelt på forhånd, kjøp billetter på nett på forhånd, så slipper dere noe av køen). Selv liker jeg å vandre litt rundt på dagtid i ulike deler av byen på ulike dager, slappe av litt på hotellrommet et par timer på ettermiddagen, finne gode restauranter til kveldene. Er sikker på dere får en kjempeflott tur, uansett hvor dere drar😊

Anonymkode: 0486b...43d

Takk, håper det blir en fin tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (19 timer siden):

Gjør research! Både Roma, Firenze og Milano har masse kultur å by på, så sett dere ned sammen og finn ut hva dere har lyst til å se og gjøre. Planleggingen er jo halve moroa med en slik tur :) Ellers er Italienske byer kjempefine å bare rusle rundt i, finne seg en fortauskafè og ta en kaffe, is, øl eller Apèrol Spritz eller hva man måtte ha lyst på, og bare nyte stunden og kikke på mennesker. 

Ja, skal planlegge og har fått mange tips her allerede. Problemet er at jeg har reist så lite, og aldri med en kjæreste, så føler meg usikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (18 timer siden):

Vi planlegger aldri mye. Leser selvfølgelig litt om byen vi skal til og hva den tilbyr, og så hender det at vi setter opp noen punkter på planen, men det er ikke nødvendig for oss med slike planer for å få tiden til å gå. Fokuset er på å bare være sammen. 

Vi går mye rundt. Bare spasere og kikker på absolutt alt, uten plan. Så drikker vi kaffe et sted og kikker på livet. God mat og sex er selvfølgelig del av en slik tur, men for oss som ikke setter så stor pris på finere restauranter (ikke på slike turer), men foretrekker det enkle og folkelige, bestiller vi aldri plass noen steder. Hender vi kikker på nettet etter anbefalinger, men ofte bare ser vi hva som frister. 

Er ikke noe problem å få tiden til å gå. Den går som regel for fort. 

Takk for tips. God mat og sex blir det absolutt, bare usikker på resten. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for tips. God mat og sex blir det absolutt, bare usikker på resten. 

Resten er jo ikke så nøye, litt shopping, kikke litt, jeg er som regel veldig på å finne skikkelig gode restauranter med den maten vi har lyst på, feks en skikkelig biffrestaurant en dag, sushi en annen og særlig italiensk hvis blir Italia. Anbefaler særlig mot sommer og høst i Italia/spania og by nærme sjøen, da kan man ligge på stranda noen timer også, Barcelona er jo helt fantastisk i oktober, bedre enn norsk sommer med fantastiske restauranter og shopping og severdigheter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å planlegge, og mannen min elsker at jeg er god til å planlegge, så derfor planlegger vi alltid mye. I motsetning til enkelte her planlegger jeg alt til den minste detalj. Det verste jeg vet er å kaste vekk dyrbar tid der vi heller kan ha sex eller spise god mat. Så, jeg booker alltid bord på de restaurantene vi tenker å spise på (spesielt hvis de er populære). Jeg planlegger også alltid for uforutsette hendelser, f.eks tips til alternativ på restauranter hvis noe skulle skje (eller ikke mulig å booke), bestiller mest mulig på forhånd for å unngå køer m.m. Jeg liker å ha det komfortabelt og ikke styre for mye når vi er på ferie.

Men, uansett. Vi gjør først og fremst research. Deretter finner vi ting vi ønsker å gjøre, f.eks besøke ulike severdigheter. Jeg lager gjerne en plan utfra det. F.eks at jeg bestiller billetter til severdigheter som må bookes på forhånd. Det er veldig kjekt for de severdighetene som må gjøres dette med. 

Så, turene går som regel med til å kose seg sammen med god mat, sex, besøke severdigheter, bade (hvis det er en mulighet), gjøre andre aktiviteter og eventuelt sove lenge. Man har det gøy sammen og koser oss, rett og slett.

Endret av SPOCA
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

God mat, god drikke og masse sex. Mye seksuell terging underveis. Men vær litt gjerrig på å sprute i musa hver gang. Blir litt guffent om han skal komme inni deg 3-4 ganger for dag, flere dager i strekk. Men det er jo bare stas å finne nye måter 🙂

Anonymkode: 267f2...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du vet jo ikke noe om jeg er romantisk eller ikke, eller hvorfor jeg spør. Jeg er ikke en person som er vant med å reise, så helt merkelig hvordan flere her da later som om at det betyr at vi ikke er forelsket, ikke liker hverandre, er redd for å være alene sammen. Jaja, det er kanskje projeksjon? Jeg er superromantisk, men ikke en reisevant person.

Nå er det du som projiserer, jeg har ikke sagt at dere ikke er forelsket, at dere ikke liker hverandre eller er redd for å være alene sammen. Jeg ga deg jo råd og. 

Men whatever, god tur, prøv å ikke bli fornærmet på han for ting han aldri har sagt eller gjort eller lag stråmenn om dere havner ien diskusjon, så får dere nok en fin weekend uansett hva dere finner på. 

Anonymkode: 87aa7...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 13.03):

Kjæresten og jeg skal i løpet av våren på en langhelg til en storby, vår første utenlandstur sammen. 

Ønsker Roma, men kanskje det blir Firenze eller Milano. Ikke helt bestemt enda.

Problemet mitt er dette: Jeg har aldri vært på en slik tur med en kjæreste før, og er litt i villrede når det gjelder hva man faktisk skal fylle tiden med? Har sett masse bilder på instagram av folk som sitter på cafe og skåler på en slik tur, selfier ved en katedral etc. Men altså, hva fyller man alle timene i dagen med?

La oss si vi drar ditt og ankommer på ettermiddagen, sjekker inn på hotellet rundt 18, hva gjør man resten av dagen? Og dag 2, og 3? Hva skjer da? Vet det kanskje høres tåpelig ut å ikke vite alt sånt, men det gjør jeg altså ikke. 🙈

Storbyer, halvstore byer, småbyer... Vet ikke om vi er særlig romantiske men vi koser oss gløgg ihjel med å bære ta det som et eventyr. Vi er begge glade i å gå, så kommer oss gjerne litt bort på uventede å rare steder. Tar det som det kommer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...